Zaktualizowano: 2019, 19 sierpnia

Nasiona Chia: czy naprawdę poprawiają pamięć?

Nasiona Chia: czy naprawdę poprawiają pamięć?

Jakie są Nasiona Chia?

Żyjemy w świecie medycznych i dietetycznych modów. Wygląda na to, że co tydzień pojawiają się nowe wykonywanie co powinieneś robić, lub nową żywność, którą powinieneś jeść, która może poprawić twoje zdrowie. Jednym z tych twierdzeń, które zasługują na zbadanie, są nasiona chia. Być może znasz małą zieloną roślinkę, która wyrasta ze zwierzęcia chia. Nasiona tej rośliny znane są jako nasiona chia. Nasiona chia to nasiona meksykańskiej rośliny, która oficjalnie nazywa się Salvia hispanica. Meksykański folklor, który sięga starożytnych kultur Majów i Azteków, głosi, że nasiona chia działały jak wzmacniacz energii.

Współczesna medycyna stwierdziła, że ​​ma to sens, ponieważ są one bogate Kwasy tłuszczowe omega-3węglowodany, błonnik, przeciwutleniaczea nawet wapń. Ostatnio były nawet reklamowane jako środek wspomagający odchudzanie! Jednak pamięć jest tym, na czym najbardziej nam zależy. Czy naprawdę można użyć czegoś tak prostego, aby poprawić pamięć?

Z czego składają się nasiona chia?

Wcześniej stwierdzono, że nasiona chia są pełne kwasów tłuszczowych omega-3, węglowodany, błonnik, przeciwutleniacze i wapń. Ale co to wszystko robi? I czy mogą pomóc twojej pamięci? Zacznijmy od kwasów tłuszczowych omega-3. Kwasy tłuszczowe omega-3 są chwalone jako doskonały pokarm dla mózgu. Badania wykazały, że pomagają Depresja a nawet objawy ADHD. Jeśli chodzi o pamięć, wyniki są mieszane. Niektórzy badacze twierdzą, że kwasy tłuszczowe omega-3 chronią mózg przed złogami i pomagają komórkom mózgowym komunikować się ze sobą. Dzieje się tak, ponieważ kwasy tłuszczowe sprawiają, że błony komórkowe są bardziej elastyczne i wydajne. Kiedy impulsy nerwowe przemieszczają się przez mózg, zwiększona wydajność jest zdecydowanie korzystna dla pamięci. Pomogłoby to w zapobieganiu chorobom, takim jak choroba Alzheimera i demencja.

Korzyści zdrowotne wynikające z nasion chia

Inne badanie stwierdza, że ​​zwiększają objętość mózgu, co z pewnością pomogłoby w pamięci. Węglowodany, błonnik i wapń nie pomagają ani nie utrudniają pamięci, ale przeciwutleniacze z pewnością tak. Wykazano, że przeciwutleniacze zwiększają przepływ krwi do mózgu i atakują zły cholesterol, co może poprawić pamięć. Wydaje się, że jest wystarczająco dużo informacji, aby potwierdzić twierdzenie, że nasiona chia faktycznie pomagają twojej pamięci lub przynajmniej zapobiegają chorobom.

  • Omega-3 kwasy tłuszczowe
  • węglowodany
  • Włókno
  • Przeciwutleniacze
  • Wapń

Do czego jeszcze są przydatne nasiona Chia?

Oprócz kwasów tłuszczowych omega-3 i przeciwutleniaczy, nasiona chia zawierają również błonnik i wapń. Chociaż mogą nie pomagać w pamięci, ważne jest, aby w diecie były również błonnik i wapń. Błonnik jest bardzo dobry dla przewodu pokarmowego, pomaga obniżyć poziom cholesterolu i kontroluje poziom cukru we krwi. Wapń jest ważny w utrzymaniu mocnych kości. Trwają badania mające na celu ustalenie, czy wapń pomaga w obniżaniu poziomu cholesterolu. Przypuszcza się, że może również poprawić poziom cukru we krwi.

Jak włączyć nasiona chia do swojej diety?

Mając już udowodnione korzyści dla zdrowia i pamięci, następnym krokiem jest ustalenie, jak spożywać nasiona chia. Nasiona chia można bardzo łatwo włączyć do diety. Nasiona chia są zasadniczo bez smaku, co czyni je bardzo elastycznymi. Mogą być używane do dodawania smaku lub tekstury do dowolnego posiłku. Po zmieszaniu z wodą tworzą rodzaj żelu, który można spożywać lub gotować.

Czasami z nasion chia piecze się chleb, ciasteczka lub inne wypieki. Bardzo często posypuje się je jogurtem, płatkami owsianymi lub płatkami zbożowymi. W zależności od wielkości ciała należy spożywać około czterdziestu do pięćdziesięciu gramów nasion chia dziennie. Niektórzy mogą pomyśleć, że brzmi to zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe. Jednak jedzenie nasion chia nie ma zauważalnych wad.

  • Posyp jogurtem, płatkami zbożowymi lub płatkami owsianymi
  • Dodaj do smoothie
  • Upiecz je na ciasteczka, chleb itp.

Must Watch - zalety i prawda o nasionach Chia

Wnioski

Nasiona chia mają długą historię sięgającą starożytnej Ameryki Środkowej. Niedawno udowodniono, że mają szereg korzyści zdrowotnych. Są reklamowane jako środek wspomagający odchudzanie i najlepszy pokarm dla mózgu. Zawarte w nich kwasy tłuszczowe omega-3, a także przeciwutleniacze z pewnością pomogą w funkcjonowaniu mózgu i pamięci. Błonnik i wapń zapewniają korzyści wykraczające poza zdrowie psychiczne. Są bardzo łatwe do włączenia do diety i można je dodawać do wielu różnych potraw i wypieków.

Po kilku badaniach okazało się, że nasiona chia nie mają żadnych wad. Oczywiście możesz jeść za dużo, ale przestrzegając zalecanych ilości, powinieneś pozostać w porządku. W rzeczywistości od razu powinieneś poczuć się lepiej. Niezależnie od tego, czy mają energetyzujący efekt meksykańsko-meksykańskiego folkloru, czy też wzmacniają pamięć, której potrzebuje, nie ma powodu, aby nie włączać nasion chia do swojej diety.

Czytaj dalej - 6 absurdalnie zdrowych nasion, które musisz zacząć jeść od dziś!

Autor

Dr. Ahmed Zayed

Dr Ahmed Zayed Helmy posiada licencjat z medycyny i chirurgii. Ukończył studia w 2011 roku na Uniwersytecie w Aleksandrii

Podobne posty

Pokaż wszystkie