Zaktualizowano: 2019, lipiec 29

Dzień świadomości zdrowego stylu życia: zachęcanie ludzi do wybierania odpowiedniego stylu życia

Dzień świadomości zdrowego stylu życia: zachęcanie ludzi do wybierania odpowiedniego stylu życia

Czym jest Dzień Świadomości Zdrowego Stylu Życia?

Dzień Świadomości Zdrowego Stylu Życia obchodzony jest 22 lutego jako przypomnienie dla wszystkich o zdrowszym życiu. Nie chodzi tylko o to, aby jeść wystarczającą ilość owoców i warzyw, ale także wziąć pod uwagę fakt, że wszystko, co dostaje się do organizmu, powinno przynosić pewne korzyści. Jest to również czas na spędzanie wartościowych chwil z bliskimi i przyjaciółmi, co jest również ważne dla ogólnego zdrowego stylu życia i dobrego samopoczucia. Problem polega na tym, że większość ludzi zaczyna rok od długiej listy postanowień, które zwykle obejmują zdrowsze odżywianie i więcej ćwiczeń. Następnie po tygodniu lub dwóch wracają do swoich starych niezdrowych sposobów.

Tydzień Świadomości Zdrowego Stylu Życia koncentruje się na informowaniu opinii publicznej o następujących poradach zdrowotnych:

Zdrowe style życia

1. Zmniejsz spożycie soli

Zbyt duże spożycie soli na dłuższą metę podnosi ciśnienie krwi, co również zwiększa ryzyko chorób serca i udaru. Należy również zmniejszyć spożycie przetworzonej żywności i fast foodów, ponieważ są one zazwyczaj bogate w sód i inne konserwanty, które są szkodliwe dla ogólnego stanu zdrowia. Spożycie soli dla dorosłych powinno wynosić tylko około 6 gramów dziennie, co odpowiada tylko nieco więcej niż jednej łyżeczce do herbaty.

2. Przyjmuj dzienną dawkę witaminy D.

Witamina D znana jest jako witamina słońca, ponieważ jest wytwarzana przez organizm po ekspozycji na słońce. Około 25% dzieci ma niedobór witaminy D, zwłaszcza że większość dzieci spędza dziś dużo czasu w pomieszczeniach. Rezultatem są kruche kości i inne problemy zdrowotne. Istnieją pokarmy wzbogacone witaminą D, takie jak płatki śniadaniowe i napoje dla tych, którzy nie chcą być narażeni na słońce.

3. Zwiększ spożycie wapnia

Wapń jest bardzo ważnym minerałem nie tylko dla zdrowych kości i zębów. Jest również niezbędny dla innych funkcji organizmu, takich jak skurcze mięśni.

4. Jedz zbilansowaną dietę

Równowaga jest kluczem do zdrowej diety. Musisz jeść różnorodne nieprzetworzone produkty spożywcze, takie jak owoce, warzywa, żywność bogata w skrobię i chude źródła białka. Potrzebujesz odpowiedniej proporcji tłuszczu, węglowodanów i białka.

5. Ogranicz spożycie alkoholu

Zbyt dużo alkoholu jest szkodliwe dla zdrowia z wielu powodów. Długotrwałe nadużywanie alkoholu może nawet doprowadzić do uszkodzenia narządów wewnętrznych, a szczególnie wątroby. Zgodnie z wytycznymi rządu, mężczyźni powinni spożywać tylko trzy porcje alkoholu dziennie, a kobiety maksymalnie 2 porcje dziennie.

6. Ćwicz regularnie

Aktywność fizyczna jest ważną częścią dobrego ogólnego stanu zdrowia. Istnieje wiele form ćwiczeń i po prostu musisz znaleźć taki, który odpowiada Twoim preferencjom. Nawet 20 minut treningu dziennie może poprawić twoje zdrowie. Najlepiej byłoby połączyć ćwiczenia sercowo-naczyniowe z treningiem siłowym, aby wzmocnić serce i inne mięśnie ciała.

7. Rzuć palenie

Oprócz raka istnieje wiele innych negatywnych skutków zdrowotnych palenia. W rzeczywistości palenie zwiększa ryzyko ponad 50 poważnych schorzeń. Może nawet zmniejszyć twoją płodność, a nie tylko sprawić, że pachniesz jak popielniczka.

8. Uspołecznić

Jak wynika z kilku badań, spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną może pomóc poprawić stan zdrowia. W rzeczywistości osoby pozostające w związku małżeńskim i osoby mające przyjaciół żyją dłużej w porównaniu z osobami samotnymi i izolującymi się społecznie.

9. Pozostań uwodniony

Jest to bardzo ważne, zwłaszcza gdy mieszkasz w ciepłym miejscu. Potrzebujesz co najmniej 8 szklanek wody dziennie, ale liczba ta rośnie, gdy dużo się pocisz z powodu aktywności fizycznej lub klimatu. Ogranicz spożycie napojów, które mogą powodować odwodnienie, takich jak napoje alkoholowe i te zawierające kofeinę.

Cel Dnia Świadomości Zdrowego Stylu Życia

Podstawowym celem Dnia Świadomości Zdrowego Stylu Życia jest zwiększenie świadomości tego, jak żyć zdrowiej. Obejmuje to zdrowsze odżywianie, unikanie szkodliwych wad i zwiększanie poziomu aktywności fizycznej.

Co możesz zrobić w dniu świadomości zdrowego stylu życia

  • Zacznij jeść zdrowo i ćwiczyć regularnie.
  • Przestań palić!
  • Picie tylko z umiarem.
  • Publikuj lub tweetuj na temat Dnia Świadomości Zdrowego Stylu Życia za pomocą mediów społecznościowych.
  • Rozdaj ulotki z podstawowymi wskazówkami, jak stać się zdrowszym.
  • Porozmawiaj z przyjaciółmi i rodziną o zdrowiu.
  • Stwórz program zwiększający świadomość tego, jak żyć zdrowiej dla lokalnej stacji radiowej lub telewizyjnej.
  • Napisz artykuł o tym, jak żyć zdrowo, a następnie opublikuj go w gazecie.
  • Zorganizuj konferencję prasową z udziałem ważnych osobistości, takich jak urzędnicy i eksperci ds. Zdrowia.

Przesłanie Tygodnia Świadomości Zdrowego Stylu Życia

Przesłanie Tygodnia Świadomości Zdrowego Stylu Życia

Życie w zdrowiu nie jest tak trudne, jak myślisz. Jak wszystko inne, zaczyna się od jednego kroku. Niezależnie od tego, czy chodzi o pozbycie się fast foodów z diety, czy spacery podczas przerw na lunch, ten pierwszy krok jest najważniejszy. Wtedy wszystko stanie się łatwiejsze i zanim zdasz sobie z tego sprawę, będziesz prowadził zdrowy tryb życia. Nadszedł czas, aby zrobić pierwszy krok i zacząć żyć zdrowiej.

Możesz także chcieć przeczytać - 11 Implikacje dla zdrowia i ogólnego samopoczucia

Podobne posty

Pokaż wszystkie