Zaktualizowano: 2019, 1 sierpnia

Dieta śródziemnomorska dla starszych kobiet

Autor By
Zrecenzowany przez Zespół ekspertów CHD
Dieta śródziemnomorska dla starszych kobiet

Dobry wygląd i dobre samopoczucie to dwie strony tego samego medalu. Wraz z wiekiem obie zmienne są niezbędne dla naszego wigoru i wigoru, dlatego kierujemy się zmieniającym się ciałem wraz ze zmieniającym się podejściem do tego, jakie pokarmy wchodzą do naszego codziennego trybu życia.

Informacje płynące z mądrości i doświadczenia mają ogromne znaczenie, a starzejąca się kobieta ma bogactwo każdego z nich, od lat przed menopauzą do okresu pomenopauzalnego. Jednak kobiety w późnych latach czterdziestych, pięćdziesiątych i wczesnych sześćdziesiątych przybierają na wadze w wyniku spowolnienia metabolizmu.

Nagromadzenie estrogenu na ciele starszej kobiety jest wynikiem tego, że nasze systemy trzymają się każdego strzępu tego, co czyni nas kobietą rodzącą dzieci. To miecz obosieczny.

Jesteśmy wdzięczni, że już nie jesteśmy miesiączkowanie, dzieci są gotowe do lotu (lub już latały) po gnieździe, a nasze złote lata to troska o siebie, przygoda i zadowolenie.

Zachęcanie nowych problemów żywieniowych do utrzymania składu naszego ciała jest jednak najważniejsze w ciągłej walce o znalezienie tego, co działa najlepiej z wiekiem.

Co prowadzi mnie do Dieta śródziemnomorska i jego liczne korzyści, które mogą pomóc w składzie ciała starzejącej się kobiety oraz czy ten rodzaj programu żywieniowego jest wart zachodu w naszych postępach w dążeniu do zachowania zdrowia, sprawności i siły.

Klinika Mayo twierdzi, że dieta śródziemnomorska jest najzdrowszym sposobem odżywiania dla wszystkich populacji. Jednak większość badań dotyczy kobiet.

Historia diety śródziemnomorskiej wywodzi się z regionów południowych Włoch, Grecji, Turcji i Hiszpanii, zgodnie z ich wzorcami społecznymi i sposobami jedzenia.

Dieta śródziemnomorska O Info

Chociaż kraje te przestrzegają protokołu piramidy żywności i parowania, powszechnie zauważa się, że dieta śródziemnomorska jest dietą zdrową i długowieczną, składającą się z obfitości warzyw i owoców, wysokiej jakości białek, zdrowych tłuszczów, produktów mlecznych karmionych trawą pełne ziarna i wino z umiarem.

Plan żywieniowy to przede wszystkim dieta bogata w błonnik, która według dr Axe of Food is Medicine jest jednym z głównych czynników przyczyniających się do utraty wagi. To ogólnie dobra wiadomość dla starszych kobiet.

Inne badanie przeprowadzone przez dr Nancy Boghossian, dr Edwinę H. Yeung, dr Sunni L. Mumford i wsp. (2013, 06 lutego) z European Journal of Clinical Nutrition w badaniu przestrzegania diety śródziemnomorskiej i jej wpływu na skład ciała u kobiet w wieku rozrodczym:

Wyniki zostały zmierzone naukowo, aby wskazać wskaźnik masy ciała u uczestniczek. Wraz z wiekiem kobiety cały skład ich ciała przechodzi radykalne wewnętrzne przemiany.

Każda komórka ich mięśni, skóry i więzadeł słabnie wraz z wiekiem. Dlatego konieczne jest połączenie zdrowego schematu treningu mięśni (lub preferowanego ćwiczenia, które wykorzystuje główne grupy mięśni, w tym serce), aby utrzymać kształt ciała.

Zmarszczki i obwisła skóra się wydarzy. Jeśli nasza dieta jest bardziej ukierunkowana na żywność, która jest zgodna z typem naszego ciała i tym, co przemawia, to dieta śródziemnomorska zajmuje pierwsze miejsce.

Zagłębianie się w ten inteligentny sposób odżywiania dla starszej kobiety to porównanie tego, co widzimy na zewnątrz, z tym, co dzieje się w środku. Jak dieta śródziemnomorska wygląda u starszych kobiet?

Równoważenie produkcji energii z energią pochodzącą z pożywienia często daje pozytywne wyniki. Jeśli istnieje margines mniejszego spożycia, organizm również reaguje korzystnie.

Wygląd diety śródziemnomorskiej

W diecie śródziemnomorskiej ilość wysokotłuszczowych i zdrowych białek (oliwa z oliwek, orzechy, jajka, ryby i awokado), które powodują, że organizm czuje się bardziej nasycony, co ostatecznie zmniejsza jego ilość.

Starsze kobiety nie są tak aktywne, jak w wieku 20 i 30 lat, dlatego nie jest konieczne spożywanie dużych ilości jedzenia, zwłaszcza przetworzonego.

