Zaktualizowano: 2019, 1 sierpnia

Korzyści zdrowotne wynikające z terapii uwalniania mięśniowo-powięziowego

Uwolnienie mięśniowo-powięziowe to rodzaj fizjoterapii często stosowany w leczeniu zespołu bólu mięśniowo-powięziowego.
Korzyści zdrowotne wynikające z terapii uwalniania mięśniowo-powięziowego
Delikatna i skuteczna terapia przeciwbólowa, która jest ukierunkowana na długotrwały dyskomfort w układzie powięziowym organizmu. Obrazy Shutterstock

Co to jest powięź?

Powięź to system w ciele, to warstwa tkanki łącznej, która pokrywa nasze mięśnie, serce, mózg, kręgosłup, płuca, nerwy, kości i tętnice. Tkanka wygląda jak gruba, biała, tkana pajęczyna lub jak siatka, i przypomina sznury lub struny do gitary.

Warstwy powięzi gęstnieją w wyniku urazu, zapalenia, przeciążenia, urazu lub zabiegu medycznego. Pogrubienie powięzi powoduje bolesne napięcie mięśniowo-powięziowe, które rozwija się, powodując ból, zaburzenia równowagi postawy i zmniejszenie zakresu ruchu.

Ograniczenia mięśniowo-powięziowe nie pojawią się na zdjęciach rentgenowskich, tomografii komputerowej lub podobnych standardowych testach medycznych, pozostawiając ludzi niezdiagnozowanych i cierpiących na chroniczny ból bez odpowiedniego leczenia. Prawie cały ból jest związany z mięśniowo-powięziowymi punktami spustowymi tkanki miękkiej.

Napięte mięśnie karku będą powodować bóle głowy lub migreny. Uwolnienie tych punktów spustowych może zmniejszyć prawie wszystkie rodzaje bólu ciała. Rozpoznanie zapalenia stawów często wiąże się z bólem mięśniowo-powięziowym w punkcie spustowym[1], po prostu nie jest tak łatwo zdiagnozować, ale terapia rozluźniająca mięśniowo-powięziową pomoże złagodzić ból.

Rosnąca popularność terapii uwalniania mięśniowo-powięziowego

Uwalnianie mięśniowo-powięziowe stało się powszechnym leczeniem wśród fizjoterapeutów i profesjonalistów fitness ze względu na wysoki wskaźnik skuteczności w zapobieganiu kontuzjom, zmniejszaniu przewlekłego bólu, zwiększaniu siły, poprawie elastyczności, postawy, wyników sportowych i jakości życia.

Uwolnienie mięśniowo-powięziowe to bezpieczna technika terapeutyczna polegająca na uciskaniu tkanki łącznej mięśniowo-powięziowej za pomocą różnych narzędzi i terapii ruchowej, która przywraca zakres ruchu, jednocześnie zmniejszając ból związany z napięciem mięśni.

Powięź nie jest w 100% zła

Mięśnie szkieletowe

Powięź to smar, który umożliwia płynne przesuwanie między stawami. Obrazy Shutterstock

Powięź nie jest zła, gdy jest w normalnym stanie. Normalna powięź jest ruchoma, elastyczna, rozluźniona, elastyczna i zdolna do poruszania się i rozciągania bez ograniczeń, zapewnia smarowanie stawów, przyczyniając się do zdrowego metabolizmu i ogólnie zdrowego układu nerwowego.

Powięź jest mechanizmem obronnym naszego organizmu, chroniącym nasze ciało przed urazami, poprzez zwiększenie ilości powięzi na uszkodzonym obszarze ciała, aby unieruchomić ten obszar i umożliwić gojenie.

Powięź staje się źródłem napięcia lub bólu w ciele dopiero po urazie lub zapaleniu spowodowanym przewlekłym przeciążeniem, zabiegiem chirurgicznym itp. Objawy napięcia powięzi obejmują bóle głowy, ograniczony zakres ruchu (tj. Nie można unieść ramion nad głową), ból, brak elastyczności , równowaga i / lub stabilność.

Problemy zdrowotne, które mogą skorzystać na terapii uwalniania mięśniowo-powięziowego obejmują:

  • Szyja i Back Pain
  • Urazy porodowe, w tym zespół płaskiej głowy i kręcz szyi
  • Problemy z pęcherzem spowodowane napięciem mięśni wokół dna miednicy
  • Bulging Disc
  • Zapalenie torebki stawowej
  • Urazy kręgosłupa
  • Porażenie mózgowe
  • Endometrioza
  • Fibromialgia[2]
  • Adhezyjne zapalenie torebki stawowej określane również jako zamrożony bark
  • Migreny
  • Powięzi podeszwy
  • Artretyzm
  • Shin Splints
  • Skolioza
  • Ischias
  • Zespół TMJ

Metody uwalniania mięśniowo-powięziowego

Kobieta instruktor pomaga starszej kobiecie

Pamiętaj, aby powiedzieć terapeucie, czy chcesz, aby masaż obejmował rozluźnienie mięśniowo-powięziowe. Obrazy Shutterstock

Są terapeuci specjalizujący się w rozluźnianiu mięśniowo-powięziowym, zazwyczaj stosując delikatne rozciąganie z wywieranym naciskiem na rozgrzane mięśnie. Większość masażystów terapeutycznych będzie w stanie wykorzystać strategie rozluźnienia mięśniowo-powięziowego, aby manipulować i pomóc ciału odprężyć się i rozluźnić grube warstwy tkanki powięziowej.

