Zaktualizowano: 2019, 27 sierpnia

Niesamowite wskazówki dotyczące pielęgnacji skóry dla pracowników pracujących na nocnej zmianie

Aby zminimalizować skutki uboczne pracy w nieregularnych godzinach, należy wprowadzić poważne zmiany w życiu codziennym. Oto niesamowite wskazówki dotyczące pielęgnacji skóry dla kobiet pracujących na nocną zmianę.
Niesamowite wskazówki dotyczące pielęgnacji skóry dla pracowników pracujących na nocnej zmianie
Praca na nocną zmianę jest skomplikowana, zawsze ma negatywny wpływ na Twój umysł, ciało i skórę. Postępuj zgodnie z tymi skutecznymi wskazówkami dotyczącymi pielęgnacji skóry, aby ożywić skórę.

Wiele dzisiejszych zaleceń dotyczących pielęgnacji skóry dotyczy osób, które pracują od 9 do 5, ale co z osobami, które pracują na trzecią zmianę?

Praktykowanie inteligentnej pielęgnacji skóry jest tak samo ważne od 10:7 do XNUMX:XNUMX, jak i dla osób pracujących w ciągu dnia.

Jednym z powszechnych nieporozumień jest to, że ludzie, którzy pracują na nocną zmianę, nie muszą martwić się niektórymi z tych samych problemów, co ci, którzy pracują na dzienną zmianę, ale tak nie jest.

W rzeczywistości praca w nocy może oznaczać, że musisz pracować ciężej, aby zachować zdrową skórę.

Nasze ciała naturalnie chcą spać w nocy, a większość z nas ma najgłębszy i najbardziej efektywny sen we wczesnych godzinach porannych.

Praca przez całą noc dodatkowo obciąża ciało, a zmęczona skóra to nieszczęśliwa skóra.

Typowe problemy osób pracujących na trzecią zmianę to otyłość, stres, wczesne oznaki starzenia, nieregularne nawyki żywieniowe i wypadanie włosów.

Problemy mogą się pogorszyć, gdy pracownicy nocni próbują nie zasnąć w ciągu dnia w dni wolne.

Gdy to nastąpi, ich regularny harmonogram snu również zostaje zakłócony.

Sen jest ważną częścią zachowania zdrowia. Brak snu wpływa nie tylko na samopoczucie, ale także na wygląd skóry, włosów i paznokci. Im mniej czujemy się zdrowi, tym mniej zdrowi żyjemy.

Wielu pracowników zmiany nocnej cierpi na zaburzenia snu związane z pracą zmianową (SWSD). Objawy SWSD obejmują bezsenność, nadmierna senność, brak energii, problemy z koncentracją, częste bóle głowy, problemy z pamięcią i niemożność skupienia się na zadaniach.

Te problemy mogą prowadzić do poważniejszych problemów, takich jak zwiększona liczba zachorowań, zwiększona liczba wypadków, popełnianie większej liczby błędów związanych z pracą i zwiększona niestabilność nastroju.

Jesteś również narażony na większe ryzyko rozwoju chorób serca i choroba żołądkowo-jelitowa jeśli pracujesz na nocnej zmianie przez dziesięć lat lub dłużej.

Brak snu

Pomóż zapewnić sobie nieprzerwany sen.

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem tego problemu byłaby próba przejścia na zmianę dzienną, ale nie zawsze jest to opcja. Możesz zrobić kilka rzeczy, aby pomóc.

Na początek zmniejsz ilość wypijanej kofeiny, szczególnie pod koniec zmiany. Przestań spożywać kofeinę co najmniej cztery godziny przed zakończeniem zmiany.

Powinieneś zawsze trzymać się normalnych rutynowych czynności, w tym codziennego chodzenia do tego samego łóżka i czuwania.

Pomóż zapewnić sobie nieprzerwany sen, wyłączając dzwonek telefonu i informując innych, kiedy mają unikać kontaktu z Tobą. Ciężkie zasłony zasłaniają światło dzienne.

Pamiętaj, że trawienie pokarmu zajmuje od sześciu do ośmiu godzin. Ważne jest, aby jeść co najmniej pięć godzin przed pójściem spać, więc jeśli planujesz iść spać natychmiast po powrocie do domu, zjedz pięć godzin przed zakończeniem zmiany.

W ten sposób Twój organizm ma możliwość prawidłowego trawienia pokarmu bez zakłócania snu. Problemy z trawieniem mogą prowadzić do trądziku, który jest stanem skóry.

Ważne jest również, aby się nawodnić. Twoja skóra potrzebuje tyle samo wody w nocy, jak w ciągu dnia. Pamiętaj, aby wypijać od 6 do 8 szklanek wody dziennie.

Jeśli pijesz lodowatą wodę, twoje ciało będzie musiało ciężej pracować, aby ją rozgrzać, co pomoże utrzymać wysoki metabolizm.

Może to zwalczyć otyłość i pomóc Ci zachować energię. To wszystko jest bardzo ważne dla zachowania zdrowia ciała, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Jedzenie

Wybieraj przekąski wzbogacone witaminami.

Jeśli masz czas podczas przerw, chodź na krótkie spacery. To również powie twojemu ciału, że jest to czas czuwania i że czas snu nastąpi później. Twoja skóra pozostanie zdrowa, jeśli będzie regularnie ćwiczyć.

Pamiętaj, aby przyjmować witaminy i wybierać przekąski, które są wzbogacone w witaminy, takie jak owoce i warzywa. Ważne jest, aby traktować swoje ciało tak, jak w ciągu dnia, nawet jeśli wykonujesz codzienną aktywność w nocy.

Unikaj wielu plików węglowodany, które ostatecznie zamieniają się w cukier. Spożywanie nadmiernej ilości cukru nie jest zdrowe dla organizmu.

Zwróć uwagę, ile cukru jest w tym, co jesz. Producenci często dodają nadmierne ilości cukru do artykułów kupowanych w sklepie. Zawsze lepiej jest dodać własny cukier.

Pamiętaj, że 4 gramy cukru to 1 łyżeczka cukru. Mężczyźni nie powinni spożywać więcej niż 8 łyżeczek cukru dziennie, a kobiety tylko 6 łyżeczek.

To nie więcej niż 24 gramy cukru dziennie dla kobiet i 32 gramy cukru dziennie dla mężczyzn.

Będziesz musiał nałożyć krem ​​przeciwsłoneczny wcześnie rano, gdy wyjdzie słońce. Pamiętaj, że słońce może nadal uszkodzić skórę przez okno.

Upewnij się, że przestrzegasz dobrego schematu pielęgnacji skóry przed rozpoczęciem pracy i po jej zakończeniu. Powinno to obejmować środek czyszczący, tonik i krem ​​nawilżający.

Podobne posty

Pokaż wszystkie