Zaktualizowano: 2019, 14 czerwca

Cel Narodowego Dnia Świadomości Sezonowych Zaburzeń Afektywnych 2017

Cel Narodowego Dnia Świadomości Sezonowych Zaburzeń Afektywnych 2017

Co to jest Ogólnopolski Dzień Świadomości Sezonowych Zaburzeń Afektywnych?

National Seasonal Affective Disorder (SAD) Dzień świadomości odzwierciedla porę roku, w której organizacje wspierające na całym świecie próbują podnieść świadomość na temat stanu psychicznego związanego ze zmianami pogody i uważany za spowodowany brakiem światła. W tym dniu ludzie powinni skorzystać z okazji, aby przeprowadzić badania i podzielić się wszystkimi przydatnymi informacjami, aby pomóc ludziom żyjącym z tym zdrowiem psychicznym, który zaczyna się i kończy o tej samej porze każdego roku, począwszy od wiosny lub wczesnego lata.

Cel Narodowego Dnia Świadomości Sezonowych Zaburzeń Afektywnych 2017

Głównym celem ogólnokrajowego dnia sezonowych zaburzeń afektywnych jest informowanie opinii publicznej o SAD, dzielenie się przydatnymi informacjami i zbieranie funduszy na pomoc osobom żyjącym z tą chorobą. Jeśli cierpisz na SAD, możesz mieć trudności z budzeniem się rano, nudnościami, skłonnością do zasypiania, zmianami apetytu i trudnościami z koncentracją. Inne objawy to brak energii, trudności w wykonywaniu zadań, potrzeba izolacji i wycofania się z przyjaciół, rodziny i wydarzeń towarzyskich. Niektóre osoby cierpiące na smutek mogą zauważyć spadek popędu seksualnego, poczucie beznadziejności i braku przyjemności. Dzień SAD ma na celu pomóc osobom dotkniętym chorobą uzyskać odpowiednie leczenie dla wszystkich doświadczających tego stanu, który pogarsza się, jeśli nie jest leczony. Kampania ma również na celu poinformowanie poszkodowanych, gdzie mogą znaleźć pomoc i uzyskać wsparcie od osób z ich otoczenia.

Co możesz zrobić z okazji Narodowego Dnia Świadomości Sezonowych Zaburzeń Afektywnych

Narodowy Dzień Świadomości Sezonowych Zaburzeń Afektywnych

W tym dniu świadomości SAD możesz uczestniczyć na wiele sposobów, niezależnie od tego, czy jesteś zaznajomiony z depresją sezonową, w tym:

  • Pisz i publikuj blogi lub artykuły na temat sezonowych zaburzeń afektywnych w lokalnych mediach lub na stronach internetowych.
  • Skorzystaj z mediów społecznościowych, aby zwiększyć świadomość na temat SAD.
  • Przeprowadź badania i podziel się przydatnymi informacjami na temat SAD.
  • Przekaż darowizny na rzecz organizacji promujących badania nad SAD i pomagających pacjentom żyjącym z tą chorobą.
  • Odwiedź bliskiego przyjaciela cierpiącego na SAD.
  • Poproś lokalną stację telewizyjną i radiową o poprowadzenie programu omawiającego SAD i najlepsze sposoby radzenia sobie.
  • Twórz świadomość na temat SAD w swoim miejscu pracy, szkole lub organizacji.
  • Pomoc w dystrybucji plakatów, ulotek i innych materiałów edukacyjnych o SAD.
  • Weź udział w wydarzeniach towarzyskich specjalnie skierowanych do pacjentów z SAD.

Przesłanie z okazji Narodowego Dnia Świadomości Sezonowych Zaburzeń Afektywnych

Chociaż SAD nie jest częstym problemem zdrowia psychicznego, jest to prawdziwy i poważny stan, który należy leczyć z najwyższą ostrożnością. To bardzo niefortunne, że wiele osób nie jest świadomych tego stanu psychicznego, który dotyka miliony każdego roku. W tym konkretnym dniu SAD możesz swobodnie omówić szczegóły i podzielić się każdą radą w swoim zakresie, która może być pomocna dla osób żyjących z tą chorobą, ich przyjaciół, członków rodziny lub współpracowników. Zgłoś się jako wolontariusz, aby wspierać osobę żyjącą z SAD, jak najlepiej radzić sobie z jej objawami, podzielić się środkami zapobiegawczymi i poprosić ją o znalezienie najlepszych dostępnych opcji leczenia.

Specjalne wskazówki dotyczące Narodowego Dnia Świadomości Sezonowych Zaburzeń Afektywnych

Narodowy Dzień Świadomości Sezonowych Zaburzeń Afektywnych

Jeśli cierpisz na sezonowe zaburzenie afektywne, oto kilka wskazówek, które mogą pomóc w zapobieganiu i radzeniu sobie z jej objawami podczas specjalistycznego leczenia:
  • Rozpocznij leczenie, zanim zaczną się pojawiać objawy.
  • Zwróć uwagę na wczesne Objawy SAD w tym zmiany apetytu, nastroju i poziomu energii.
  • Trzymaj się planu leczenia i chodź na wizyty terapeutyczne zgodnie z zaleceniami lekarza.
  • Zarezerwuj odpowiednią ilość czasu na odpoczynek i relaks.
  • Zaangażuj się w ćwiczenia i dokonuj zdrowych wyborów żywieniowych.
  • Naucz się lepszych technik radzenia sobie ze stresem.
  • Bądź otwarty, aby spotykać się z przyjaciółmi i nawiązywać nowe znajomości, szukając ich wsparcia, gdy zajdzie taka potrzeba.
  • Wybierz się na wakacje i podróżuj w ciepłe, słoneczne miejsca.
  • Zadzwoń do bliskiego przyjaciela lub członka rodziny, jeśli czujesz się wycofany społecznie i poinformuj ich o swoich uczuciach.
  • Ciesz się zabawnymi zajęciami lub wolontariuszem, aby wziąć udział w wydarzeniach towarzyskich.
  • Zapewnij sobie odpowiednią ilość snu każdej nocy.
  • Unikaj nadmiernego spożywania alkoholu, palenia lub nielegalnych narkotyków.
  • Kontroluj swoje uczucia i myśli.
  • Nagradzaj się, jeśli zrobisz duży postęp w kierunku wyzdrowienia z SAD.

Wnioski

Sezonowe zaburzenia afektywne są realne i każdego roku dotykają miliony ludzi na całym świecie. Większość osób cierpiących na SAD nie otrzymuje odpowiedniego leczenia, pomimo poważnych wyzwań, gdy pojawia się. Szkoda, że ​​nawet w Stanach Zjednoczonych, gdzie tysiące ekspertów zajmujących się zdrowiem psychicznym poświęca się niewiele uwagi SAD, pomimo jego społecznych i finansowych implikacji. Udzielając wszelkiego rodzaju wsparcia w tegorocznym Dniu Świadomości SAD, zrobisz wiele, pomagając ludziom z tą chorobą, a także osobom mieszkającym w ich pobliżu. Większość pacjentów żyjących z SAD wraca do zdrowia po wcześniejszym leczeniu u wykwalifikowanych ekspertów medycznych.

Podobne posty

Pokaż wszystkie