Zaktualizowano: 2019, 16 sierpnia

Prawdziwy wynik dotyczący okresu okołomenopauzalnego i przyrostu masy ciała

Prawdziwy wynik dotyczący okresu okołomenopauzalnego i przyrostu masy ciała

Większość kobiet się boi klimakterium. Często wiąże się z wahaniami nastroju, uderzenia gorącai przyrost masy ciała. Jest to głównie postrzegane jako choroba z własnym zestawem objawów.

Jednak menopauza jest naturalną częścią kobiecości. To więcej niż proces fizyczny, który obejmuje zmiany hormonalne, jest to okres przejściowy, w którym przechodzisz od dbania o innych do dbania o siebie.

Kobiety w wieku 20 i 30 lat zazwyczaj opiekują się innymi ludźmi. Mogą to być ich dzieci, małżonkowie, rodzice, a nawet współpracownicy, jeśli zajmują kluczowe stanowiska w firmach, których są właścicielami lub dla których pracują.

Kiedy osiągają czterdziestkę, ich ciała każą im zwolnić i skupić się na sobie.

Menopauza to sposób, w jaki twoje ciało mówi ci, że jesteś na kolejnym etapie swojej ewolucji jako kobiety. Twoje hormony przekazują tę wiadomość całemu Twojemu ciału.

Twój system rozrodczy się wyłącza. Twoje lata rozrodcze i wychowawcze dobiegły końca. Nadszedł czas, abyś zadbała o siebie i stała się własną kobietą!

Jeśli postrzegasz menopauzę jako chorobę lub coś strasznego, przegapisz ten punkt widzenia. Nie zobaczysz menopauzy tym, czym naprawdę jest - przeobrażającym doświadczeniem, przez które przechodzi każda kobieta.

Ten brak zrozumienia może prowadzić do złości, frustracji i stresu. Tak więc, aby przejść przez ten etap ewolucji z mniejszym bólem i stres, musisz przestać postrzegać menopauzę jako chorobę i zacząć postrzegać ją jako fazę swojego życia.

Czytaj dalej i odkryj więcej interesujących informacji na temat okresu okołomenopauzalnego i przyrostu masy ciała.

Co to jest Perimenopauza?

Perimenopauza O

Menopauza to termin, który wszyscy znamy od bardzo dawna. Wszyscy wiemy, że to czas, kiedy kobieta przestaje miesiączkować i rodzić dzieci. Z drugiej strony okres okołomenopauzalny to dość nowy termin.

Ze wszystkich przeprowadzonych przeze mnie badań wynika, że ​​w literaturze medycznej istnieje ona dopiero od około 30 lat. Dosłownie oznacza „blisko menopauzy”. Jest to faza, w której organizm przygotowuje się do utraty zdolności reprodukcyjnej.

W poprzednich pokoleniach mniej kobiet doświadczało objawów, które obecnie kojarzymy z okresem okołomenopauzalnym.

W ostatnich latach coraz więcej kobiet odczuwa dyskomfort w tym okresie do tego stopnia, że ​​środowisko medyczne musiało wymyślić nowe określenie tego schorzenia.

Każda kobieta inaczej doświadcza okresu okołomenopauzalnego i menopauzy

Mogłeś obserwować starszą kobietę, która przechodziła menopauzę i pomyślałaś, że będziesz musiała poradzić sobie z tymi samymi problemami, co ona.

Niekoniecznie tak jest.

Trochę kobiety przybierają na wadze. Niektórym naprawdę ciężko jest z uderzeniami gorąca. Niektórzy mają problemy ze snem.

Niektóre mają do czynienia z problemami emocjonalnymi, takimi jak niepokój. Niektórzy mają zaburzenia seksualne. Zauważ, że ciągle mówiłem „niektóre”, ale nie „wszystkie”. Każde ciało kobiety reaguje inaczej, gdy przechodzi przez tę fazę.

To znowu daje nam powód, by patrzeć na menopauzę (a także okołomenopauzę) nie jako chorobę, ale po prostu jako fazę w naszym życiu. Gdyby to była choroba, wszyscy mielibyśmy te same objawy.

Twoje postrzeganie menopauzy ma do odegrania ogromną rolę w podejściu do niej, a postrzeganie jej w świetle prawdy pomaga przezwyciężyć wszelkie negatywne emocje, jakie możesz mieć na jej temat.

Innym powodem, dla którego inaczej doświadczamy okresu okołomenopauzalnego, jest pewien stopień zróżnicowania naszego stanu zdrowia. Twoja zdolność do znoszenia stresu i przystosowania się do zmian może nie być taka sama jak moja.

Jednak nasza zdolność przystosowania się do zmian i znoszenia stresu zależy od naszego ogólnego stanu zdrowia i siły fizycznej. Zatem im zdrowsza jesteś w okresie okołomenopauzalnym, tym mniej będziesz mieć objawów.

