Zaktualizowano: 2019, lipiec 29

12 owoców na każdą porę roku: jaki owoc spożywać w tym czasie i dlaczego?

12 owoców na każdą porę roku: jaki owoc spożywać w tym czasie i dlaczego?

Kiedy dorastaliśmy, nasza mama i babcia zawsze nam powtarzały, że musimy jeść więcej owoców i warzyw. Tak, owoce są słodkie, ale nie były słodkie jak czekolada. Teraz, gdy dorastaliśmy, zaczynamy zdawać sobie sprawę, że nasza mama miała rację, a ponadto zaczynamy kupować magazyny, czytać strony internetowe poświęcone zdrowiu i stylowi życia, na których otrzymujemy wskazówki i porady ekspertów i zgadnij co, polecają owoce.

Wszyscy mamy swoje ulubione owoce, ale większość z nas ma ograniczony wybór owoców do spożycia i pomijamy wszystko inne. Każdy owoc ma swoje własne witaminy, minerały i dużą wartość odżywczą.

Aby poprawić swój styl życia, warto wprowadzić do swojej diety bogaty wybór owoców. W tym artykule skupimy się na każdej porze roku i dowiesz się, jakie owoce należy w tym czasie spożywać i dlaczego. Czytaj dalej i dowiedz się.

Wiosna

1. Jeżyny

Jeżyny

Ma wiele zalet zdrowotnych, a niektóre z nich to:

  • Zapobieganie rakowi - Jeżyny są bogate w kwas elagowy, który może hamować genezę guza i zapobiegać tworzeniu się komórek nowotworowych. Badania przeprowadzone przez Christine Sardo, która prowadzi badania kliniczne dotyczące spożycia jagód w College of Medicine Ohio State University, tylko potwierdziły coś, o czym dyskutowano przez wiele lat. Ona i jej zespół, w tym profesor Gary Stoner, użyli do badań szczurów. Szczury najpierw karmiono substancją rakotwórczą przez pięć tygodni, a następnie niektórym szczurom podawano jeżyny i inne jagody. Wyniki badania wykazały, że szczury, które jadły jeżyny, maliny itp., Miały zmniejszoną ilość jamy ustnej, przełyku i nowotwory jelita grubego w porównaniu do szczurów, które ich nie zjadły.
  • Dobre dla zdrowia oczu - Jeżyny są doskonałym narzędziem zmniejszającym ryzyko wystąpienia zaćmy. Badania przeprowadzone przez Nurse's Healthy Study wykazały, że kobiety, które jadły różnorodne warzywa i owoce bogate w przeciwutleniacze, były o połowę mniej narażone na wystąpienie zaćmy. Jeśli chodzi o przeciwutleniacze-bogate owoce, jeżyny są szczególnie mocne. Jedna filiżanka jeżyn zawiera ponad połowę zalecanego dziennego spożycia Witamina C.

2. Wiśnie

Wiśnie

Wiśnie są również korzystne dla zdrowia, a ich zalety to:

  • Zmniejszenie stanu zapalnego związanego z zapalenie kości i stawów - Według naukowców tarta z wiśniami mają najwyższą zawartość przeciwzapalną ze wszystkich produktów spożywczych. Badanie zostało przeprowadzone przez zespół lub naukowców z Oregon Health and Science University. Badaniami objęto 20 kobiet w wieku od 40 do 70 lat. Kobiety miały pić kwaśny sok dwa razy dziennie przez trzy tygodnie. wyniki badania wykazały, że stan zapalny w ich organizmie zmniejszył się, a najbardziej dramatyczna zmiana wystąpiła u kobiet, które na początku badania miały wysoki poziom zapalenia.
  • Obniżenie ryzyka flary dny - Hyon K. Choi, MD i zespół naukowców przeprowadzili badania w Boston University Medical Center. W badaniu wzięło udział 633 uczestników, którzy każdego dnia mieli jeść 10 wiśni. Wyniki badania zostały opublikowane w czasopiśmie Arthritis and Rheumatism i ujawniły, że dzienne spożycie 10 wiśni zmniejsza ryzyko zaostrzenia dny o 50%.
  • Zmniejszenie ryzyka udaru - Dieta bogata w wiśnie może również zapobiegać udarom według naukowców z University of Michigan Health System. Większość leków na Choroby sercowo-naczyniowe może prowadzić do udaru. Naukowcy przeprowadzili badanie, aby sprawdzić, czy spożywanie wiśni pomoże w leczeniu chorób układu krążenia bez ryzyka wystąpienia udaru. Szczury karmione wiśniami i sokiem wiśniowym wykazywały lepszą równowagę i koordynację oraz niższe ciśnienie krwi. To badanie jest pierwszym, które wiąże wiśnie z obniżonym ryzykiem udaru i ma ogromne znaczenie dla osób, które muszą przyjmować różne leki.

