Zaktualizowano: 2020, 18 lutego

Probiotyki: dowiedz się o najnowszych badaniach tutaj

Probiotyki to żywe mikroorganizmy występujące w żywności i suplementach. Czy powinny być częścią Twojej diety? Przeczytaj korzyści tutaj i odkryj najlepszy probiotyk dla mężczyzn i kobiet.
Probiotyki: dowiedz się o najnowszych badaniach tutaj
Czy probiotyki są dla Ciebie dobre? Czy mogą pomóc w problemach trawiennych? Czy mają skutki uboczne? Dowiedz się o najnowszych badaniach tutaj. Zdjęcie za pośrednictwem Shutterstock

Probiotyki to przyjazne bakterie występujące w sfermentowanej żywności i wytwarzanych suplementach.

Probiotyki są reklamowane jako przyjazne bakterie do jelit, zwłaszcza gdy w jelitach występuje przerost nieprzyjaznych bakterii, aby zapobiec chorobom.

Dobre kontra złe bakterie w jelitach

Nasze jelita są bezpieczną przystanią dla bilionów bakterii, a niektóre badania wskazują, że Twoje jelita są tak wyjątkowe, jak odcisk palca.

Ogólnie mówiąc, „dobre” i „złe” bakterie występujące w jelitach są znane jako Twoje mikroflora jelitowa[1][2].

Metropolia bakterii w jelitach metabolizuje składniki odżywcze i leki, chroni przed chorobami, produkuje witaminę K oraz może zapobiegać i leczyć niektóre choroby[2].

Na mikrobiotę jelitową wpływa wiele czynników, takich jak nasze środowisko, wiek, genetyka, dieta, leki, zdrowie fizyczne i zdrowie psychiczne.

Zamiast tych wielu czynników, mikroflora jelitowa może zostać zaatakowana przez więcej „złych” bakterii niż „dobrych”, co zwiększa negatywne skutki dla zdrowia.

Probiotyki mogą być obiecującym sposobem na poprawę zdrowia poprzez zwiększenie liczby „dobrych” bakterii.

Co to są probiotyki?

Probiotyki to małe, żywe organizmy występujące w żywności i suplementach. Zazwyczaj zawierają skupisko „dobrych” bakterii i drożdży, które są korzystne dla naszego organizmu[3].

Probiotyki różnią się od prebiotyków i synbiotyki. Prebiotyki stymulują rozwój dobrych bakterii, dostarczając niestrawnych składników żywności, które napędzają wzrost „dobrych” bakterii, a synbiotyki to produkty zawierające zarówno prebiotyki, jak i probiotyki.

Probiotyki znajdują się w sfermentowanej żywności, takiej jak kiszona kapusta, tempeh, miso, kombucha i kimchi; a także jogurty hodowane na żywo i kefir.

Witaminy probiotyczne

Oprócz jedzenia, w lokalnej aptece lub na receptę, możesz znaleźć probiotyki w postaci witamin / tabletek. Probiotyki występują w wyższych stężeniach w postaci tabletek, ale ich siła działania jest wątpliwa w porównaniu z probiotykami znajdującymi się w żywności[4].

Należy pamiętać, że przepisy dotyczące oznaczania witamin i ich zawartości mogą nie być tak restrykcyjne w przypadku witamin probiotycznych dostępnych bez recepty w porównaniu do przepisanych probiotyków.

Oznacza to, że zawartość witaminy probiotycznej może nie być dokładnie tym, co proponuje na etykiecie butelki.

Probiotyki dla zdrowia układu pokarmowego

Probiotyki z pożywienia i suplementów mogą poprawić stan układu pokarmowego.

Badania pokazują, że probiotyki z żywych jogurtów hodowanych zawierają Bifidobacterium może złagodzić objawy związane z zespołem jelita drażliwego (IBS), zakażeniem Clostridium difficile (C.diff), nietolerancją laktozy, zaparciami, ostrą biegunką i biegunką związaną z antybiotykami[5][6][7].

Badania wykazały również, że Lactobacillus GG może skrócić biegunkę u niemowląt i dzieci, a inne szczepy wspomagają złagodzenie biegunki związanej z antybiotykami[8]. Lactobacillus występuje zwykle w kapuście kiszonej, kimchi, kefirze i żywych hodowlach jogurty.

Jeżeli chodzi o suplementacja probiotyczna, zaleca się wybór pigułki probiotycznej zawierającej co najmniej 1 miliard jednostek tworzących kolonie (CFU), która zawiera rodzaj Lactobacillus, Bifidobacterium lub Saccharomyces boulardii dla zdrowia jelit[5]. Te rodzaje są najczęściej badanymi i dobrze znanymi ze swoich korzyści zdrowotnych.

