Zaktualizowano: 2019, lipiec 31

5 sposobów na zakończenie skurczów mięśni

5 sposobów na zakończenie skurczów mięśni

Czy zdarzyło Ci się przerwać bieganie w połowie z powodu ostrego bólu w boku, przypominającego nóż lub poczułeś szarpany skurcz mięśni łydki tuż przed pójściem spać?

Jeśli tak, doświadczyłeś jednych z najbardziej rozpowszechnionych skurczów mięśni. Chociaż dokładna przyczyna skurczów mięśni jest różna, wiele osób odczuwa napięcie, napięcie i ból, które pojawiają się, gdy mięśnie kurczą się i nie mogą się rozluźnić.

Dr. Martin P. Schwellnus powiedział New York Times skurcze są powszechne wśród sportowców, z którymi w pewnym momencie doświadcza 39 procent maratończyków i 60 procent rowerzystów. Jednak osoby, które są mniej aktywne, również je dostają i skurcze wzrastają wraz z wiekiem.

Pomimo ich częstości skurcze w środowisku medycznym wciąż pozostają tajemnicą. Nikt nie wie, co tak naprawdę je powoduje, ale lekarze mają kilka dobrych przypuszczeń:

  • Odwodnienie
  • Utrata elektrolitów
  • Zmniejszony przepływ krwi
  • Nadmierny wysiłek
  • Problemy z sygnałami nerwowymi
  • Niektóre leki

Ponieważ prawdziwa przyczyna skurczów wciąż unosi się w powietrzu, znalezienie ostatecznego rozwiązania, aby im zapobiec, jest również nieco trudne. Jednak na podstawie dotychczasowych badań jest to 5 najlepszych sposobów zapobiegania i powstrzymywania skurczów mięśni.

1. Pij dużo wody

Pić dużo wody

Woda to życie, zwłaszcza dla ludzi. Twoje ciało składa się w około 60% z wody, dlatego jest tak ważna dla normalnego funkcjonowania. Oznacza to również, że bardzo łatwo jest się odwodnić - jeśli stracisz nawet 1.5 proc., Możesz zacząć odczuwać skutki łagodnego odwodnienia, w tym skurczów mięśni.

Więc ile wody powinieneś pić?

To, ile wody potrzebujesz, zależy od wielu czynników, zwłaszcza od poziomu aktywności. Jednak samo życie zużywa przyzwoitą ilość wody, ponieważ organizm wykorzystuje ją do większości swoich funkcji, nawet do oddychania.

Ogólnie rzecz biorąc, Instytut Medycyny zaleca mężczyznom picie 13 filiżanek wody, a kobietom 9 filiżanek wody dziennie. Obecnie większość Amerykanów średnio wypija tylko 3.9 szklanki wody, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że odwodnienie może powodować skurcze mięśni.

2. Zdobądź wystarczającą ilość elektrolitów

Jeśli ćwiczysz, odwodnienie nie jest jedyną rzeczą, która przyczynia się do skurczów mięśni. Kiedy twoje ciało się nagrzewa, tak jak podczas aktywności fizycznej, pocisz się. Pomaga to regulować temperaturę ciała poprzez chłodzenie.

Jednak pot również wyczerpuje twoje ciało elektrolity - sód, potas, wapń i magnez. Sportowcy często mają skurcze, ponieważ tracą dużo sodu, gdy się pocą. W niektórych przypadkach silnych skurczów sportowcy tracą nawet 20, a nawet 30 procent wymienialnego sodu przez samo pocenie się.

Jeśli nie jesteś zawodowym sportowcem, prawdopodobnie nie musisz się martwić utratą dość dużej ilości sodu, ale elektrolity to nadal coś, o czym powinieneś pamiętać, jeśli ćwiczysz przez ponad godzinę.

Badania pokazują utrzymywanie nawodnienia organizmu i spożywanie wystarczającej ilości elektrolitów, zwłaszcza soli, podczas i po długim treningu może pomóc w zapobieganiu skurczom, dlatego przed wyjściem na siłownię weź napój sportowy.

3. Nie przemęczaj się

Wiele osób ma skurcze podczas ćwiczeń lub po nich, nawet jeśli są nawodnione i mają wystarczającą ilość elektrolitów. W tym przypadku skurcze są prawdopodobnie spowodowane nadmiernym wysiłkiem.

