Zaktualizowano: 2019, lipiec 30

Kwas pantotenowy (witamina B5) - uzyskaj wgląd w jego zalety, zastosowania i nie tylko

Kwas pantotenowy (witamina B5) - uzyskaj wgląd w jego zalety, zastosowania i nie tylko

O kwasie pantotenowym

Kwas pantotenowy jest witaminą rozpuszczalną w wodzie i znany jest głównie pod nazwą Witamina B5. To coś, co można znaleźć zarówno w roślinach, jak i zwierzętach.

Dla wielu zwierząt kwas pantotenowy jest niezbędnym składnikiem odżywczym. Zwierzęta potrzebują tego niezbędnego kwasu do syntezy koenzymu A, a także do syntezy i metabolizowania innych rzeczy. Niektóre z tych innych rzeczy obejmują białka, tłuszcze i węglowodany. Kwasy te można również znaleźć w mięsie, jajach, ziarnach zbóż, mleku i warzywach.

Można je również znaleźć w suplementach. Dlatego jest ich mnóstwo i można je zdobyć na różne sposoby.

Skąd się to bierze?

Kwasy pantotenowe pochodzą z natury i ziemi. Wszystkie są naturalnymi minerałami i występują w wielu rzeczach, od roślin po zwierzęta, żywność i nie tylko. Historycznie znana jest jako witamina B5 i jest jedną z najważniejszych witamin z grupy B.

Służy głównie do podstawowych procesów życiowych i budowania dobrego zdrowia. Kwasy pantotenowe umożliwiają wykorzystanie tłuszczów, białek i węglowodanów jako źródła energii. Kwasy te są również niezbędne do produkcji hormonów i utrzymania odporności i są bardzo silne.

Jakie są możliwe korzyści zdrowotne?

Kwas pantotenowy jest witaminą z grupy B, a jako witamina B jest substancją, która promuje i jest niezbędna dla wielu różnych procesów. Niektóre z tych procesów obejmują pomoc w przekształcaniu jedzenia w energię, aby upewnić się, że ktoś ma zdrowe paznokcie, skórę i włosy.

Stwierdzono, że pochodna kwasu pantotenowego bardzo skutecznie pomaga obniżyć poziom cholesterolu LDL, który jest złą formą cholesterolu, a to tylko jedna z wielu możliwych korzyści zdrowotnych dla wszystkich.

Korzyści zdrowotne wynikające z kwasu pantotenowego

Jakie są potencjalne skutki uboczne kwasu pantotenowego?

Istnieje bardzo niewiele działań niepożądanych, które mają miejsce po zażyciu kwasów pantotenowych. Zalecana dawka dla dorosłych to 5 mg dziennie. Jeśli zostanie podjęta dawka większa niż ta.

Istnieje prawdopodobieństwo, że w wyniku tego u pacjenta wystąpi biegunka. Dzieje się tak, ponieważ kwas pantotenowy może zwiększać ruchliwość przewodu pokarmowego. Jeśli dana osoba przyjmuje ten suplement i ma jakąkolwiek blokadę żołądka, może to tylko pogorszyć stan.

Ci, którzy mają zaburzenia krwi, takie jak hemofiliana przykład może wystąpić zwiększone ryzyko krwawienia po przyjęciu tego suplementu witaminowego.

Zalecane dawki i czas stosowania kwasu pantotenowego

Dawki i czas dla tego rodzaju witaminy mogą być różne, gdy są stosowane do różnych celów. Jednak ogólna i zalecana dawka jako suplement dla dorosłych wynosi 5 mg dziennie. Jednak jako suplement diety dawka może wynosić od 5 do 10 mg dziennie.

To 6 mg dziennie dla kobiet w ciąży. Kobiety karmiące piersią zalecana dawka to 7 mg. Mężczyźni i kobiety w wieku 14 lat i starsi to 5 mg. Niemowlęta w wieku od 0 do 6 miesięcy mają 1.7 mg dziennie. Niemowlęta w wieku od 7 do 12 miesięcy to 1.8 mg. Dzieci w wieku od 1 do 3 lat - 2 mg, dzieci w wieku od 4 do 8 lat - 3 mg, a dzieci w wieku od 9 do 13 lat - 4 mg dziennie.

Stosowanie kwasów pantotenowych w suplementach

Stosowanie kwasów pantotenowych w suplementach różni się znacznie w zależności od osoby. Niemniej jednak jest powszechnie stosowany przede wszystkim jako suplement diety. Może być również stosowany w suplementach na niedobory witaminy B5.

Jest również stosowany w leczeniu alkoholizmu, alergie, astma, ADHD, łysienie, zespół piekących stóp, infekcje drożdżakowe, niewydolność serca, lista jest długa.

Kwas pantotenowy ma wiele prozdrowotnych zastosowań związanych z suplementami.

Kwas pantotenowy: witamina B dla energii i funkcji mózgu

Oddziaływania kwasów pantotenowych

Ten suplement zdrowotny ma bardzo niewiele znanych interakcji. Jest witaminą rozpuszczalną w wodzie i jak każda witamina. Nie chcesz dobrze przekraczać zalecanej dawki, chyba że lekarz zaleci ci to z powodu niedoboru witamin lub innego problemu zdrowotnego.

Wnioski

Ogólnie rzecz biorąc, kwas pantotenowy jest bardzo dobry dla twojego zdrowia i zdrowia twojego życia. Ta witamina jest jedną z głównych witamin z grupy B i jest niezbędna dla dobrego zdrowia i promowania dobrego zdrowia.

Podobne posty

Pokaż wszystkie