Zaktualizowano: 2020, 9 stycznia

Jak trądzik jest powiązany z jedzeniem, które jemy?

Jak trądzik jest powiązany z jedzeniem, które jemy?

To, co jemy, ma bezpośredni wpływ na nasze ogólne zdrowie, więc naturalnie zakładamy, że może również odgrywać rolę w rozwoju trądziku.

I chociaż wcześniejsze badania nie wykazały żadnego związku między nimi, obecne badania zmieniły nasze spojrzenie na wpływ naszej diety na zdrowie skóry. Ale to nie znaczy, że sama dieta będzie lekarstwo na trądzik.

Inne czynniki, takie jak zanieczyszczenie powietrza, stres, a hormony mogą również odgrywać rolę w rozwoju trądziku.

Niemniej jednak zmiana nawyków żywieniowych może pomóc w przypadku trądziku i oto dlaczego.

Poprzednie umowy

Ogólna zgoda jest taka, że ​​trądzik jest wynikiem nadmiernej produkcji łoju i proliferacji komórek w połączeniu z przerostem bakterii i hormonów.

Jednak to, co sprawia, że ​​nasza skóra zachowuje się w ten sposób, było w większości nieznane. Z tego powodu leczenie trądziku opierało się na środkach miejscowych, takich jak płyny przeciwbakteryjne, peelingi i kremy retinoidowe, podczas gdy doustne antybiotyki były przepisywane w skrajnych przypadkach trądziku.

Dermatolodzy zignorowali rolę pokarmu w rozwoju trądziku, ponieważ większość badań albo nie wykazała związku między nimi, albo była niejednoznaczna. Ponadto w 2007 roku Amerykańska Akademia Dermatologii opublikował wytyczne dotyczące leczenia trądziku i jasno stwierdził, że ograniczenie kalorii i unikanie pewnych pokarmów nie ma wpływu na trądzik.

Jedzenie na trądzik

Rzeczy się zmieniły

Ale w ich najnowszym wytyczne opublikowane zaledwie kilka miesięcy temu przez American Academy of Dermatology zmieniło ich pogląd na rolę żywności w trądziku z powodu ostatnich odkryć.

Ich najważniejszym zaleceniem jest zmniejszenie ładunku glikemicznego, ponieważ było to związane z trądzikiem w wielu badaniach, takich jak to na młodych Malajach, opublikowane w BMC Dermatology. Badanie wykazało, że ci, którzy zgłosili, że jedzą więcej mleka i lodów, częściej cierpią na trądzik.

Ponadto badania epidemiologiczne wskazują również, że trądzik nastolatków jest powszechnym zjawiskiem w społeczeństwach zachodnich, dotykającym nawet 95% nastolatków.

Z drugiej strony, żadne zachodnie społeczeństwa, takie jak rdzenni mieszkańcy Papa Nowej Gwinei i łowcy-zbieracze Aché z Paragwaju, nie mają w ogóle przypadków trądziku, więc dieta musi odgrywać ogromną rolę w rozwoju trądziku.

Obciążenie glikemiczne i trądzik

Spożywanie diety bogatej w rafinowane węglowodany i cukier może prowadzić do cukrzycy typu 2, otyłość i choroby serca. Ale jak pokazują badania, może również powodować trądzik.

Zgodnie z obecnymi badaniami żywność o wysokim indeksie glikemicznym może powodować trądzik poprzez podwyższenie poziomu insuliny we krwi, co może bezpośrednio wpływać na hormony.

Wyższy poziom insuliny hamuje wytwarzanie globuliny wiążącej hormony płciowe, której spadek powoduje wzrost androgenów regulujących pracę gruczołów łojowych.

Ponadto badanie opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition stwierdzili, że dieta o niskim ładunku glikemicznym zmniejsza trądzik u pacjentów z trądzikiem.

Czy nabiał odgrywa rolę?

Produkty mleczne Play

Nauka pokazuje, że mleko naprawdę ma silny wpływ na trądzik. Mleko zawiera dużą ilość hormonu zwanego IGF-1, który jest silnie związany ze stanem zapalnym u ludzi.

Ponadto mleko i produkty mleczne powodują skok poziomu insuliny, co dodatkowo pogarsza trądzik u osób wrażliwych. Innym powodem, dla którego mleko może powodować trądzik, są hormony, takie jak prekursory DHA, które mogą również wyjaśniać częstość występowania trądziku u osób, które spożywały dużo produktów mlecznych.

Ilość tłuszczu w nabiale wydawała się nie odgrywać żadnej znaczącej roli, ponieważ odtłuszczone mleko było zaskakująco jeszcze bardziej związane z rozwojem trądziku.

Żywność zwalczająca trądzik

Żywność zwalczająca trądzik

Z drugiej strony w wielu produktach spożywczych istnieją pewne składniki odżywcze zwalczające trądzik. Na przykład, kwasy tłuszczowe omega-3 które występują obficie w rybach, są znane ze swojego działania przeciwzapalnego.

Badanie opublikowane w Acta Dermato-Venereologica odkryli, że suplementacja kwasami tłuszczowymi omega3 znacznie zmniejszyła trądzik w porównaniu z grupą kontrolną.

Ponadto witaminy A i E, które często znajdują się w produktach do pielęgnacji skóry, również odgrywają rolę w redukcji trądziku. Jedno z badań wykazało nawet, że obie witaminy miały niedobór w przypadku trądziku.

Obie witaminy odgrywają rolę w zdrowiu skóry i funkcjonowaniu gruczołów łojowych, więc zwiększenie ich poziomu poprzez dietę może znacznie pomóc w przypadku trądziku.

Wnioski

Jak wyraźnie pokazują dowody, związek między trądzikiem a jedzeniem jest silny. Dieta zachodnia bogata w rafinowane węglowodany, tłuszcze nasycone i trans oraz niska zawartość kwasów omega-3 wydają się być główną przyczyną 95% przypadków trądziku u nastolatków.

Chociaż trądzik powoli ustępuje wraz z wiekiem, wiele osób nadal ma łagodne objawy tłusta skóratrądzik i zaskórniki w wieku dorosłym. Zmiana diety poprzez włączenie dużej ilości produktów pełnoziarnistych, źródeł kwasów tłuszczowych omega-3, witamin i minerałów to jeden ze sposobów na zmniejszenie trądziku.

Również jeśli chcesz zmniejszyć trądzik, powinieneś użyć jednego z najlepszych preparatów przeciwtrądzikowych na rynku Leczenie trądziku Clear Pres i Skinception Dermefface FX7.

Wycinanie nabiału to kolejna opcja, ale naukowcy nadal nie są do końca pewni, dlaczego nabiał powoduje u niektórych trądzik.

Niezależnie od innych przyczyn trądziku, jedno jest pewne - zmiana diety może być najlepszym lekarstwem.

Czytaj także - Czy pryszcze mogą sprawić, że znikną szybciej?

Autor

Dr. Ahmed Zayed

Dr Ahmed Zayed Helmy posiada licencjat z medycyny i chirurgii. Ukończył studia w 2011 roku na Uniwersytecie w Aleksandrii

Podobne posty

Pokaż wszystkie