Zaktualizowano: 2019, 17 sierpnia

Dowiedz się, jak naturalnie i bezpiecznie utrzymywać równowagę hormonalną

Dowiedz się, jak naturalnie i bezpiecznie utrzymywać równowagę hormonalną

Zastąpienie hormonu dla kobiet zbliżających się lub przechodzących menopauzę

Zbliżają się kobiety klimakterium mogą ogromnie cierpieć z powodu wahań poziomu hormonów powodujących przyrost masy ciała, wahania nastroju, suchość, zmniejszona gęstość kości i te okropne uderzenia gorąca.

Dzieje się tak najczęściej u kobiet, które przechodzą perimenopuazę lub menopauzę, ponieważ ich organizm nie wytwarza już takiej samej ilości hormonów, jak w okresie rozrodczym.

Niektóre kobiety natychmiast zwracają się do lekarza o podanie hormonalnej terapii zastępczej (HTZ). Inni próbują alternatywnych metod równoważenia hormonów, w tym zmiany diety, ćwiczeń, suplementacji diety i modyfikacji stylu życia.

Chociaż naturalne metody mogą nie działać tak szybko i mogą nie być tak zauważalne, są ogólnie lepsze dla organizmu, niż skacząc od razu do hormonalnej terapii zastępczej.

Ryzyko hormonalnej terapii zastępczej

W niektórych przypadkach przyjmowanie hormonów może zwiększać ryzyko niektórych nowotworów, zwłaszcza jeśli kobieta nadal ma macicę i uzupełnia estrogen.

Ryzyko to jest wysokie, ponieważ błona śluzowa macicy nie jest już złuszczona, a komórki mogą gromadzić się w macicy, co zwiększa ryzyko raka.

W przypadku kobiet, które nie przeszły histerektomii, najlepiej jest mieć połączenie estrogenu i progesteronu, jeśli zdecydują się na hormonalną terapię zastępczą.

Efekty Hormonalna terapia zastępcza Informacje

Inne zagrożenia związane z hormonalnymi terapiami zastępczymi obejmują zwiększone ryzyko zakrzepów krwi, udaru, chorób serca, chorób wątroby i osteoporozy.

Estrogen kontroluje, w jaki sposób nasz organizm wykorzystuje wapń i pomaga podnieść poziom zdrowego cholesterolu (HDL) we krwi, który ma duży wpływ na gęstość kości i zdrowie serca.

Kiedy organizm jest uzupełniany hormonami z zastrzyków, sprayów, żeli itp.

takich jak testosteron, estrogen i progesteron, organizm staje się leniwy, a niewielka ilość naturalnej produkcji organizmu jest jeszcze bardziej zmniejszona, co w miarę upływu czasu wymaga większych dawek.

Zawsze zalecamy najpierw zmianę stylu życia, a jeśli nadal cierpisz, rozważ zastosowanie bioidentycznej hormonalnej terapii zastępczej zamiast syntetycznej hormonalnej terapii zastępczej.

Najlepiej zasięgnąć porady lekarza specjalizującego się w tego typu leczeniu, ponieważ istnieje wiele laboratoriów, które należy wziąć pod uwagę, aby zorientować się w całym układzie hormonalnym i braku równowagi.

Ostatnią rzeczą, jakiej oczekujesz, jest rozpoczęcie przez lekarza metody prób i błędów z różnymi kombinacjami hormonów, może to pogorszyć objawy, a nawet prowadzić do zwiększonego ryzyka choroby.

Jaka jest różnica między bio-identycznym a syntetycznym zastępowaniem hormonów?

Bio-identyczne hormony są po prostu identyczne z tym, co produkuje Twój organizm i pochodzą ze składników żywności, takich jak meksykańskie pochrzyny, są znacznie bezpieczniejsze i mają mniej skutków ubocznych.

Hormony syntetyczne zostały opracowane w laboratorium w epoce technologii. Nie są one identyczne z hormonami wytwarzanymi przez organizm, ale firmy mogłyby czerpać zyski z patentów i dlatego stały się one tak popularne, ale są gorsze od ich bio-identycznych wersji.

Naśladujące estrogeny / substancje zaburzające funkcjonowanie układu hormonalnego

Mimiki estrogenów

Nierzadko zdarza się, że codziennie pojawiają się reklamy promujące suplementację hormonu testosteronu dla mężczyzn, aw niektórych przypadkach kobiet.

Poziom testosteronu jest teraz bardziej niż kiedykolwiek obniżony z powodu wszystkich „naśladujących estrogenów”, na które jesteśmy codziennie narażeni.

Dziś mężczyzna z nadwagą bardziej niż kiedykolwiek przypomina ciało kobiety, ma więcej tkanki tłuszczowej (tłuszczowej) wokół piersi, ud i bioder niż przed laty.