Kobiety w wieku 40, 50 i 60 lat w naturalny sposób dokonują lepszych wyborów, wiedzą, kiedy brzuch jest pełny, rozumieją, w jaki sposób dieta śródziemnomorska może dopasować się do wybranych przez nich czynności, a ten sposób odżywiania staje się również z natury rytualny.

Włoskie, greckie i hiszpańskie kobiety, które przyjęły te praktyki żywieniowe obok codziennych spacerów, mają jedne z najpiękniejszych ciał na świecie. W zwyczaju jedzą mnóstwo świeżych warzyw i owoców, jaj z wolnego wybiegu, ryby prosto z morza, zboża uprawiane na ich ziemiach, orzechy i nasiona ze zbiorów - to jest przekazywane z pokolenia na pokolenie.

Gdybyśmy mieli przestudiować ich nawyki, od diety po ćwiczenia, zrozumielibyśmy uproszczoną naturę tego, jak jedzą, aby żyć, opartą na kulturze.

Przeprowadzono również szeroko zakrojone badania dotyczące funkcji poznawczych u osób starszych przestrzegających diety śródziemnomorskiej. Leslie Kernisan, MD (sierpień 2016):

Poniżej przedstawiono zalecenia i zakazy diety śródziemnomorskiej, które pomogą w dokonywaniu lepszych wyborów i pomogą w poprawie masy ciała u starszych kobiet:

Zalecenia dotyczące diety śródziemnomorskiej

Dieta śródziemnomorska Dos
  • Do gotowania i przyprawiania potraw używaj obficie oliwy z oliwek
  • Spożywaj codziennie 2 lub więcej porcji warzyw, przynajmniej jedną porcję świeżą w sałatce
  • Spożywaj co najmniej 2-3 porcje dziennie świeży owoc („W tym soki naturalne”)
  • Jedz co najmniej 3 porcje „roślin strączkowych” tygodniowo
  • Zjedz co najmniej 3 porcje ryb lub owoców morza, w tym co najmniej jedną porcję tłustej ryby
  • Zjedz przynajmniej jedną porcję orzechów lub nasion tygodniowo
  • Zamiast tego jedz białe mięso (kurczak, królik) czerwone mięso, hamburgery, kiełbaski lub przetworzone mięso
  • Gotuj co najmniej dwa razy w tygodniu w sosie pomidorowym, cebulowym i czosnkowym, który należy gotować na wolnym ogniu w oliwie z oliwek. Używaj go jako sosu do warzyw, makaronu, ryżu i innych potraw.
  • Jedz dwa główne posiłki w ciągu dnia siedząc przy stole; każdy powinien trwać co najmniej 20 minut
  • Używaj wina jako głównego alkoholu, pij 1-3 szklanki dziennie
  • W razie potrzeby spożywaj następujące pokarmy: orzechy, jajka, ryby, owoce morza, sery o niskiej zawartości tłuszczu, gorzką czekoladę i płatki pełnoziarniste.

Dieta śródziemnomorska: ograniczenia lub unikanie

Unikaj diety śródziemnomorskiej
  • śmietana, masło, margaryna
  • wędliny, pasztet, kaczka
  • napoje gazowane lub słodkie
  • ciasta, ciasta, pączki, ciastka, puddingi, budynie, zwłaszcza jeśli są produkowane przemysłowo
  • frytki i chipsy ziemniaczane
  • Staraj się spożywać mniej niż jedną porcję w tygodniu wędzonej szynki, czerwonego mięsa i tłustych serów.

Podstawą tej diety są duże ilości oliwy z oliwek, stąd jej śródziemnomorskie pochodzenie. Zaskakujące jest, że preferowane są wysokowęglowodany w daniach z makaronu i ryżu, aczkolwiek równoważone przez ilość oliwy z oliwek oraz wysokiej jakości białka i warzywa.

Starsze kobiety, które przestrzegają tych nawyków żywieniowych, mają niższy poziom cholesterolu, niższe ciśnienie krwi, zdrową pamięć i funkcje mózgu, więcej energii, mniej śladów chorób, takich jak cukrzyca i choroba sercai dodatnie liczby dotyczące składu ciała.

Sama będąc starszą kobietą stosowałam dietę śródziemnomorską bez większego zastanowienia. Po prostu wypróbowałem każdą możliwą metodę odżywiania w moich wczesnych latach i odkryłem, że moja poprawa samopoczucia była znacząca, gdy trzymałem się stylu życia podobnego do mojego hiszpańskiego dziedzictwa.

To nie jest dla wszystkich, ale jeśli utrzymanie szczupłej, średniej maszyny ciała jest priorytetem w miarę starzenia się, śródziemnomorski plan żywieniowy musi być częścią ogólnego obrazu.

Kredyty obrazowe
Źródło zdjęcia funkcji: Shutterstock
W Post Image Credit: shutterstock.com i visually.com/
Autor
Facebook

Gerry Ellen

Gerry Ellen jest niezależnym pisarzem, gawędziarzem, zwolennikiem dobrego samopoczucia, odkrywcą przyrody i zapalonym miłośnikiem zwierząt. Przyczynia się do severa

Podobne posty

Pokaż wszystkie