Picie soku z marynaty

Dr Kevin Miller powiedział New York Times blogerka Gretchen Reynolds, która badała porównanie wody pitnej do picia soku z marynaty w leczeniu skurczów, otworzyła oczy. Wiele osób zmniejsza skurcze natychmiast po wypiciu soku z marynaty, mimo że nie mieli czasu go strawić. Oczywiście dzieje się coś innego.

Dr Miller uważa, że ​​sok z marynaty może działać lepiej niż tylko picie wody, ponieważ może pomóc zresetować nerwy. Prawdopodobnie pochodzi z wielu skurczów zmęczenie. Kiedy mięśnie są zmęczone, nerwy mogą zacząć wysyłać niewłaściwe sygnały, powodując napięcie mięśni, kiedy powinny się rozluźnić. Stąd skurcze.

W takim przypadku najlepszym sposobem zapobiegania skurczom jest odpowiedni trening i słuchanie swojego ciała, aby nie przemęczać się. Jeśli jednak dostaniesz skurczu, odrobina soku z marynaty może załatwić sprawę.

4. Pozostań aktywny

Nie musisz być sportowcem ani bardzo aktywnym, aby dostać skurczu. Nawet ludzie, którzy spędzają większość czasu siedząc, dostają je. Oczywiście utrata zbyt dużej ilości elektrolitów przez pocenie się lub przemęczenie się na siłowni nie jest źródłem ich bólu.

Podczas ruchu mięśnie kurczą się i rozszerzają. Ponieważ większość ludzi spędza dnie w przewidywalnych pozycjach, zwykle siedząc, mięśnie mają tendencję do tworzenia pewnego rodzaju strefy komfortu - bardziej ograniczonego zakresu ruchu. Mają też słabe krążenie, co pozbawia je tlenu, powodując gromadzenie się kwasu mlekowego i wywołując napięcie.

Może to prowadzić do bólów, skurczów, niskiej masy mięśniowej i skurczów. Bycie aktywnym pomoże poprawić masę mięśniową i zakres ruchu, ostatecznie zapobiegając skurczom.

5. Rozciąganie Często

Rozciąganie Często

Większość lekarzy zaleca rozciąganie regularnie, aby zapobiec skurczom. Chociaż jest zaskakująco mało naukowych dowodów na to, że rozciąganie działa, rozciąganie ma wiele sensu.

Rozciąganie sprawia, że ​​mięśnie są dalej rozciągane. Zwiększenie zakresu ruchu może zapobiec kontuzjom, umożliwiając mięśniom swobodniejszy ruch. Kiedy masz skurcz mięśni, możesz go również leczyć, lekko rozciągając i masując mięsień.

Kluczem do złagodzenia skurczu i towarzyszącego mu bólu jest częściowe złagodzenie napięcia poprzez rozciągnięcie lub rozciągnięcie mięśnia w celu jego uwolnienia.

Wnioski

Ponieważ skurcze są zaskakująco złożone i mało zrozumiałe, te 5 najlepszych sposobów zapobiegania i powstrzymywania skurczów mięśni to prawdopodobnie tylko wierzchołek góry lodowej. Chociaż powinny one pomóc w zapobieganiu napięciom mięśni i łagodzeniu skurczów, może istnieć lepszy sposób, którego naukowcy jeszcze nie odkryli.

W międzyczasie jednak trzymaj się sprawdzonych i prawdziwych metod sportowców - pij dużo wody, upewnij się, że masz wystarczającą ilość elektrolitów, nie przemęczaj się, bądź aktywny, często się rozciągaj, a może nawet wypij trochę soku z marynaty.

Ważne jest również, aby zdać sobie sprawę, że chociaż skurcze są dość powszechne i większość z nich jest normalna, mogą wskazywać na podstawowy problem medyczny. Jeśli skurcze nie ustępują, są bardzo bolesne, pojawiają się często lub przeszkadzają w codziennym życiu, skonsultuj się z lekarzem.

Autor

Lori Bell, licencjat

Lori Bell ukończyła Uniwersytet Illinois w Urbana-Champaign w 2012 roku, uzyskując tytuł licencjata z historii i kreatywnego pisania. Zawsze

Podobne posty

Pokaż wszystkie