Naturalny popęd seksualny jest przez cały czas niski jako populacja zarówno mężczyzn, jak i kobiet.

Integracyjni pracownicy służby zdrowia łączą w całość elementy tej układanki, a zwiększona ekspozycja na substancje zaburzające gospodarkę hormonalną w dużej mierze odpowiada za pogorszenie ogólnego stanu zdrowia, pomimo wysiłków na rzecz zdrowego odżywiania się i codziennej aktywności.

Substancje naśladujące estrogeny są również określane jako substancje zaburzające funkcjonowanie układu hormonalnego (EDC). i toksyny.

Naśladownictwo estrogenów / EDC zaburzy naturalną równowagę testosteronu i kilku innych hormonów u dzieci, nastolatków, mężczyzn i kobiet.

Zwiększa to ryzyko zaburzeń rozrodczych, okresu przedpokwitaniowego, otyłości, cukrzycy typu 2, raka, chorób tarczycy i zespołu policystycznych jajników.

Toksyny te znajdują się w wodzie, którą pijemy, kąpiemy się, powietrzu, którym oddychamy, kupowanej żywności, chemikaliach przemysłowych, na które jesteśmy narażeni, środkach czystości, których używamy, farbach, których używamy i kosmetykach, które nakładamy na nasze ciało.

Te toksyny obejmują:

  • Etery glikolowe
  • Pestycydy
  • Perfluorowane chemikalia
  • Ołów arszenikowy
  • rtęć
  • Środki zmniejszające palność
  • Dioksyn
  • Atrazyna
  • Ftalany

Wpływ odżywiania i stylu życia na równowagę hormonalną

Dieta wolna od przetworzonej żywności i bogata w zdrowe tłuszcze, warzywa i owoce może naprawdę złagodzić niektóre objawy braku równowagi hormonalnej.

Unikaj przetworzonej żywności
  • Unikaj przetworzonej i rafinowanej żywności. Staraj się kupować tylko produkty jednoskładnikowe. Brak błonnika i nadmiar cukru w ​​przetworzonych przekąskach jest fatalny dla jelit i równowagi hormonalnej.
  • Unikaj pestycydów i herbicydów. Kupuj lub uprawiaj własną lokalną żywność ekologiczną, jeśli to możliwe, aby ograniczyć narażenie owoców i warzyw na pestycydy i herbicydy.
  • Kup wysokiej jakości mięso zapewniające, że zwierzęta były karmione dietą bez GMO bez antybiotyków lub sterydów.
  • Naturalne odtruwanie z warzywami krzyżowymi. Warzywa kapustne, takie jak kapusta, brukselka, brokuły, kalafior, kapusta włoska, jarmuż, itp. Zawierają ekstrakty, które pomagają w detoksykacji estrogenu.

Staraj się spożywać co najmniej 2 porcje tych warzyw dziennie.

Oprócz powyższych zaleceń żywieniowych istnieją inne modyfikacje stylu życia, które możesz wprowadzić we własnym domu.

Szklanka wody
  • Unikaj tworzyw sztucznych - Używać butelek na wodę szklanych, ceramicznych lub ze stali nierdzewnej, pojemników do przechowywania i przyborów do jedzenia.
  • Unikaj BPA - Dotyczy to większości pakowanych produktów spożywczych, w tym podszewki pokrywek szklanych słoików, aerozoli, aluminium, beczek piwa itp.
  • Unikaj popularnych produktów czyszczących. Zrób własne domowe środki czyszczące lub wybierz „zielone” marki, które są wolne od ftalanów.
  • Przeczytaj etykiety kosmetyków i unikaj makijażu, mydeł, balsamów itp. z powyższymi składnikami.

Istnieje kilka całkowicie naturalnych linii kosmetyków wolnych od tych toksyn, które można znaleźć w działach naturalnych większości lokalnych sklepów spożywczych.

Możesz także chcieć przeczytać - 12 pokarmów równoważących hormony, które są całkowicie naturalne i zdrowe

Wnioski

Jeśli te informacje są dla Ciebie zupełnie nowe, spróbuj powoli wprowadzać małe zmiany w każdym obszarze. Edukacja to potęga, podobnie jak twoje nawyki związane z wydawaniem pieniędzy.

Zainwestuj w chemicznie czyste produkty i powoli wprowadzaj w swoje gospodarstwo domowe bezpieczne środowisko, które będzie promować zdrowy układ hormonalny.

Kredyty obrazowe
Obraz fabularny: shutterstock.com
Obraz w wiadomości: shutterstock.com i au.pinterest.com

Podobne posty

Pokaż wszystkie