Najlepsze suplementy probiotyczne takie jak Probiotyk Vita Balance 40 miliardów może pomóc w utrzymaniu zdrowia układu pokarmowego u mężczyzn i kobiet

Najlepszy probiotyk dla kobiet

Jako kobieta spożywanie probiotyków może być korzystne dla zdrowia układu moczowo-płciowego. Badania sugerują, że przyjmowanie samych probiotyków lub w połączeniu z antybiotykami może znacznie zmniejszyć objawy dyskomfortu związanego z infekcjami układu moczowo-płciowego[9].

L. rhamnosus GR-1 i L. reuteri RC-14 to najczęściej badane i najlepiej znane szczepy bakteryjne wykazujące skuteczność w zapobieganiu i leczeniu infekcji układu moczowo-płciowego u kobiet[10]. Rodzaj Lactobacillus można znaleźć w jogurtach hodowanych na żywo i kefirze.

Najlepsze suplementy probiotyczne dla zdrowia kobiet to:

  • Jarrow Formulas damska Fem Dophilus zawiera L. rhamnosus GR-1 i L. reuteri RC-14. Stwierdzono, że oba te szczepy są korzystne dla zdrowia pochwy i układu moczowego.
  • Garden of Life One Daily Women's zawiera 16 różnych szczepów probiotycznych i 50 miliardów CFU wspierających zdrowie kobiet.

Infekcje drożdżakowe i probiotyki

Probiotyki zostały zakwestionowane jako skuteczna metoda zapobiegania i leczenia infekcji drożdżakowych. Badania wykazały pewne korzyści w zapobieganiu nawracającym infekcjom drożdżakowym u kobiet, ale należy przeprowadzić dalsze badania.

Większość badań poświęconych temu zagadnieniu jest niskiej jakości, ale wykazują one skuteczność w przypadku suplementacji probiotykiem jako terapii uzupełniającej konwencjonalne leki w leczeniu zakażeń drożdżakowych[11].

Niektóre badania sugerują również, że połączenie jogurtu i miód bezpośrednio stosowany do pochwy może być równie istotny klinicznie w porównaniu z medycyną konwencjonalną w łagodzeniu infekcji drożdżakowych w kobiety w ciąży[12].

Najlepszy probiotyk dla mężczyzn

Różnice płci w badaniach związanych z probiotykami nie są wymieniane tak często, jak powinny[13]. Istnieją jednak dowody na poparcie stosowania probiotyków w zdarzeniach zdrowotnych powszechnie doświadczanych przez mężczyzn.

Wykazano, że probiotyki poprawiają panele lipidowe poprzez redukcję cholesterolu poprzez szereg mechanizmów[14].

W badaniu opublikowanym przez Narodowy Instytut Zdrowiauczestnicy leczeni probiotykami mieli niższy poziom cholesterolu niż ci, którym podawano placebo[14].

Wstępne badania sugerują również, że probiotyki mogą pomóc w wchłanianiu składników odżywczych i wydatkowaniu energii, pomagając w tym zmniejszenie przyrostu masy ciała[16].

Najlepsze suplementy probiotyczne dla mężczyzn to:

  • Vitamin Bounty Pro-50 zawiera 13 ciągów probiotycznych i 50 miliardów CFU. Większość suplementów probiotycznych ma 2-5 szczepów, więc ma mocne uderzenie. Biorąc pod uwagę, że w ludzkim jelicie występuje wiele różnych szczepów, im więcej suplementów można uzyskać, tym większa szansa na odczucie pozytywnego efektu. Ten suplement zawiera również sfermentowane warzywa, które dostarczają prebiotyków pomagających kolonizować probiotyki.
  • LiveWell Labs PRO45 zawiera 45 miliardów żywych kultur i 11 różnych szczepów. Ten produkt zawiera dużą ilość Bifidobacterium lactic i Lactobacillus acidophilus, które, jak stwierdzono, mają właściwości lecznicze przewodu pokarmowego.LiveWell jest wytwarzany w zakładzie posiadającym certyfikat NSF0, co oznacza, że ​​jego składniki zostały przetestowane w bardziej intensywnym procesie w porównaniu z tradycyjnymi wymaganiami dla testowanie.

Mikrobiom jelitowy był również tematem rozmów dla leczenie raka prostaty, otwierając możliwość, że probiotyki mogą być pomocne w metabolizmie różnych leków przeciwnowotworowych i ogólnej odpowiedzi na leczenie raka prostaty[17].

MOŻESZ RÓWNIEŻ SPRAWDZIĆ - Najlepsze suplementy probiotyczne dla mężczyzn

Często zadawane pytania dotyczące probiotyków

P: Ogólnie rzecz biorąc, czy probiotyki są dla Ciebie dobre?

Odp .: Badania wykazały, że probiotyki mogą być korzystne dla jelit, a zatem pomocne w zapobieganiu i leczeniu różnych chorób.

Jednak w naszych jelitach jest wiele różnych szczepów, których trudno jest określić, której odmiany potrzebujesz i / lub z której możesz skorzystać.

Według NIH probiotyki są generalnie bezpieczne. Najlepiej jest poprosić dietetyka i lekarza o omówienie stosowania probiotyków.