Dobrze jest rozgrzać się lekkimi ćwiczeniami sercowo-naczyniowymi przed spotkaniem z terapeutą, co przyspieszy zdolność organizmu do rozluźnienia się i reagowania na terapię. Konkretne nazwy terapii obejmują terapię punktów spustowych, rolfing i / lub wyrzutnię powięzi.

Obejrzyj ten film - Masaż własny lub uwolnienie mięśniowo-powięziowe szyi

Istnieją strategie samodzielnego rozluźniania mięśniowo-powięziowego, w tym codzienne rozciąganie, joga lub narzędzia, takie jak małe piłki terapeutyczne, wałki z pianki, kije lub narzędzia do masażu z pazurami i spiczastymi końcami, które pomagają kopać w miejscach trudno dostępnych za pomocą wałka.

Jeśli odczuwasz utratę równowagi, chroniczny ból stawów lub mięśni, drętwienie, mrowienie, skurcze, ograniczony zakres ruchu lub nadmierna niezdarność, może to oznaczać, że twoje ciało wiąże się z nadmierną powięzią.

Uwagi żywieniowe

metody uwalniania mięśniowo-powięziowego

Odżywianie się Zdrowa dieta zawsze utrzymuje Twoje wartości odżywcze w organizmie. Obrazy Shutterstock

Odwodnienie ogranicza zdolność organizmu do transportu składników odżywczych do komórek i tkanek oraz naturalnej prawidłowej detoksykacji cząstek odpadów.

Picie co najmniej połowy masy ciała w uncjach wysokiej jakości alkalicznej wody wodorotlenkowej może pomóc w naturalnej detoksykacji organizmu i zmniejszeniu stanu zapalnego, a wszystko to przy jednoczesnym utrzymaniu dobrego odżywienia tkanek i komórek.

Specjaliści ds. Żywienia zintegrowanej opieki zdrowotnej odkryli, że gluten może przyczyniać się do napięcia mięśni i przewlekłego bólu[3]. Eliminacja glutenu, jeśli jesteś wrażliwy lub nietolerancyjny, może poprawić napięcie mięśni i przewlekły ból.

Upewnij się, że nie masz niedoboru składników odżywczych, spożywając co najmniej 9-11 porcji warzyw i niektórych owoców.

Rozważ suplementację wysokiej jakości multiwitaminą, olejem rybnym omega 3 i probiotykiem. Jeśli masz niedobory składników odżywczych, twoje ciało ma trudności z naturalną detoksykacją i może ulec zapaleniu, co powoduje napięcie mięśni.

Czytaj Dalej: Zespół bólu mięśniowo-powięziowego - czy ta choroba jest związana z fibromialgią?

Wnioski

Jeśli masz objawy napięcia powięzi, zastanów się nad znalezieniem wykwalifikowanego terapeuty, który będzie się codziennie rozciągał i korzystał z opcji samoopieki, takich jak wałek piankowy lub piłka terapeutyczna. Zmodyfikuj także swoją dietę, aby codziennie pić wystarczającą ilość alkalicznej wody wodorotlenkowej, wyeliminować gluten i zwiększyć spożycie owoców i warzyw.

Referencje
[1] https://www.iberlibro.com/9780972968003/Title-Art-Body-Maintenance-Winners-0972968008/plp
[2] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5569886/
[3] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24885375/
[*] DeStefano LA. Zasady uwalniania mięśniowo-powięziowego i zintegrowana technika neuromięśniowo-szkieletowa. W: Zasady Greenmana medycyny manualnej. 4th ed. Filadelfia, Pa .: Wolter Kluwer Health Lippincott Williams & Wilkins; 2011.
[*] Ajimsha MS, i in. Skuteczność uwalniania mięśniowo-powięziowego: Systematyczny przegląd badań z randomizacją. Journal of Bodywork and Movement Therapies. 2015; 1: 102.
[*] Cherkin DC, i in. Porównanie wpływu 2 rodzajów masażu i zwykłej pielęgnacji na przewlekły ból krzyża: randomizowane, kontrolowane badanie. Roczniki chorób wewnętrznych. 2011; 155: 1. [*] Shekelle P, i in. Manipulacja kręgosłupa w leczeniu bólu mięśniowo-szkieletowego. http://www.uptodate.com/home. Dostęp 24 kwietnia 2015.
[*] Ajimsha MS, i in. Skuteczność rozluźniania mięśniowo-powięziowego w leczeniu przewlekłego bólu krzyża u personelu pielęgniarskiego. Journal of Bodywork and Movement Therapies. 2014; 18:273.
Autor
Facebook Twitter Instagram

Dr. Biuro Keitha

Dr Kantor od 30 lat jest zwolennikiem naturalnej żywności i zdrowego stylu życia. Jest także członkiem Rady Dyrektorów NAMI.org w G

Podobne posty

Pokaż wszystkie