Zaktualizowano: 2019, 19 sierpnia

Jagody: korzyści, skutki uboczne, dawkowanie i interakcje

Jagody: korzyści, skutki uboczne, dawkowanie i interakcje

O jagodach

Jagody to pospolity owoc, który ma wiele zalet zdrowotnych. Jagody są drugim najczęściej spożywanym owocem w Stanach Zjednoczonych.

Jagody zawierają wiele przeciwutleniacze i mają wiele korzyści zdrowotnych.

Pochodzenie jagód

Jagody są spożywane od kilku lat w Europie i na Morzu Śródziemnym. Jagody te były nie tylko smaczne, ale od wieków stosowane w medycynie chińskiej.

Niedawno naukowcy zbadali tę jagodę i odkryli, że mogą pomóc organizmowi na wiele sposobów. Jagody mogą nawet pomóc w zapobieganiu rakowi. Te jagody są w kolorach niebieskim, czerwonym i fioletowym.

Każda z tych jagód jest dobra do spożycia. Te jagody można również zbierać świeże i mrożone do spożycia w miesiącach, gdy nie są w sezonie.

Korzyści zdrowotne wynikające z jagód

Korzyści zdrowotne wynikające z jagód

Jedzenie jagód ma wiele zalet zdrowotnych.

Oprócz umożliwienia organizmowi codziennej porcji witamin i minerałów, pomocne mogą być jagody zwiększyć pamięć i ostrość.

Osoba będzie mogła szybciej przetwarzać informacje i je zachować. Jagody mogą spowolnić efekty starzenia się mózgu i pomóc zachować równowagę psychiczną.

Jagody mogą pomóc układowi trawiennemu i zachować regularność. Może zmniejszyć problemy, takie jak zaparcia. Jagody mogą również pomóc w regulacji poziomu cukru we krwi.

Osoba, która lubi słodycze, może jeść jagody, nie zauważając wzrostu poziomu cukru we krwi.

Jagody zawierają dużą liczbę fitoskładników, które są dobre dla ogólnego stanu zdrowia.

Przeciwutleniacze w jagodach mogą pomóc w walce z wieloma chorobami i zapobiegać ich wystąpieniu. Jagody chronią układ sercowo-naczyniowy organizmu.

Poprawiają zdolność organizmu do poprawy regulacji tkanki tłuszczowej. Jagody pomagają również utrzymać równowagę poziomu cholesterolu i pomagają obniżyć poziom trójglicerydów w organizmie.

Jagody pozwolą organizmowi wchłonąć i zużyć więcej tlenu, który jest dobry dla krwi i krążenia. Jagody są również dobre dla oczu. Jagody pomogą chronić siatkówkę i oczy przed słońcem.

Jagody zwiększą również ostrość wzroku i pozwolą człowiekowi zachować zdrowie oczu. Były to przeprowadzone badania, które wykazały, że jagody pomagają zapobiegać rakowi.

Skutki uboczne jagód

Osoby, które doświadczyły reakcji alergicznych na inne jagody, takie jak truskawki lub maliny, powinny zachować ostrożność podczas jedzenia jagód.

Niektórzy ludzie zgłaszali problemy żołądkowe, takie jak biegunka, po spożyciu dużych ilości jagód na raz. Uprawiając rośliny do celów komercyjnych, rolnicy czasami używają pestycydów, aby zapobiec owadom jagód.

Przed zjedzeniem świeżych jagód należy je umyć, aby upewnić się, że nie ma na nich brudu ani żadnych chemikaliów. Ludzie mogą ich dotykać również w sklepie, dlatego ważne jest, aby zmyć wszelkie zarazki, które mogą mieć.

Możesz także czytać: Super korzyści zdrowotne wynikające z proszków przeciwutleniaczy, których prawdopodobnie nie znasz

Dawkowanie jagód

Jagody najlepiej smakują świeże. Można je dodawać do koktajli, naleśników i płatków śniadaniowych. Świetnie smakują też zjadane samodzielnie.

Zaleca się nie więcej niż dwie filiżanki jagód na porcję. Nie skrzywdzą osoby, ale powodują podrażnienie żołądka, jeśli zostanie zjedzonych zbyt wiele naraz.

Jagody można również jeść mrożone, a także dodawać do sałatki owocowej.

Stosowanie jagód w suplementach

Chociaż zaleca się spożywanie świeżych jagód, aby wydobyć z nich jak najwięcej przeciwutleniaczy, jagody można stosować w suplementach.

Przy wyborze suplementu upewnij się, że zawiera w pełni naturalne składniki i nie zawiera spoiw ani wypełniaczy.

Interakcje z jagodami

Jeśli ktoś jest uczulony w przypadku innych jagód, powinni skonsultować się z lekarzem, aby upewnić się, że nie mają złej reakcji podczas jedzenia jagód.

Jagody są uprawiane w naturze i są bezpieczne do spożycia, gdy zostaną zmyte.

Jagody można uznać za jedną z pożywienia. Nie zawierają tłuszczu, są niskokaloryczne, a mimo to mają słodki smak.

Jagody zawierają szereg witamin i przeciwutleniaczy. Te jagody należy dodawać do diety osoby, aby pomóc jej uzyskać witaminy i minerały potrzebne do zachowania dobrej kondycji i zdrowia.

Czytaj dalej - Najlepsze suplementy 4 Pterostilbene dla lepszego funkcjonowania mózgu

Podobne posty

Pokaż wszystkie