Zaktualizowano: 2019, 19 sierpnia

Wzmocnij swój mózg ponownie - pokonaj demencję dzięki tym cudownym pokarmom

Wzmocnij swój mózg ponownie - pokonaj demencję dzięki tym cudownym pokarmom

Demencja jest definiowana jako ogólny termin określający utratę pamięci i zdolności umysłowe, które są na tyle poważne, że zakłócają codzienne czynności. Te oznaki i objawy są spowodowane faktycznymi fizycznymi zmianami w mózgu.

Aby mieć jasność co do demencji i choroby Alzheimera, choroba Alzheimera jest formą demencji, ale jest specyficznie rozpoznawana przez powolny postęp choroby mózgu. Choroba ta charakteryzuje się odkładaniem się fragmentu białka beta-amyloidu (blaszki) i skręconymi niciami białka tau (splątkami), a także uszkodzeniem komórek nerwowych i śmiercią tkanki w mózgu.

Wczesne oznaki i objawy demencji obejmują, ale nie są ograniczone do:

  • Utrata pamięci
  • poznawczych
  • paranoidalny
  • Drażliwy
  • Zamieszanie
  • Depresja
  • Poczucie niepokoju
  • Zmiany osobowości
  • Trudności w rozwiązywaniu problemów, rozumowaniu, komunikowaniu się, planowaniu lub organizowaniu

Istnieje kilka rodzajów demencji i zaburzeń związanych z demencją, w tym:

Choroba Alzheimera
  • Choroba Alzheimera
  • Choroba Parkinsona
  • Uraz mózgu
  • Choroba Huntingtona
  • Choroba Creutzfeldta-Jakoba
  • Demencja naczyniowa, z ciałem Lewy'ego, czołowo-skroniowa i mieszana

W niektórych przypadkach objawy demencji można odwrócić poprzez zmianę stylu życia i wyleczenie, aw innych przypadkach postęp demencji jest nieunikniony, ale można go opanować i spowolnić poprzez odżywianie i styl życia.

Wskazówki dotyczące zapobiegania wystąpieniu demencji obejmują:

1. Ćwiczenia mózgu

Po prostu codzienne granie w gry lub łamigłówki to jedna strategia, a nauka nowego hobby, języka lub zdobywanie dyplomu to inna strategia.

Utrzymuj życie towarzyskie i schemat ćwiczeńoba wytwarzają hormony zwalczające demencję. Dołącz do grup społecznych, takich jak kluby książki, studia biblijne, klub wędrowny, grupy golfowe itp. Wyznacz sobie cel 30 minut dziennie aktywności, która podnosi tętno i wytwarza cienką warstwę potu.

Witamina D

2. Upewnij się, że Twoje zapotrzebowanie na witaminę D jest zaspokajane codziennie

Witamina D działa jak hormon w organizmie regulujący układ odpornościowy, poziom insuliny i funkcje metaboliczne. Jest to jeden z największych niedoborów witamin w Stanach Zjednoczonych.

Idealne jest, aby oficjalnie przetestować poziomy przez lekarza, ponieważ osoby o ciemniejszej karnacji bardziej filtrują i potrzebują wyższej dawki niż osoby o jasnej karnacji, które wchłaniają więcej witaminy D ze słońca. Ogólne zalecenie to 1000 IU na 25 funtów masy ciała.

3. Ogranicz zachowania wysokiego ryzyka

Unikaj palenia i upijania się. Palenie wiąże się z kilkoma zagrożeniami dla zdrowia, a jednym z nich jest zwiększone ryzyko demencji z powodu: większe ryzyko nadciśnienia i suw.

Upijanie się lub nadmierne picie również zwiększa ryzyko demencji ze względu na toksyczne poziomy, które nie są tak szybko filtrowane przez wątrobę i krew. Chociaż wykazano, że umiarkowane spożycie alkoholu, w szczególności wina, ma działanie ochronne na mózg w miarę starzenia się.

4. Przyjęcie zdrowego planu odżywiania

Odżywianie jest naprawdę podstawą naszego zdrowia i witalności. Spożywanie diety bogatej w wysokiej jakości białko, bogate w włókniste warzywa, owoce, Kwasy tłuszczowe omega-3 a nieprzetworzone ziarna mogą opóźniać demencję i całkowicie jej zapobiegać.

Pokarmy zwalczające demencję obejmują:

Omega 3 Fatty

1. Zdrowe tłuszcze - w szczególności kwasy tłuszczowe omega 3

Mózg składa się głównie z tłuszczu i potrzebuje tłuszczu, aby funkcjonować na najwyższym poziomie. Kwasy tłuszczowe Omega 3, szczególnie te, które znajdują się w dziko złowionym łososiu, są wspaniałym pokarmem dla mózgu.

