Zaktualizowano: 2019, 1 sierpnia

16 niesamowitych korzyści zdrowotnych płynących z brokułów, które powinieneś wiedzieć

16 niesamowitych korzyści zdrowotnych płynących z brokułów, które powinieneś wiedzieć

Pamiętaj, że rodzice zawsze namawiali cię, żebyś „jadł zieleninę” w porze kolacji. To zawsze było trochę kłopotliwe dla mamy lub taty. Zielone jedzenie nie zawsze smakuje tak dobrze.

Tutaj omówimy niektóre z najbardziej niesamowitych korzyści zdrowotnych brokułów - naszego ulubionego zielonego warzywa - i jak je przygotować, aby uzyskać najbardziej zoptymalizowane korzyści odżywcze.

Przede wszystkim powinniśmy omówić wszystkie właściwości przeciwutleniające brokułów.

Przeciwutleniacze są substancjami, które hamują utlenianie, zwłaszcza używaną do przeciwdziałania psuciu się przechowywanych produktów spożywczych… definicja wyjaśnia ponadto, że substancja taka jak witamina C lub E, który usuwa potencjalnie szkodliwe czynniki utleniające z żywego organizmu.

Stwierdza się, że spośród wszystkich warzyw krzyżowych (takich jak kalafior i brukselka) najbardziej skoncentrowanym źródłem witaminy C są brokuły i flawonoidy niezbędne do prawidłowego recyklingu witaminy C w organizmie. W brokułach są również skoncentrowane karotenoidy wymienione poniżej -

1. Karotenoidy - Czy jakaś klasa zawiera głównie żółte, pomarańczowe lub czerwone pigmenty rozpuszczalne w tłuszczach, w tym karoten, nadające kolor częściom roślin. Karoten jest ważnym czynnikiem w diecie jako prekursor witaminy A.

Karotenoidy
  • Luteina - To związek niezbędny dla naszego zdrowego wzroku. Jeden z lekarzy, Julian Whitaker, stwierdza, że ​​luteina jest „silnie skoncentrowana w plamce żółtej oka, a mniejsze jej ilości znajdują się w siatkówce, soczewce i nerwie wzrokowym”. Następnie stwierdza, że ​​„wraz z innymi przeciwutleniaczami o dużej sile działania luteina pomaga blokować widoczne niebieskie światło, które jest jedną z głównych przyczyn uszkodzeń oczu wywołanych przez światło”. Zwróć uwagę, że ten potężny karotenoid pomaga również zapobiegać utracie wzroku, a dokładniej pomaga zapobiegać zwyrodnieniu plamki żółtej. Dr Whitaker wspomina o jednym badaniu, w którym naukowcy podawali 30 mg (miligramów) luteiny dwóm pacjentom przez 140 dni, stwierdzając, że ich gęstość plamki wzrosła o dwadzieścia jeden i trzydzieści dziewięć procent!
  • Zeaksantyna - działa razem z luteiną, chroniąc zdrowie oczu.
  • Beta karoten - według WebMD Beta karoten jest stosowany w celu zmniejszenia objawy astmy spowodowane wysiłkiem fizycznym, aby zapobiec niektórym nowotworom, choroba serca, zaćma i zwyrodnienie plamki związane z wiekiem. Ponadto był stosowany w leczeniu AIDS, alkoholizmu, choroby Alzheimera, depresji, epilepsji, bólu głowy, zgagi, wysokiego ciśnienia krwi, niepłodności, choroby Parkinsona, reumatoidalnego zapalenia stawów, schizofrenii i chorób skóry, w tym łuszczycy.

Ponieważ brokuły mają wyższą niż przeciętna zawartość beta-karotenu, są klasyfikowane jako jedne z najzdrowszych pokarmów na świecie. Brokuły mają niezwykle silne połączenie zarówno witaminy A (w postaci beta-karotenu), jak i witaminy K.

Informacje o korzyściach zdrowotnych z brokułów

Aby dalej to rozbić -

2. AIDS - Zaleca się trzymać brokuły w diecie jako walkę Objawy HIV lub AIDS.

3. Alkoholizm - Witamina A zawarta w beta karotenie została zastosowana w celu uzupełnienia leczenia alkoholikami.

4. Choroba Alzheimera - Według badań przeprowadzonych na Uniwersytecie w Dundee brokuły pomagają zapobiegać degradacji komórek w naszym mózgu i utrzymują go w ostrym stanie, ze względu na specjalny składnik chemiczny zwany Sulforafanem. Mówi się, że wspomaga mechanizmy antyoksydacyjne w naszym ciele, aby zapobiec atakowi naszych komórek mózgowych przez wolne rodniki.

5. Depresja - Mówi się, że przeciwutleniacze i witamina C znajdujące się w brokułach pomagają zwalczać depresję.

6. Padaczka - witamina B5 - występuje w znacznych ilościach w brokułach - jest nazywana witaminą przeciwstresową. Napięcia może powodować drgawki u pacjentów z padaczką.

7. Bół głowy - Koenzym znany jako CoQ10, obecny w brokułach, ma udowodnione właściwości zwalczające migrenę.

Bół głowy

8. Zgaga - chociaż same brokuły są powiązane z przyczyną zgagi, stwierdzono, że beta-karoten i inne przeciwutleniacze oraz witaminy zawarte w brokułach również łagodzą objawy.

