Zaktualizowano: 2019, lipiec 6

10 porannych nawyków, które odmienią Twój dzień

W tym artykule wyjaśnimy, jak ludzie mogą zmienić swoje życie i zwiększyć produktywność i niesamowity wygląd dnia.
10 porannych nawyków, które odmienią Twój dzień
Proste poranne rytuały ludzi sukcesu. Obrazy Shutterstock

Jak zaczynasz dzień?

Naciskasz przycisk drzemki i chcesz złapać kilka cenniejszych minut snu?

Marzysz, żeby to był już weekend?

Chwytasz telefon, by sprawdzić wiadomości?

Pośpiech, aby wyjść z drzwi? Boisz się tego, co cię czeka?

Sposób, w jaki zaczynasz dzień, nadaje ton pozostałej części dnia. To tak, jakby kierować mózg w tym kierunku.

Wybierz mądrze i przygotuj się na wzmocnienie!

1. Nie trać czasu na spanie

Sen jest ważny i regenerujący, wszyscy o tym wiemy. Ale. Jeśli zasypiasz, jeśli budzisz się późno, zwykle przegapiasz dużą część dnia. Naucz się wstawać wcześnie lub wcześniej niż zwykle, nawet jeśli jest to 30 minut wcześniej. Wyrób sobie nawyk zauważania tego i zaplanuj, jak wykorzystasz dodatkowe cenne minuty, aby się wzmocnić. Następnie ciesz się poranną rutyną!

2. Uśmiech

Po pierwsze, kiedy wstajesz, niech uśmiech rozprzestrzeni się na twojej twarzy. Rozkoszuj się tym. Niech to będzie sygnał dla twojego mózgu, że „wszystko w porządku, wszystko będzie dobrze”. Z uśmiechem mięśnie twarzy wysyłają do mózgu komunikat „Jestem szczęśliwy”, po czym czuję, że w organizmie zaczynają płynąć naturalne hormony, zapewniając dobre samopoczucie.

3. Ustaw pozytywny zamiar na dany dzień

Jak chciałbyś, żeby wyglądał Twój dzień? To Twoja szansa, aby powiedzieć swojemu mózgowi, co chcesz robić i rozpocząć dzień od pozytywnej notatki. Czy to nie lepsze niż narzekanie na to, czego nie chcesz robić w ciągu dnia?

4. Oddychać

Weź kilka głębokich, powolnych oddechów. Oddychanie to naturalna technikaże gdy jest to wykonywane w powolny, celowy sposób, uziemia cię i wysyła wiadomość do mózgu, że jesteś zrelaksowany i spokojny.

Oddychać

Formalna praktyka kontrolowania oddechu. Obrazy Shutterstock

5. Odpowiedz na dwa ważne pytania.

Możesz użyć zwykłej kartki papieru, karteczki samoprzylepnej, aby przykleić ją do lodówki, telefonu lub komputera. Oto pytania:

  • Za co jestem w życiu wdzięczny?
  • Jakie trzy małe rzeczy doceniam w swoim życiu?

6. Zrób własne łóżko

Inspirujący Uniwersytet Teksasu w Austin[1], Przemówienie z 2014 r., Adm. Marynarki Wojennej William McRaven, dziewiąty dowódca Dowództwa Operacji Specjalnych USA, zachęcał słuchaczy do zmieniania świata poprzez codzienne ścielenie łóżek!

To proste, ale potężne. Wyjaśnienie jest takie, że kiedy wstajesz i pierwszą rzeczą w ciągu dnia, osiągasz coś, nieważne jak małe, co daje ci dumę z siebie, która napędza cię do wykonania następnego zadania, a następnie do wykonania różnych zadań.

Zaczynając od małego wykonanego zadania, na koniec dnia będziesz mieć listę wielu małych wykonanych zadań. To wzmacnia przekonanie, że małe rzeczy mają znaczenie i mogą mieć duże znaczenie. A jeśli nie możesz poprawnie wykonać drobnych rzeczy, oznacza to, że prawdopodobnie nie możesz zrobić dobrze dużych rzeczy.

W ten sposób wzmacniasz się i zachęcasz do budowania nowych nawyków i praktycznie nowego życia. Tak więc „Jeśli chcesz zmienić świat, zacznij od zrobienia własnego łóżka”.

7. Wykonaj potężną pozę jogi, jak wojownik

Poza istotnymi fizycznymi korzyściami w krążeniu i równowadze, ta pozycja jest niesamowita dla zwiększenia połączenia ciała z umysłem, otwarcia serca i wzmocnienia odwagi i wewnętrznej siły.

Joga

Joga wojownika: potężna pozycja jogi. Obrazy Shutterstock

8. Medytuj pod prysznicem

Nawet jeśli nie masz dużo czasu na formalną medytację, nadal możesz czerpać z niej korzyści, gdy będziesz się przygotowywać. Będąc pod prysznicem, skup się na oddychaniu - wdech, wydech. Tak proste jak to. Zwróć uwagę na uczucie wody na ciele i ciesz się jej uczuciem na skórze. Badania pokazują, że medytacja ma wiele pozytywnych skutków, w tym poczucie spokoju, lepszy nastrój, lepszą samoocenę, więcej kreatywności, lepsze zdrowie psychiczne i fizyczne.

9. Miej listę rzeczy do zrobienia

Ustal priorytety, co musisz osiągnąć w ciągu dnia. Upewnij się, że poczujesz radość ze skreślania przedmiotów po ich wykonaniu. Sprawdź, czy możesz pogrupować powiązane elementy, takie jak zakupy spożywcze, i udaj się do pralni chemicznej, która znajduje się blisko siebie. Upewnij się, że uwzględnisz kwestie związane z samoopieką, takie jak masaż, czas na przeczytanie książki, przerwa na kawę itp.

10. Stwórz coś

Zacznij dzień w inspirujący i kreatywny sposób; napisz post na blogu, wiersz, zacznij pracować nad swoją powieścią, narysuj coś lub zrób coś własnymi rękami. W ten sposób nadasz pozytywny nastrój i nastrój na resztę dnia.

Autor

Dr. Lisa Varvogli

Mgr Liza Varvogli, dwujęzyczna psycholog, wyszkolona na Uniwersytecie Harvarda, wielokrotnie nagradzana autorka książek z obrazkami w swojej rodzinnej Grecji i pare

Podobne posty

Pokaż wszystkie