Różnice Menopauza Info

Dlaczego kobiety w okresie okołomenopauzalnym przybierają na wadze?

Niektóre kobiety obwiniają swój przyrost masy ciała za „nieuniknione” spowolnienie metabolizmu po przejściu okołomenopauzalnym.

Jednak z mojego doświadczenia jako dietetyka klinicznego odkryłem, że pozorne spowolnienie metabolizmu moich pacjentów nie jest tak naprawdę spowodowane ich wiekiem.

Jest to w dużej mierze spowodowane ich niezdolnością do adaptacji i radzenia sobie ze zmianami, które powodują stres fizyczny i emocjonalny. Stres, jak zapewne wiesz, powoduje przyrost masy ciała.

Istnieje inny rodzaj stresu, który może powodować przyrost masy ciała u kobiet w okresie okołomenopauzalnym. Nazywa się to stresem glikemicznym. Dzieje się tak, gdy jemy zbyt dużo węglowodanów.

Kiedy poziom cukru we krwi rośnie zbyt często, może to prowadzić do insulinooporności i wysoki poziom cukru we krwi. Oporność na insulinę to stan patologiczny, w którym komórki nie reagują już na insulinę.

W odpowiedzi na ten stan trzustka produkuje więcej insuliny, podnosząc w ten sposób poziom insuliny we krwi. Tak rozwija się człowiek cukrzyca.

Teraz nadmiar cukru we krwi zostaje zmagazynowany w postaci tłuszczu. Wysoki poziom insuliny we krwi ma wpływ na estrogen i progesteron. Wpływa również na zdrowie kości.

Może również prowadzić do problemów ze snem, łaknienia cukru, zmęczenie, wahania nastrojui wiele innych schorzeń.

Stres emocjonalny może również wywoływać stres glikemiczny. W jaki sposób? Wrzuca na wyższy bieg reakcję organizmu podczas walki lub ucieczki.

Jedną z rzeczy, które robi twoje ciało, gdy dostrzega zagrożenie, rzeczywiste lub inne, jest to, że uwalnia więcej insuliny do krwioobiegu, dzięki czemu będziesz mieć energię do walki lub ucieczki. Jak omówiłem powyżej, nadmiar insuliny we krwi ma niekorzystny wpływ na organizm.

Stres emocjonalny może również powodować przejadanie się. Wiele kobiet używa jedzenia, aby złagodzić stres i uspokoić się. Takie zachowanie jest powszechnie znane jako emocjonalne jedzenie.

Jeśli zauważysz, że zwracasz się ku jedzeniu, gdy jesteś zestresowany, na moim blogu mam bezpłatne źródło informacji, które w czterech prostych krokach pomoże Ci przestać jeść emocjonalnie.

Jak zapobiegać przybieraniu na wadze w okresie okołomenopauzalnym?

Ćwiczenia okołomenopauzalne

Jak wspomniałem powyżej, metabolizm kobiety zwalnia w okresie okołomenopauzalnym, nie dlatego, że jest to część jej procesu starzenia, ale dlatego, że być może nie może ona przystosować się do zmian, przez które musi przejść, wkraczając w kolejną fazę swojego życia.

Za chwilę podzielę się wskazówkami, które pomogą Ci zapanować nad swoją wagą i życiem w okresie okołomenopauzalnym i menopauzalnym. Mam nadzieję, że pójdziesz za nimi, ponieważ będą ci bardzo pomocne.

1. Zmień swoje postrzeganie okresu okołomenopauzalnego (a także menopauzy). Przestań postrzegać to jako chorobę lub syndrom. To normalny etap w życiu każdej kobiety. To czas w twoim życiu, w którym musisz z powrotem skupić się na sobie.

2. Rozwijaj nowe relacje jako kobieta - nie jako partner, pracownica czy matka. Pielęgnuj także relacje, które masz ze sobą, koncentrując się na dbaniu o siebie i poprawie. To jest czas, abyś zrobił rzeczy, które leżą w twoim najlepszym interesie, takie jak zmiana diety na lepsze, wystarczająca ilość ćwiczeń, zmiana wzorców myślowych i sposobu myślenia, aby mieć pozytywne nastawienie do życia. Znajdź czas robić rzeczy, które musisz zrobić, aby być zdrowszym.

