Zaktualizowano: 2019, lipiec 30

Światowy dzień snu: poznaj znaczenie snu

Światowy dzień snu: poznaj znaczenie snu

Co to jest Światowy Dzień Snu?

Światowy Dzień Snu to coroczna publiczna kampania edukacyjna i uświadamiająca, mająca na celu promowanie znaczenia snu. Organizuje go Komitet Światowego Dnia Snu Światowego Stowarzyszenia Medycyny Snu. W ciągu dnia członkowie Fundacji Sleep Association będą organizować różne imprezy w swoich społecznościach, aby zapewnić społeczeństwu edukację i badania przesiewowe. Od kilku lat badają różne tematy, ujawniając ważne informacje, które można wykorzystać do poprawy jakości snu zarówno u dzieci, jak iu dorosłych.

5 powodów, dla których sen jest ważny

5 powodów, dla których sen jest ważny
  • Sen utrzymuje serce w zdrowiu
    Brak snu jest powiązany z problemami sercowo-naczyniowymi, w tym wysokie ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Te dwa mogą zwiększać ryzyko chorób serca i udaru. Badania wykazały, że spanie od 7 do 9 godzin każdej nocy może pomóc w utrzymaniu zdrowego serca i zapobieganiu problemom sercowo-naczyniowym.
  • Obniża poziom stresu
    Brak snu powoduje, że organizm wchodzi w stan stres. To sprawia, że ​​różne funkcje organizmu są bardziej aktywne, co może zwiększyć ciśnienie krwi i zwiększyć produkcję hormonów stresu. Hormony stresu utrudniają zasypianie, a podwyższone ciśnienie krwi zwiększa ryzyko zawału serca i udaru mózgu. Dobry sen pomaga przerwać cykl i przeciwdziałać skutkom stresu na organizm.
  • Sen zmniejsza przewlekłe stany zapalne
    Podwyższone hormony stresu powodują przewlekłe choroby zapalne, takie jak paradontoza, reumatoidalne zapalenie stawów i miażdżycy. Przewlekłe stany zapalne również znacząco przyspieszają procesy starzenia, które mogą powodować przedwczesne oznaki starzenia się skóry.
  • Sen poprawia pamięć
    Wiele procesów zachodzi, gdy dana osoba śpi. Obejmuje to konsolidację pamięci, w której mózg przetwarza dzień i tworzy połączenia między wydarzeniami, doświadczeniami, nastrojami, uczuciami i wspomnieniami. Podczas snu jest to ważny czas dla mózgu, aby kształtować wspomnienia i tworzyć połączenia, które ułatwią osobie później odzyskiwanie wspomnień.
  • Sen poprawia zarówno sprawność fizyczną, jak i umysłową następnego dnia
    Wystarczająca ilość snu pozwala na optymalne działanie następnego dnia nie tylko fizycznie, ale także psychicznie. Niewystarczająca ilość snu może czasem nawet prowadzić do śmiertelnych wypadków i innych błędów, które mogą mieć znaczące konsekwencje dla Twojej kariery lub życia.

Cel Światowego Dnia Snu

Głównym celem Światowego Dnia Snu jest zasadniczo promowanie znaczenia snu. Celem publicznej kampanii edukacyjnej i uświadamiającej jest również przekazanie społeczeństwu przydatnych wskazówek dotyczących promowania dobrego snu.

Cel Światowego Dnia Snu

Proste sposoby na poprawę jakości snu

  • Zachowaj spójny harmonogram snu
    Jest to bardzo ważne, aby regularnie się wyspać. Musisz iść spać i obudzić się mniej więcej w tym samym czasie. Dzięki temu Twój wewnętrzny zegar będzie ustawiony i zapobiegnie zakłóceniom, które mogą powodować problemy ze snem. Unikaj spania nawet w weekendy, ponieważ może to zrujnować Twój wewnętrzny zegar.
  • Unikaj kofeiny, alkoholu i innych związków, które mogą zakłócać sen
    Kofeina jest wrogiem, gdy próbujesz spać. Dlatego na około 5 godzin przed snem należy unikać kawy, herbaty, czekolady i innych pokarmów lub napojów zawierających kofeinę. Nikotyna w papierosach może również wpływać na jakość snu. Alkohol może pomóc zasnąć, ale ma tendencję do zakłócania snu, gdy jest trawiony przez organizm, co powoduje przerwy w zasypianiu.
  • Popraw swoje środowisko snu
    Twój pokój powinien być ciemny, cichy i chłodny, jeśli chcesz mieć dobry sen. Możesz potrzebować ciężkich zasłon, izolacji akustycznej i innych zmian, jeśli Twoja sypialnia nie wywołuje snu. Jeśli mieszkasz w hałaśliwym miejscu, może to być czas na przeprowadzkę.
  • Idź spać, kiedy jesteś naprawdę zmęczony
    Spróbuj ćwiczyć rano, co może dodać Ci energii w ciągu dnia i naprawdę zmęczyć w nocy. Pamiętaj tylko, aby nie ćwiczyć tuż przed snem, ponieważ może to przeszkadzać w zasypianiu. Jeśli nie zasypiasz za 20 minut, wstań z łóżka i zrób coś innego, aby się zrelaksować. Wracaj do łóżka, kiedy jesteś naprawdę śpiący.

Must Watch - Sleep: dlaczego go potrzebujemy i co się dzieje bez niego

Co możesz zrobić w Światowy Dzień Snu

  • Opublikuj coś lub opublikuj na Twitterze o Światowym Dniu Snu
  • Zorganizuj wydarzenie mające na celu podniesienie świadomości i promowanie znaczenia snu.
  • Rozdaj ulotki lub broszury z ważnymi informacjami na temat idealnego snu.
  • Napisz artykuł o znaczeniu snu i wskazówki dotyczące poprawy jakości snu i opublikuj go w lokalnej gazecie.

Przesłanie Światowego Dnia Snu

Przesłanie Światowego Dnia Snu

Sen jest bardzo ważny, ponieważ nie tylko poprawia wydolność fizyczną następnego dnia, ale także poprawia sprawność umysłową. Jakość snu jest również ważna, jeśli chodzi o zapobieganie chorobom i poprawę ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia.

Podobne posty

Pokaż wszystkie