3. Truskawki

Truskawki

Truskawki mają wiele właściwości zdrowotnych i są również smaczne.

Jednak większość ludzi nie wie, że truskawki mogą obniżać poziom LDL (lipoproteiny o niskiej gęstości), który jest również określany jako „zły cholesterol”, i zwiększać poziom HDL (lipoproteiny o wysokiej gęstości), który jest również znany jako „dobry cholesterol”.

Naukowcy z Università Politecnica delle Marche (UNIVPM, Włochy) i ich koledzy z uniwersytetów w Salamance, Granadzie i Sewilli (Hiszpania) przeprowadzili badanie, które wykazało, że truskawki mogą obniżać poziom cholesterolu.

W badaniu wzięło udział 23 uczestników, którzy mieli jeść 500 g truskawek dziennie. Wyniki tych badań opublikowane w Journal of Nutritional Biochemistry wykazały, że poziom cholesterolu LDL obniżył się o 13.27%, a ilość trójglicerydów zmniejszyła się o 20.8%.

Lato

4. Jabłka

Jabłka są lepsze od wszystkich innych owoców, stąd powiedzenie „Jabłko dziennie odstrasza lekarza”. Niektóre z ich korzyści zdrowotnych obejmują:

  • Zmniejszone ryzyko choroby Alzheimera - Profesor i przewodniczący wydziału Nauk o Żywności i Technologii na Uniwersytecie Cornell, Chang Y Lee, przeprowadził badanie, którego wyniki wykazały, że komórki mózgowe traktowane przeciwutleniaczem znajdującym się w jabłkach, kwercetyną, mają wyższą ochronę przed neurotoksycznością poprzez blokowanie wolnych rodników, które są znane z niszczenia komórek mózgowych.
  • Zmniejszone ryzyko cukrzycy typu 2 - Badanie przeprowadzone przez profesora Qi Sun z Brigham Women's Hospital w Stanach Zjednoczonych wykazało, że spożycie całych owoców, zwłaszcza jabłek i jagód, może zmniejszyć ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2. W badaniu tym wzięło udział 187,000 1984 osób, a badacze wykorzystali dane zebrane w latach 2008–12,000. Ponad XNUMX XNUMX uczestników opracowało cukrzyca podczas badania. Wyniki wykazały, że osoby, które zjadały co najmniej dwie porcje całych owoców, takich jak jabłko i jagody tygodniowo, wykazywały mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę o 23%.

5. Brzoskwinie

Brzoskwinie

Brzoskwinie mają potencjał zmniejszania cukrzycy związanej z otyłością i chorób układu krążenia. Plik studiować przeprowadzone przez dr Luisa Cisneros-Zevallosa, naukowca ds. żywności AgriLife Research i profesora nadzwyczajnego na Uniwersytecie Texas A&M, wykazało, że brzoskwinie zawierają związki bioaktywne, które mogą zwalczać zespół metaboliczny, który zwykle wiąże się z otyłością.

Mieszanina związków bioaktywnych działa jednocześnie z różnymi składnikami zespołu metabolicznego. Dodatkowo Cisneros-Zevallos deklaruje, że brzoskwinie wraz z innymi owocami pestkowymi mają właściwości przeciwzapalne, przeciw otyłości i przeciwcukrzycowe oraz są w stanie obniżyć poziom cholesterolu LDL, co zapobiega chorobom układu krążenia i obniża ryzyko udaru. Wyniki tego badania zostały zaprezentowane w American Chemical Society w sierpniu 2013 roku.

