Zaktualizowano: 2019, lipiec 29

12 najlepszych pokarmów dietetycznych na zapalenie stawów

12 najlepszych pokarmów dietetycznych na zapalenie stawów

Czy dieta może pomóc w zapaleniu stawów?

Wraz z wiekiem nasze kości w naturalny sposób słabną. Nawet jeśli jesz zdrową żywność lub regularnie ćwiczysz, nadal jesteś podatny na kilka problemów związanych z kością. Zwykle narzekamy, że większość z was już cierpi na bóle stawów, lub powiedzmy bardziej konkretnie: zapalenie stawów.
Chociaż kilka badań dowiodło, że nie ma zestawu pokarmów, który może całkowicie leczyć artretyzm, istnieją pokarmy, które mogą wzmocnić układ odpornościowy i kości. Rozważ dodanie tych pokarmów i wybierz własny zestaw pokarmów do diety na zapalenie stawów, aby złagodzić ból:

Jakie pokarmy są dobre na zapalenie stawów?

Żywność 12

1. Pełne ziarna

Dzięki wysokiej zawartości błonnika pełne ziarna zachowały swoją wiarygodność w walce z różnymi chorobami. Wystarczająco dużo korzyści w rutynowym odchudzaniu i zacznij spożywać pełne ziarna, aby zbudować dietę na zapalenie stawów.

  • Ilość błonnika, którą można uzyskać z pełnych ziaren, może obniżyć poziom białka C reaktywnego (markera zapalenia) w organizmie.
  • Pamiętaj, że musisz jeść tylko „pełne ziarna”. Różni się od „rafinowanych ziaren” i spożywanie tego ostatniego może odwrócić oczekiwany rezultat.

Określona żywność: Jądra, brązowy ryż, popękana pszenica, popcorn i płatki owsiane.
Kwota do wzięcia: Około sześciu uncji pełnego ziarna każdego dnia.

2. Owoce cytrusowe

Wybitny ze względu na witamina Cowoce cytrusowe mogą również łagodzić zapalenie stawów, ponieważ ten sam związek spowalnia rozwój artretyzmu.

  • Ci, którzy spożywają większą zawartość witaminy C, mają mniejsze ryzyko, jeśli mają do czynienia z zapaleniem stawów.

Określona żywność: Limonki, pomarańcze, truskawki i kiwi.
Kwota do wzięcia: Około 85 miligramów dziennie.

3. Soja

Mając dużą ilość kwasów tłuszczowych omega-3, soja znalazła się na liście najlepszych dietetycznych produktów spożywczych na zapalenie stawów. Soja jest również dobrym źródłem białka i błonnika, które zwiększają jej zdolność do łagodzenia bólu spowodowanego zapaleniem stawów.

  • Kwasy tłuszczowe omega-3, białko i błonnik to znane składniki odżywcze, które mogą pomóc we wzmocnieniu kości.
  • Połączenie wszystkich tych elementów daje przewagę.

Specyficzne jedzenie: Soja lub inna fasola.
Kwota do wzięcia: Około 6-8 uncji soi na tydzień.

4. Produkty mleczne

Chwalą się produkty mleczne witamina D zadowolony. Taki składnik odżywczy jest już udowodnione aby zmniejszyć podatność na zapalenie stawów, a także zmniejszyć ból.

  • Witamina D i surowica obecna w produktach mlecznych spowalniają postęp zapalenia stawów.

Określona żywność: Ser, mleko, śmietana i masło.
Kwota do wzięcia: 2,000 IU dziennie dla dorosłych w wieku 18 lat i starszych.
400 IU dziennie dla dzieci do 18 roku życia.

5. Ryba

Podobnie jak soja, ryby zawierają omega-3 Kwasy tłuszczowe. Może to być najskuteczniejszy pokarm na tej liście, ponieważ jedno z badań wykazało, że ryby mają znaczący wpływ na zmniejszenie objawów zapalenia stawów.

  • Dzięki dużej zawartości kwasów tłuszczowych omega-3 możesz zmniejszyć obrzęk i ból artretyzm.
  • Jeśli nie lubisz ryb, suplementy oleju rybnego są dostępne w kilku sklepach.
    Specyficzne pokarmy: śledź, pstrąg, przegrzebki, anchois, sardynki, łosoś i tuńczyk.
    Ilość do spożycia: około sześciu do ośmiu uncji ryb lub suplementów rybnych na tydzień.

6. Zielona herbata

Zawiera katechiny, które mogą pomóc Twojemu organizmowi w zwalczaniu ciągłego ścierania się chrząstki w Twoich bezbronnych stawach. Ponieważ chroni stawy przed ocieraniem się o siebie, chrząstka odgrywa istotną rolę w diecie na zapalenie stawów.

  • Pamiętaj tylko, że stan Twojej chrząstki określa zakres tarcia między stawami.

Specyficzne jedzenie: Zielona herbata.
Kwota do wzięcia: Spożywaj 2-3 filiżanki zielonej herbaty dziennie.

7. Wiśnie tarta

Antocyjany i przeciwutleniacze to jedne z najlepszych składników odżywczych, z których możesz skorzystać tarta z wiśniami, jeśli cierpisz na zapalenie stawów. Aby zwalczyć bolesne tarcie w stawach, rozważ dodanie tego do listy pokarmów na zapalenie stawów.

  • jeden Badania z Filadelfii stwierdził, że osoby, które spożywają obfite ilości cierpkich wiśni, odczuwają mniej sztywności i bólu stawów.