P: Jaki jest najlepszy czas na zażywanie probiotyku?

Odp .: Najlepszy czas na przyjęcie probiotyku jest kontrowersyjny. Niektóre badania sugerują, że przyjmowanie probiotyków tuż przed (w ciągu 30 minut) posiłkiem jest najbardziej skuteczne dla szczepów, aby przetrwać kwaśne cierpienie żołądka.

Jeśli szczepy nie przedostaną się przez żołądek, nie mogą osadzić się w jelitach [18]. Inne badania pokazują, że może to nie być takie proste, a niektóre szczepy radzą sobie lepiej przy ograniczonym spożyciu pokarmu [19].

Konsekwencja jest kluczem do stworzenia rutyny obejmującej użycie probiotyku. Zaplanuj codziennie określony czas na przyjęcie probiotyku, aby uzyskać najlepsze wyniki.

P: Kiedy mogę zobaczyć wyniki stosowania probiotyku?

O: Badania sugerują, że przyjmowanie probiotyku może przynieść korzyści w ciągu kilku dni lub miesięcy. Aby być po bezpiecznej stronie, daj sobie 3-4 tygodnie na przyjmowanie probiotyku, aby zobaczyć możliwe rezultaty.

P: Gdzie mogę kupić probiotyki?

Odp.: Probiotyki można znaleźć bez recepty, za ladą lub na półkach lokalnego sklepu spożywczego w sfermentowanej żywności i żywych hodowlach jogurty. Możesz znaleźć probiotyki w lokalnej aptece lub sklepie spożywczym, a także w Internecie.

Kupując jogurty zawierające probiotyki, należy sprawdzić, czy mają one żywe kultury, ponieważ probiotyki mogą zostać zabite podczas przetwarzania.

National Yogurt Association (NYA) stworzyło pieczęć „żywych i aktywnych kultur”, aby ostrzec konsumentów, jeśli produkt zawiera żywe kultury.

Jednak NYA nie jest agencją regulacyjną, więc musisz również sprawdzić etykietę składników pod kątem obecności probiotyków[20].

P: Czy probiotyki mogą leczyć infekcje drożdżakowe?

Odp .: Probiotyki zostały zakwestionowane jako skuteczna metoda zapobiegania i leczenia infekcji drożdżakowych. Badania wykazały pewne korzyści w zapobieganiu nawracającym infekcjom drożdżakowym u kobiet, ale należy przeprowadzić dalsze badania.

Rozpocznij dyskusję ze swoim ginekologiem na temat planu leczenia, zanim zdecydujesz się na suplement probiotyczny.

Wnioski

Probiotyki to małe, żywe organizmy występujące w żywności i suplementach. W ostatnich latach były szeroko badane, promując korzyści zdrowotne, od zdrowia jelit, przez problemy układu moczowo-płciowego u kobiet, po zapobieganie otyłości poprzez zmiany wydatku energetycznego.

Mimo że badania nad probiotykami są coraz dokładniejsze, należy znaleźć bardziej rozstrzygające badania dotyczące konkretnych szczepów, biorąc pod uwagę, że Twoje jelita są tak wyjątkowe, jak odcisk palca.

Przed podjęciem decyzji o stosowaniu tabletek probiotycznych najlepiej jest omówić z dietetykiem i lekarzem.

Referencje

1. „Identifying personal microbiomes using metagenomics code”, Eric A. Franzosa, Katherine Huang, James F. Meadow, Dirk Gevers, Katherine P. Lemon, Brendan JM Bohannan, Curtis Huttenhower, PNAS, online 11 maja 2015 doi: 10.1073 / pnas.1423854112
2. https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/can-gut-bacteria-improve-your-health
3. https://nccih.nih.gov/health/probiotics/introduction.htm
4. https://www.mayoclinic.org/prebiotics-probiotics-and-your-health/art-20390058
5. https://health.clevelandclinic.org/how-to-pick-the-best-probiotic-for-you/
6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2799919/
7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26695080
8. https://www.health.harvard.edu/vitamins-and-supplements/health-benefits-of-taking-probiotics
9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16697231
10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC119863/
10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6486023/
10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22314434
10. https://journals.lww.com/jcge/FullText/2015/02000/Gender_in_Probiotic_Use.4.aspx
10. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Probiotics-HealthProfessional/
10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26512560?dopt=Abstract
10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28792488?dopt=Abstract
10. https://www.hopkinsmedicine.org/brady-urology-institute/patient-information/books-publications/articles/prostate-cancer-therapy-and-the-gut-microbiome
10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1151822/
10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22146689
10. https://www.healthline.com/health/food-nutrition/yogurt-with-lactobacillus-acidophilus#what-to-buy
Autor
Instagram

Melissa Bloom, MS, RD, LD

Melissa Bloom, MS, RD, LD jest zarejestrowaną i licencjonowaną dietetyczką w stanie Teksas. Jest zwolenniczką zapewnienia dokładności, s

Podobne posty

Pokaż wszystkie