Zaktualizowano: 2020, 24 września

Czy obawa przed koronawirusem zachęciła więcej ludzi do rzucenia palenia i waporyzacji?

Badania wskazują, że palacze i vaperowie są bardziej narażeni na poważniejszą chorobę, jeśli zostaną zarażeni nowym koronawirusem.
Czy obawa przed koronawirusem zachęciła więcej ludzi do rzucenia palenia i waporyzacji?
Ochrona przed koronawirusem i szkody zdrowotne. (Obraz / Shutterstock)

Wszyscy wiemy, że palenie uszkadza płuca; Podczas gdy waporyzacja i e-papierosy nie zawierają tych samych substancji chemicznych, co tytoń, nadal wdychasz potencjalnie szkodliwe substancje chemiczne do płuc. Ludzie mają niedawno zmarł z powodu poważnego uszkodzenia tkanki, a podejrzaną przyczyną jest waporyzacja.

Pomimo ryzyka i pomimo tego, że większość ludzi pali chcesz rzucićuzależnienie od palenia jest jednym z najsilniejszych uzależnienia możesz tworzyć. Nikotyna jest najczęściej w pierwszej piątce substancje uzależniające na świecie, a rzucenie palenia oznacza również rezygnację z rytuału.

Teraz jesteśmy w środku pandemii, która atakuje układ oddechowy. Palacze są bardziej narażeni na większe obrażenia i potrzebują wsparcia respiratora, jeśli zarażą się koronawirusem, więc Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) wezwał ludzi do rzucenia palenia w celu złagodzenia ciężkości choroby.

Tak jak wiedzieć, że palenie może powodować rak płuc i choroby serca nie powstrzymują ludzi przed nałogiem palenia, jednak świadomość istnienia wirusa, który zaciekle atakuje już osłabione płuca palaczy, nie ułatwia rzucenia palenia. Chęć bycia zdrowszym i robienie tego, czego potrzeba, aby być zdrowszym, to dwie najtrudniejsze rzeczy do osiągnięcia dla większości ludzi.

Dodaj do tego stres o potencjalnym braku pracy lub przeniesieniu biura do domu, nagłej konieczności dokonania ogromnych zmian życiowych i bardzo niewielu ludzi jest zmotywowanych, by nawet spróbować rzucić palenie.

Niektórzy ludzie zwrócili się ku jednej z alternatyw dla rzucenia palenia bezdymne alternatywy dla tytoniu które dostarczają nikotynę o jakości farmaceutycznej bez wdychania dymu. Wydaje się, że jest to najlepszy wybór dla palaczy powyżej 21 roku życia, którzy chcą rzucić palenie lub vaping, ale nie są jeszcze gotowi do rzucenia nikotyny lub rytuału.

palący koronawirus vaping

Palenie lub waporyzacja może zwiększyć ryzyko poważnego koronawirusa. (Obraz / Shutterstock)

Rzucenie palenia, aby chronić płuca przed koronawirusem

Obecnie mamy do czynienia z wirus pandemii atakuje płuca. Więcej niż 100 tysięcy Amerykanów zginęło, z ponad 370 milionami zgonów na całym świecie w momencie pisania tego artykułu. Wirus spustoszył domy opieki i inne obiekty, w których ludzie mieszkają we wspólnocie, i widzieliśmy rozdzierające serce zdjęcia szpitali i kostnic, które są przytłoczone.

Początkowo myśleliśmy, że dotyczy to tylko osób z kategorii wysokiego ryzyka - takich jak osoby powyżej 60 roku życia, osoby z chorobami serca lub zaburzenia autoimmunologiczneitd. - ale teraz wiemy, że istnieje inny klucz czynniki ryzyka u zdrowych ludzi, a jeden z nich pali. Jeśli palisz, jesteś bardziej prawdopodobne jest zarażenie się wirusemi bardziej prawdopodobne, że będą wymagać pomocy w oddychaniu, takiej jak tlen i respiratory. Bardziej prawdopodobne, że umrą.

To nie jest jakaś odległa projekcja rak płuc i choroba serca które trudno sobie wyobrazić, dopóki ci się nie przytrafią. To jest bardzo realne i aktualne niebezpieczeństwo, i Covid-19 postępuje szybko.

Chociaż jest to jeden z najbardziej stresujących okresów w życiu wielu ludzi, rzucenie palenia jest jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz teraz zrobić dla siebie, aby uchronić się przed zarażeniem się wirusem, który zabija. Wiele osób próbuje rzucić palenie, ale to nie znaczy, że musisz stać się statystyką.

Rzucenie palenia podczas pandemii

Znajdź swoją motywację

Aby rzucić palenie, potrzebujesz wyraźnej i konkretnej motywacji. Zdrowie, pieniądze i długowieczność to dobre opcje, ale ważne jest, aby być konkretnym. Pomyśl o tym, jak by to było być na respiratorze, gdy zachorujesz.

Pomyśl, ile pieniędzy zaoszczędzisz (których możesz potrzebować w okresie spowolnienia gospodarczego, w obliczu którego stoimy). Pomyśl o byciu tam dla swojej rodziny. Fakt, że bierne palenie wpływa na zdolność osób w Twoim domu do zwalczania infekcji dróg oddechowych, jest kolejnym silnym czynnikiem motywującym.

Znajdź swoją metodę

Masz teraz do dyspozycji tak wiele opcji i niekoniecznie musisz korzystać z jednej na raz. Podwój lub nawet potrój swoją taktykę i narzędzia, aby zapewnić sukces. Możesz łączyć nikotynowa terapia zastępcza, alternatywy dla tytoniu lub metody redukcji z poradnictwem, terapia poznawczo-behawioralnalub hipnoza. Możliwości są daleko idące i możesz dostosować swoją metodę do swoich potrzeb i stylu życia.

Wycofanie się z walki

Ważne jest, aby dowiedzieć się, jak wyglądają i odczuwają objawy odstawienia, aby nigdy nie dać się zaskoczyć. Wiedz, że a głód papierosów zwykle trwa tylko około 15-20 minut, a najbardziej intensywne zachcianki zaczną zanikać w ciągu 2-5 dni.

Najgorsze jest bardzo tymczasowe i możesz wykorzystać ten czas na rozwinięcie nowych, zdrowszych nawyków, na które chciałeś znaleźć czas, np. wykonywanie i medytacja. Lub wybierz hobby, za którym tęskniłeś, aby mieć zajęte ręce.

Pamiętaj, że nie jesteś sam

Poproś znajomych i rodzinę o zachętę. Z pewnością będą zachwyceni, że podejmujesz kroki, aby stać się zdrowszym. Większość ludzi potrzebuje również zewnętrznego wsparcia i zasobów.

Możesz znaleźć lokalne i wirtualne grupy wsparcia, linie tekstowe i aplikacje, które pomogą Ci kibicować i dostarczą informacji potrzebnych do przetrwania - od najcięższego czasu do momentu, gdy zdasz sobie sprawę, że nawet o tym nie pomyślałeś o papierosie od dłuższego czasu.

Autor
Facebook Twitter Instagram

Dr. Biuro Keitha

Dr Kantor od 30 lat jest zwolennikiem naturalnej żywności i zdrowego stylu życia. Jest także członkiem Rady Dyrektorów NAMI.org w G

Podobne posty

Pokaż wszystkie