9. Wysokie ciśnienie krwi - Według dr Mercoli z mercola.com - „rosnące badania naukowe wykazały, że brokuły są jedną z najcenniejszych prozdrowotnych potraw natury”. Dotyczy to wszystkich niezbędnych składników odżywczych i przeciwutleniaczy, które pomagają zapobiegać nadciśnieniu.

10. Bezpłodność - Według badań opublikowanych w Fertility and Sterility, pokarmy wzbogacone w witaminę C są niezwykle istotne dla osób planujących poczęcie.

10. Choroba Parkinsona - Ważne jest, aby osoby z chorobą Parkinsona spożywały duże ilości błonnika. Mówi się, że brokuły zawierają prawie 4 gramy błonnika na porcję!

10. Reumatoidalne zapalenie stawów - Dwa lata temu pojawiły się raporty stwierdzające, że spożywanie żywności bogatej w sulforafany (takiej jak brokuły) może pomóc zapalenie kości i stawów pacjentów. Stwierdzono, że badanie to było prowadzone przez University of East Anglia (UEA). Plik studiować wykorzystali testy komórkowe i tkankowe, aby wykazać, że sulforafan blokuje enzymy niszczące chrząstkę poprzez przechwytywanie cząsteczki powodującej stan zapalny. Było to pierwsze duże badanie, które wykazało, że sulforafan może wpływać na zdrowie stawów.

Czytaj także: Omówienie bólu stawów związanego z zapaleniem stawów: przewodnik krok po kroku

10. Schizofrenia - W innym badaniu zrekrutowano 10 pacjentów ambulatoryjnych ze schizofrenią i podano im Sulforafan (znany również jako SFN). Wynik badania sugeruje, że SFN ma potencjał poprawy funkcji poznawczych u pacjentów ze schizofrenią.

14. Choroby skóry, w tym łuszczyca - Znajdź zgłaszać tutaj (http://www.healwithfood.org/psoriasis/foods.php) związane z innymi produktami, które mogą pomóc łuszczyca i inne choroby skóry… W raporcie stwierdzono, że (chociaż już wiemy, że brokuły są pełne beta-karotenu, witaminy C i kwasu foliowego), stwierdzono, że te niezbędne witaminy i związki łagodzą objawy tej irytującej choroby skóry.

I mamy to, wszystko owinięte przeciwutleniaczami i witaminami… tak wiele korzyści zdrowotnych brokułów… ale wszystko to było spokrewnione z samym beta-karotenem…

Przeczytaj dalej, aby uzyskać kilka dodatkowych korzyści zdrowotnych wynikających ze spożywania zdrowych ilości brokułów:

15. Ciekawym obszarem badań jest metabolizm Witamina D. Według World's Healthiest Foods „brokuły nie są źródłem tej witaminy”, „są jednak doskonałym źródłem witamin K i A.” W trakcie badań uznano, że być może brokuły mogą odgrywać szczególną rolę w równoważeniu zestawu zdarzeń niezbędnych do prawidłowego trawienia witamin K i A w naszym systemie, co z kolei może pomóc osobom z niedoborami witaminy D.

Brokuły są dobre dla zdrowia kości

16. Brokuły jest dobry dla zdrowia kości, ponieważ zawiera wysoki poziom zarówno wapnia, jak i witaminy K.

Nigdy nie wspominaliśmy o Kaempferolu - rodzaju flawonoidu (pamiętaj, że flawonoidy pomagają metabolizować organizm). Badania wykazały, według India Times, zdolność kemferolu do zmniejszania wpływu substancji związanych z alergią na nasz organizm.

Dodatkowo brokuły zawierają znaczne ilości Kwasy tłuszczowe omega 3, które są dobrze znane z przenoszenia związków przeciwzapalnych.

Biorąc pod uwagę wszystkie te zalety brokułów, ważne jest, aby rozważyć włączenie brokułów do codziennej diety. Czytaj dalej, aby uzyskać porady dotyczące gotowania tej liściastej zieleni, aby uzyskać optymalne efekty:

Najzdrowsza żywność na świecie twierdzi, że najzdrowszym sposobem gotowania brokułów, aby upewnić się, że wspierasz swoje pożywienie, jest gotowanie go w niskiej temperaturze. Najlepiej w zakresie obejmującym temperaturę parowania - około 212 stopni Fahrenheita, z czasem gotowania najwyżej pięciu minut!

Witryna dalej stwierdza, że ​​zarówno gotowane, jak i surowe brokuły mogą stanowić `` doskonałe dodatki do Twojego planu posiłków '', wspominając, że surowe kiełki brokułów wydają się zapewniać specjalne wsparcie żołądkowe w odniesieniu do niepożądanego przerostu bakterii i nie tylko.

Nie lubisz brokułów?

Nie lubię brokułów

Spróbuj posiekanych różyczek i łodyg w tandetnym omlecie.

Zanurz różyczki w sosie ranczo, aby uzyskać smaczną przekąskę w ciągu dnia - lub w dowolnym momencie!

Gotuj na parze, a następnie ugotuj w garnku -

Pamiętaj, że chociaż brokuły są dla ciebie dobre w każdym razie, lepiej jest, gdy są mniej ugotowane. Spróbuj znaleźć przepisy, które pozwolą ci ledwo gotować na parze warzywo przed spożyciem.

Zadzwoń do swoich rodziców, przypomnij im, aby również jedli ich liściaste warzywa - pamiętaj o wpływie na chorobę Alzheimera i nie tylko. W tym momencie powinieneś polecić brokuły wszystkim znajomym i rodzinie!

Podobne posty

Pokaż wszystkie