6. Jagody

Poprawia zdrowie mózgu i zmniejsza ryzyko rozwoju choroby Parkinsona. Grupa naukowców z Purdue University, North Carolina State University i Rutgers University odkryła, że ​​borówki mogą zapobiegać wystąpieniu neurodegeneracji (utracie funkcji komórek nerwowych) i sugerują spożywanie filiżanki jagód dziennie.

Spadać

7. Guawa

Guawa

Guawa jest również dobra dla twojego zdrowia. Na przykład naukowcy z Morabadan w Indiach odkryli, że guawa reguluje wysokie ciśnienie krwi.

W ich badaniach wzięło udział 120 pacjentów z wysokim ciśnieniem krwi, 61 pacjentów jadło guawę codziennie przed posiłkiem, a 59 uczestników nie zmieniło diety. Po 12 tygodniach naukowcy odkryli, że u pacjentów, którzy codziennie jedli guawę, ciśnienie skurczowe spadło o 9 punktów, podczas gdy ciśnienie rozkurczowe spadło o 8 punktów.

8. Gruszki

Gruszki to zapomniany owoc jesieni. Jednak regularne spożywanie gruszek może pomoc przy problemach trawiennych. Według badań, które przeprowadzili dr Dipayan Sarkar i Kalidas Shetty z North Dakota State University, gruszki są w stanie zwalczać choroby żołądka, a owoc ten może utrzymać równowagę aktywności bakterii w całym procesie trawienia. Gruszki są również bogate w witaminę C i błonnik.

9. Winogrona

Winogrona

Na tej liście winogrona są po prostu nieuniknione. Niektóre z ich korzyści zdrowotnych obejmują:

  • Winogrona zatrzymują komórki rakowe - Badania przeprowadzone przez Elvirę Gonzalez de Meija, adiunkt na wydziale nauk o żywności i żywieniu na Uniwersytecie Illinois w Urbana-Champaign, sugerują, że spożycie winogron uwalnia bioaktywny składnik, który dostaje się do naszego krwiobiegu i przenosi się do różnych regionów w naszym Winogrona zawierają neutralne substancje chemiczne, które mogą zapobiegają rozwojowi komórek rakowych. Zespół naukowców sugeruje, aby jeść winogrona, a nie suplementy, aby jak najlepiej wykorzystać ten wspaniały owoc.
  • Winogrona zmniejszają niewydolność serca - Ten owoc może zmniejszyć niewydolność serca co jest związane z wysokim ciśnieniem krwi. Badanie przeprowadzone na University of Michigan Health System ujawnia, że ​​winogrona zwiększają aktywność genów odpowiedzialnych za obronę antyoksydacyjną w tkance naszego serca. Wyniki tych badań zostały opublikowane w czasopiśmie Nutritional Biochemistry.

10. Ananasy

Ananasy

Ananasy zapobiegają i zwalczają raka okrężnicy. Laura Hale, profesor nadzwyczajny patologii i dyrektor laboratorium rozwoju szczepionek doustnych na Uniwersytecie Duke, pracowała ze związkami znajdującymi się w ananasach, aby zbadać ich wpływ na komórki raka okrężnicy.

Po przeprowadzeniu niektórych badań przyjmuje się, że bromelaina (związek z ananasa) nie pozwala naszemu układowi odpornościowemu na przyleganie do cząsteczek mogących powodować raka.

Jednak naukowcy nadal nie wiedzą, dlaczego bromelaina ma korzystny wpływ na zmniejszenie raka okrężnicy, a dr Hale pracuje nad innymi naukowcami, aby w pełni zbadać związek tego ananasa. Zaleca się codzienne przyjmowanie 4700 mg ananasa.