3. Utrzymywać normalny poziom cukru we krwi i poziom insuliny. Nie martw się. To nie musi być skomplikowane ani trudne. Po prostu postępuj zgodnie z tymi wskazówkami:

  • Jedz prawdziwe jedzenie. Wyeliminuj przetworzoną żywność z diety.
  • Zmniejsz spożycie węglowodanów. Unikaj rafinowanych węglowodanów, takich jak makaron, zboża, cukier itp.
  • Zwiększ spożycie tłuszczu, ale upewnij się, że spożywasz zdrowy tłuszcz, taki jak oliwa z oliwek, masło i awokado.
  • Jedz sześć filiżanek warzyw dziennie.
  • Jedz zdrową ilość białka trzy razy dziennie. Zdrowa porcja białka ma wielkość mniej więcej dłoni.

Jeśli potrzebujesz pomocy w skorygowaniu diety, mam program, który pomoże Ci upewnić się, że jesz właściwe rodzaje żywności. Pomoże Ci również przezwyciężyć apetyt na jedzenie, radzić sobie ze stresem, lepiej spać i osiągnąć całkowite zdrowie.

4. Wyeliminuj stresory w swoim życiu. Czy masz związek, który już ci nie służy? Nadszedł czas, aby pozwolić jej odejść!

Czy ludzie wokół ciebie nie są gotowi ewoluować razem z tobą? Pozwól im być i pozwól im odejść. Jeśli masz negatywne nastawienie, zmień swoje myśli tak szybko, jak to możliwe, ponieważ własne myśli mogą powodować duży stres.

5. Ruszaj się! Twoje ciało jest w ruchu, więc poćwicz trochę. Znajdź rodzaj ćwiczeń, które lubisz wykonywać, które dają Ci radość i nie powodują bólu.

Może to być tak proste, jak 20-minutowy spacer. Możesz też iść na siłownię lub potańczyć.

Jak przestać przybierać na wadze w okresie okołomenopauzalnym?

Jak widzieliście, w okresie okołomenopauzalnym można przestać przybierać na wadze.

Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, jest zdrowa dieta, bogata w świeże owoce i warzywa. Należy również utrzymywać odpowiednie spożycie wody, ponieważ odwodnienie może faktycznie sprzyjać procesowi przyrostu masy ciała.

Wyeliminuj stres i popracuj nad relaksacją, ponieważ chroniczny stres może pomóc przytyć kilka kilogramów. Wreszcie, co nie mniej ważne, powinieneś być aktywny.

Aktywność fizyczna to jedna z najskuteczniejszych broni przeciwko procesowi tycia, niezależnie od wieku. Uprawiaj sport, który lubisz, a nie będzie to wcale trudne.

Można również zdecydować się na suplementy menopauzy, ponieważ może to pomóc zrzucić te dodatkowe kilogramy. Przed zażyciem suplementu zalecamy zapoznanie się z recenzjami produktów, takimi jak Zhi Bai Di Huang Wan Review.

Wnioski

Jeśli przechodzisz okres okołomenopauzalny, powinieneś zdać sobie sprawę, że nie ma z tobą nic złego. Wszystkie kobiety przechodzą przez ten proces. To po prostu sposób, w jaki twoje ciało mówi ci, że jesteś na kolejnym etapie swojej ewolucji i że nadszedł czas, abyś lepiej zadbał o siebie.

Naucz się zarządzać swoimi nawykami żywieniowymi i stylem życia, aby nie przybrać na wadze. Bądź tak zdrowy, jak tylko możesz, a będziesz mieć mniej objawów okołomenopauzalnych i menopauzalnych.

Menopauza to normalna część życia kobiety. Jednak większość kobiet się tego boi. Często kojarzą to z wahaniami nastroju, uderzeniami gorąca i przyrostem masy ciała.

Jest to najczęściej uważane za chorobę lub stan z własnym zestawem objawów. To nieporozumienie powoduje nadmierny stres emocjonalny i negatywne emocje u tych, którzy przechodzą przez tę fazę.

W tym artykule omówiono, czym naprawdę jest menopauza i okołomenopauza. Zagłębia się również w temat przyrostu masy ciała w okresie okołomenopauzalnym i oferuje pomocne wskazówki, jak go uniknąć.

Ma na celu pomóc kobietom zrozumieć okres okołomenopauzalny i menopauzę, aby mogły nadal żyć zdrowo, satysfakcjonująco, nawet podczas przechodzenia przez ten przełomowy, ale wymagający kamień milowy.

Jak widzieliście, istnieje silny związek między okresem okołomenopauzalnym a przyrostem masy ciała - należy być świadomym takich zmian i podejmować niezbędne kroki, aby uniknąć przybierania na wadze.

Kredyty obrazowe
Wyróżniony obraz: Shutterstock
Obrazy wysyłane pocztą: Shutterstock
Autor
Facebook Instagram

Stephanie Dodier

Stephanie Dodier jest dietetykiem klinicznym, ekspertem w dziedzinie utraty wagi i odżywiania emocjonalnego. Integracyjne i kompleksowe podejście Stephanie

Podobne posty

Pokaż wszystkie