Tufts University odkrył, że osoby, które spożywają co najmniej trzy porcje tłustych ryb zimnowodnych, w tym łososia, sardynek i sardeli tygodniowo, są o 50 procent mniej narażone na demencję.

Zawiera kwasy tłuszczowe omega 3, kwas dokozaheksaenowy (DHA) oraz witaminę B i witaminę D, które również mogą pomóc, zapobiegają chorobom neurodegeneracyjnym. Orzechy włoskie są również doskonałym źródłem tłuszczów w diecie i przeciwutleniacze które pomagają promować zdrowy mózg.

2. Ciemna czekolada

W szczególności niesłodzone kakao zawiera flawonoidy, które zwiększają przepływ krwi do mózgu. Pomaga to zrównoważyć negatywne skutki zmniejszonego przepływu krwi do mózgu przez osoby cierpiące na demencję.

Dodanie niesłodzonego naturalnego kakao do koktajli lub wypieków może pomóc zwiększyć spożycie tej zdrowej formy czekolady. Unikaj popularnych marek czekolady, które dodały cukry i szkodliwe olejki przeciwzapalne, takie jak oleje uwodornione, które są również określane jako tłuszcz trans. Czekolady wyższej jakości są oznaczone jako 70% lub więcej gorzkiej czekolady.

3. Organiczny, tłoczony na zimno, nieuwodorniony czysty olej kokosowy

Olej kokosowy

University of Oxford przeprowadził badanie, które sugeruje, że olej kokosowy przynosi chwilową ulgę pacjentom z chorobą Alzheimera i demencją. Wyniki mogą być krótkotrwałe dla osób z chorobą Alzheimera, ale jakość życia poprawia się wraz z tą poprawą.

Z badań wynika, że ​​ketony lub produkty uboczne rozpadu tłuszczu w organizmie odgrywają ważną rolę w zdrowiu mózgu. Kiedy te ketony są obecne, następuje znaczna poprawa funkcji poznawczych.

Dodawanie olej kokosowy na kawę, płatki owsiane lub nawet gotowanie z nimi to proste sposoby na uzyskanie zalecanych 2 łyżek stołowych dziennie.

4. Owoce morza

Według Oxford Project to Investigate Memory and Aging osoby z niedoborem witaminy B12 są czterokrotnie narażone na demencję. Kiedy poziom witaminy B12 we krwi jest niski, wówczas wzrasta poziom homocysteiny we krwi, zwiększając ryzyko demencji.

Zapewnij sobie wystarczającą ilość witaminy B12, spożywając owoce morza, takie jak małże, ostrygi, małże i przegrzebki. Jedna porcja małży zawiera zalecaną dziennie ilość mcg witaminy B12.

5. Żywność kwasu foliowego

Osoby z niedoborem kwasu foliowego lub z niskim poziomem kwasu foliowego są znacznie bardziej narażone na rozwój demencji. Najlepszym źródłem są pokarmy zawierające naturalnie kwas foliowy. Te produkty obejmują szparagi, brokuły, kalafior, fasola, soczewica, szpinak i rzepa.

6. Kurkumina / Kurkuma

Kurkuma

Gromadzenie się płytki nazębnej w mózgu wiąże się ze zwyrodnieniem komórek mózgowych, co powoduje zwiększone ryzyko demencji.

Silne działanie przeciwzapalne kurkuminy, która znajduje się w kurkuma, pomaga usunąć te nagromadzenia płytki nazębnej. Surowy imbir ma również silne działanie przeciwzapalne, takie jak kurkumina.

Wnioski

Dieta bogata w przeciwutleniacze, zdrowe nieprzetworzone tłuszcze i witaminy jest kluczem do zmniejszenia ryzyka lub opanowania objawów demencji. Staraj się spożywać 9-11 porcji warzyw i niektórych owoców dziennie wraz z wysokiej jakości tłuszczami i białkami. Tak czy inaczej możesz użyć suplementu wzmacniającego mózg, takiego jak Lumonol co może pomóc złagodzić objawy demencji.

Przeczytaj także - Jak skuteczne są sirtuiny w ochronie przed chorobami neurodegeneracyjnymi?

Kredyty obrazowe
Źródło zdjęcia: shutterstock.com
Inpost Image Credit: shutterstock.com
Autor
Facebook Twitter Instagram

Dr. Biuro Keitha

Dr Kantor od 30 lat jest zwolennikiem naturalnej żywności i zdrowego stylu życia. Jest także członkiem Rady Dyrektorów NAMI.org w G

Podobne posty

Pokaż wszystkie