Zaktualizowano: 2019, lipiec 30

Olej kokosowy: korzyści zdrowotne wynikające z używania oleju kokosowego

Olej kokosowy: korzyści zdrowotne wynikające z używania oleju kokosowego

Co to jest olej kokosowy?

Dojrzałe orzechy kokosowe zbierane są z palmy kokosowej w celu ekstrakcji oleju kokosowego z mięsa lub ziaren; jest jadalny i ma różnorodne zastosowania w medycynie, przemyśle i żywności. Olej kokosowy można uzyskać z przetwarzania na sucho lub na mokro; suszone mięso nazywa się koprą, więc jest również znane jako olej z kopry. Ze względu na wysoką zawartość tłuszczów nasyconych utlenia się powoli i dlatego jest odporny na jełczenie, które utrzymuje się do dwóch lat bez zepsucia.

Jak to jest produkowane?

Mięso lub miąższ orzecha kokosowego wystawia się na działanie promieni słonecznych w celu wysuszenia; jest również suszony przez bezpośrednie ogrzewanie. Produkowana jest kopra, która jest suszonym miąższem kokosa. Kopra jest dalej rozpuszczana w rozpuszczalniku wytwarzającym olej kokosowy. Kokos używany do produkcji oleju nie zawsze jest świeży i można go pozostawić na wiele miesięcy przed wysłaniem go do przetworzenia w młynach.

Korzyści z oleju kokosowego

Olejek kokosowy ma szerokie zastosowanie w pielęgnacji włosów; pomaga wyrosnąć zdrowym włosom i nadać im dodatkowy połysk. Wśród wielu osób panuje błędne przekonanie, że olej kokosowy jest szkodliwy dla zdrowia serca, ponieważ zawiera duże ilości tłuszczów nasyconych. Ale w rzeczywistości ten olej jest bardzo korzystny dla serca. Składa się w 50% z kwasu laurynowego, który aktywnie pomaga zapobiegać problemom z sercem, takim jak wysokie ciśnienie krwi i wysoki poziom cholesterolu.

Korzyści z oleju kokosowego

Korzyści z oleju kokosowego na otyłość

Najbardziej odchudzanie Przyjaznym tłuszczem na świecie jest olej kokosowy. Jego unikalna kombinacja kwasów tłuszczowych ma silny wpływ na metabolizm. Kilka badań wykazało, że poprzez dodanie do diety oleju kokosowego można stracić tłuszcz, najważniejsze jest to, że pomaga on usunąć niebezpieczny tłuszcz obecny w jamie brzusznej.

Korzyści przeciwbakteryjne oleju kokosowego

Kwas laurynowy jest pomocny w zwalczaniu bakterii i wirusów wywołujących choroby, takie jak grypa i cytomegalowirus. Pomaga również w walce z groźnymi bakteriami, takimi jak helicobacter pylori, listeria monocytogenes, w tym szkodliwe pierwotniaki giardia lamblia i drożdżaki Candida Albicans.

Korzyści z ćwiczeń wytrzymałościowych oleju kokosowego

Olej kokosowy zawiera tłuszcz nasycony znany jako trójglicerydy o średniej długości łańcucha (MCT). Różnią się one całkowicie od długołańcuchowych kwasów tłuszczowych obecnych w innych olejach, ponieważ są łatwo rozpuszczalne w wodzie i dzięki temu szybko wchłaniane przez organizm. Przez wątrobowy układ wrotny MCT są transportowane we krwi, w wyniku czego omijają magazynujące komórki tłuszczowe zwane tkanką tłuszczową. Zapobiega to odkładaniu się tłuszczu w tych komórkach, a także jego magazynowaniu w postaci tłuszczu. W procesie zwanym beta-oksydacją skłaniają się one do metabolizowania lub spalania tłuszczu i zużywania energii. To sprawia, że ​​olej kokosowy jest bardzo interesujący zarówno z punktu widzenia sportów wytrzymałościowych, jak i składu ciała.

Skutki uboczne

Olej kokosowy ma wysoką zawartość tłuszczu, istnieje obawa, że ​​możesz przybrać na wadze, jeśli spożyjesz go w dużych ilościach lub możesz również zwiększyć poziom cholesterolu we krwi. Jednak te obawy nie zostały udowodnione w badaniach naukowych.

Zalecane dawki i czas stosowania oleju kokosowego

Zwykle przyjmuje się 5-15 ml oleju kokosowego. Powyższe dawki doustne mają tendencję do powodowania zaburzeń żołądkowo-jelitowych u niektórych osób ze względu na wysoką zawartość trójglicerydów o średniej długości łańcucha. Do gotowania używa się dużych dawek oleju kokosowego, gdzie można go rozcieńczyć innymi składnikami.

Suplementy oleju kokosowego

Suplementy oleju kokosowego stają się popularne z dnia na dzień. Można go kupić z innymi suplementami, które są reklamowane jako rafinowane lub na zimno. Olej kokosowy zestala się w temperaturze poniżej 25oC ze względu na wysoką zawartość kwasów tłuszczowych.

Możesz także chcieć przeczytać - Jakie jest prawidłowe i bezpieczne spożycie oleju kokosowego dziennie?

Podobne posty

Pokaż wszystkie