Możesz również sprawdzić - Te 10 zdrowych pokarmów w jesiennym sezonie

Zima

11. Grejpfrut

Wszyscy kochamy ten owoc, który jest wspaniały, ponieważ ma wiele Korzyści zdrowotne, lubić:

  • Zmniejsza ryzyko udaru - Potwierdzają to badania przeprowadzone w Norwich Medical School na University of East Anglia w Norwich w Wielkiej Brytanii. Naukowcy stojący za tym badaniem wykorzystali informacje zebrane przez ponad 14 lat z badania zdrowia pielęgniarek. Wykorzystane przez nich informacje obejmowały raporty ponad 70,000 19 kobiet. Uczestnicy szczegółowo opisywali spożycie żywności co cztery lata. Wyniki tych badań wykazały, że kobiety, które przyjmowały większą ilość flawononów (związek znajdujący się w grejpfrutach i innych owocach cytrusowych), miały o XNUMX% mniejsze ryzyko udaru mózgu. Owoce, które były najczęściej wymieniane w tych raportach, to pomarańcze i grejpfruty. Jednak naukowcy podkreślili znaczenie spożywania całej żywności zamiast kupowania suplementów lub spożywania soków owocowych.
  • Pomaga przy odchudzaniu - Dieta grejpfrutowa jest bardzo popularna i jest zalecana przez wiele celebrytów, w tym Kylie Minogue. W przeciwieństwie do większości diet promowanych przez Hollywood, które ostatnio okazały się fałszywe, grejpfrut naprawdę jest skuteczny w odchudzaniu. Dr Ken Fujioka z kliniki Scripps przeprowadził badanie dotyczące diety grejpfrutowej. W badaniu tym uczestniczyło 91 osób otyłe kobiety i mężczyźni, a badacze monitorowali ich stan przez 12 tygodni. Uczestnicy badania zostali podzieleni na kilka grup, takich jak:
  • Grupa, która otrzymała kapsułki placebo z 7 uncjami soku jabłkowego
  • Grupa, która otrzymała grejpfrutowe kapsułki z 7 uncjami soku jabłkowego
  • Grupa, która otrzymała 8 uncji soku grejpfrutowego z kapsułkami placebo
  • Grupa, która otrzymała połowę grejpfruta z kapsułką placebo

Po 12 tygodniach grupa, która zjadła świeży grejpfrut, straciła na wadze większą, bo 3.52 funta. Ponadto grupa, która otrzymała świeży grejpfrut, również miała lepszą oporność na insulinę.

12. Granaty

Granaty

Ma wiele korzyści zdrowotnych, ale najbardziej zaskakujący jest fakt, że mogą sobie z nimi poradzić i złagodzić zaburzenia erekcji.

Potwierdziło to badanie pilotażowe przeprowadzone przez naukowców z The Male Clinic i University of California. w International Journal of Impotence Research, naukowcy napisali, że 47% uczestników ich badań zgłosiło poprawę erekcji dzięki regularnemu spożywaniu soku z granatów.

Granaty mogą również zapobiegać progresji Choroba wieńcowa. Journal Atherosclerosis opublikował badanie przeprowadzone przez zespół naukowców z Wydziału Biochemii i Nauk Biomedycznych Uniwersytetu McMaster w Kanadzie.

Wykorzystali myszy do zbadania wpływu granatu na myszy, a wyniki pokazały, że rozmiar blaszek miażdżycowych został zmniejszony. Naukowcy odkryli również, że granaty obniżają poziom stresu oksydacyjnego.

Dodatkowo naukowcy z The Lipid Research Laboratory z Hajfy w Izraelu przeprowadzili trzyletnie badania, których wyniki wykazały, że sok z granatów może odwrócone stwardnienie tętnic szyjnych o 30%. Stwardnienie tętnic szyjnych to termin odnoszący się do procesu zwężania tętnic szyjnych.

W pierwszym roku badania u osób z grupy kontrolnej, u których nie podano im soku z granatów, zatory wzrosły o 9%. Naukowcy doszli do wniosku, że spożycie soku z granatów zmniejszyło grubość błony wewnętrznej i środkowej tętnicy szyjnej (IMT) i regulowało skurczowe ciśnienie krwi.

Możesz również sprawdzić - Wszystko, co musisz wiedzieć o granacie

Wnioski:

Po przeczytaniu tego powinieneś wprowadzić do swojej diety szeroki wybór owoców, aby poprawić ogólny stan zdrowia.

Jeśli to lubisz, powiedz nam, jaki jest Twój ulubiony owoc, który zjesz w tym sezonie?

Autor

Dr. Ahmed Zayed

Dr Ahmed Zayed Helmy posiada licencjat z medycyny i chirurgii. Ukończył studia w 2011 roku na Uniwersytecie w Aleksandrii

Podobne posty

Pokaż wszystkie