Specyficzne jedzenie: Wiśnie lub inne odmiany jagód.
Kwota do wzięcia: Około 16 uncji wyciśniętej wiśniowej wiśni każdego dnia.

8. Brokuły

Zawierający w sobie ogromną ilość sulforafanu, brokuły to dobry wybór, aby zapobiec powstaniu jakiegokolwiek rodzaje zapalenia stawów. Oprócz tego zawiera również kilka witamin, których potrzebuje twoja kość, w tym: wapń, witamina K i witamina C.

  • Badania przeprowadzone w 2015 roku wykazały, że jedzenie zielonych warzyw liściastych, takich jak brokuły, może złagodzić objawy lub ból wywołany zapaleniem stawów.

Określona żywność: brokuły i inne podobne zielone warzywa liściaste.
Kwota do wzięcia: zacznij od małych ilości, aby uniknąć nagłego wzrostu ilości błonnika w organizmie, a następnie stopniowo zwiększaj ilość.

9 Jogurt

Jest to często pomijane przez wiele osób z zapaleniem stawów, ponieważ rozważają ten pokarm tylko ze względu na jego dobrze znane zastosowanie: dietę. To, czego większość ludzi nie wie o jogurcie, to fakt, że jego zawartość cukru zawiera hydroskopijny składnik, który zwalcza zapalenie stawów.

  • Jedno badanie przeprowadzono na szczurach jako próbce. Stwierdzono, że wykazali one dużą, pozytywną zmianę w zakresie objawów zapalenia stawów.

Specyficzne jedzenie: Jogurt niskotłuszczowy.
Kwota do wzięcia: 27 g lub mniej.

Możesz także chcieć przeczytać - Jogurt powiązany z lepszym zdrowiem kości

10. Oleje

Jeśli naprawdę nie lubisz dodawać określonej żywności do swojej diety, możesz po prostu użyć zdrowej olej do gotowanias i praca jest wykonana za Ciebie! Udowodniono, że kilka olejów kuchennych ma właściwości, które mogą pomóc w leczeniu bólu związanego z zapaleniem stawów.

  • Zawiera oleokantal - właściwość, która wywiera pozytywny wpływ na twoje serce.
  • Niektóre oleje spożywcze zawierają ogromną ilość omega-3, który jest substancją, która może zmniejszyć obrzęk stawów.
  • Według badań przeprowadzonych w Center for Nutrition Studies, dodanie naturalnych olejów do diety może zmniejszyć silny ból spowodowany zapaleniem stawów.

Określona żywność: olej z pierwszego tłoczenia, olej z awokado, olej z krokosza barwierskiego, olej z orzechów włoskich i inne oleje roślinne.
Kwota do wzięcia: W zależności od tego, gdzie go zmieszasz. Spożywaj to co 72 godziny.

11. Kurkuma

Zapalenie stawów jest zwykle związane ze starzeniem się, ponieważ wraz z wiekiem nasza kość słabnie. Ale wspaniałą rzeczą jest to, że jest dużo żywności, która zawiera ogromne właściwości przeciwutleniające, w tym kurkuma! Kurkuma pomaga Twojemu organizmowi przezwyciężyć ból spowodowany zapaleniem stawów.

  • W trakcie badań stwierdzono, że spożywanie większej ilości kurkumy da silniejsze efekty we wzmacnianiu stawów.
  • Najlepsze w kurkumie jest to, że nie odczujesz żadnych skutków ubocznych.

Określona żywność: Sama kurkuma lub może być w postaci proszku.
Kwota do wzięcia: Spożywać 250-500 mg trzy razy dziennie.

12. Banany

Chociaż owoce są na ogół dobre dla diety związanej z zapaleniem stawów, banan pozostawia niezwykły wynik ze względu na dużą zawartość potasu i magnezu. Te dwa działają nawet lepiej po połączeniu i zwiększają gęstość kości.

  • Dzięki magnezowi banan może złagodzić silny ból stawów.
  • Banan jest bogaty w minerały i może uzupełniać niezbędne minerały w kościach, w tym w stawach.

Określona żywność: Banan.
Kwota do wzięcia: 1-2 średnie banany.
Podobne post : Naturalne leczenie bólu stawów związanego z zapaleniem stawów

Wnioski

Artretyzm i dieta to dwie rzeczy, które powinny ze sobą współgrać. Pomimo faktu, że nie ma współczesnych badań potwierdzających, że spożywanie pewnych pokarmów może całkowicie wyleczyć zapalenie stawów, nadal można rozważyć dodanie tych pokarmów w celu złagodzenia niektórych objawów zapalenia stawów.
Dodając produkty pełnoziarniste, owoce cytrusowe, soję, produkty mleczne, ryby, zieloną herbatę, cierpkie wiśnie, brokuły, jogurt, olej, kurkumę, banany lub inne podobne produkty, możesz mieć idealną dietę na zapalenie stawów, która naprawdę radzi sobie z bólem twoje stawy.
Jeśli jednak chcesz natychmiastowej ulgi w bólu stawów związanym z zapaleniem stawów, możesz skorzystać z niektórych produktów łagodzących ból stawów. Możesz to sprawdzić Recenzja Microgel firmy Vasayo Microlife Renew co może być dobrą opcją dla produktów przeciwbólowych.

Czytaj dalej - Unikaj tych 6 pokarmów, które pogarszają twoje zapalenie stawów

Autor
Facebook Twitter

Evan Jensen, CPT

Evan Jensen jest znanym amerykańskim dietetykiem, dietetykiem i pisarzem o zdrowiu. Ma tytuł magistra dziennikarstwa, z więcej

Podobne posty

Pokaż wszystkie