Zaktualizowano: 2019, 1 sierpnia

Zrozumienie depresji poporodowej i jej naturalnego leczenia

Zrozumienie depresji poporodowej i jej naturalnego leczenia

To było podczas mojej dwutygodniowej wizyty kontrolnej po moim nieplanowanym przekrój c że zdałam sobie sprawę, że mam do czynienia z depresją i lękiem poporodowym. Moja siostra była w domu i obserwowała dziecko, więc mąż mógł mnie zabrać na wizytę i pamiętam, że poczułem ulgę, odpoczywając od ciągłego odciągania pokarmu i karmienia piersią. W drodze do domu rozpłakałam się, gdy wyraziłam swojemu mężowi, że czuję, że nie chcę już nawet trzymać naszego syna i zaczynało to wpływać na więź.

Pomiędzy karmieniami nie spałam z obawy, że moje dziecko przestanie oddychać podczas snu. Dzień zaczynał zamieniać się w noc i czułem, jak zaczyna mnie ogarniać strach, kiedy musiałam uporać się z kolejną bezsenną nocą i obsesyjnie obserwować swoje dziecko.

To było najgorsze uczucie na świecie. 10 miesięcy po porodzie niepokój tym razem uderzył ponownie w formie ataków paniki, które miały nastąpić nagle bez żadnego powodu. Dopiero wtedy zacząłem sięgać i prosić o pomoc, ponieważ pękałem pod presją, że nie mogę sobie z tym wszystkim poradzić.

Narodziny nowego dziecka mają być szczęśliwym, radosnym czasem. Ale wiele matek nie zdaje sobie sprawy, że depresja poporodowa i lęk są zbyt powszechne i mogą wystąpić w dowolnym momencie w ciągu pierwszych 12 miesięcy po porodzie. Według Kliniki Mayo każdego roku występuje ponad 3 miliony przypadków.

Jednak pomimo tak częstego występowania depresji i lęku poporodowego, wiele kobiet waha się przed próbą konwencjonalnego leczenia lekami ze względu na związane z nim piętno, a także potencjalne skutki uboczne u matek i dzieci karmionych piersią.

Wielu lekarzy rozmawia obecnie ze swoimi pacjentami o różnych alternatywnych metodach, takich jak dieta, suplementacja witamin i terapia światłem. Oto, co musisz wiedzieć o poporodowych zaburzeniach nastroju i alternatywnych sposobach ich leczenia.

Blues poporodowy czy depresja poporodowa - jaka jest różnica?

Depresja poporodowa

Blues poporodowy

„Baby Blues” po porodzie jest bardzo powszechny, występuje u 39-85% kobiet po urodzeniu i jest normalną częścią zachodzącej przemiany hormonalnej. Według Kliniki Mayo „Baby Blues” utrzymuje się od kilku dni do maksymalnie jednego lub dwóch tygodni po urodzeniu. Objawy obejmują smutek, płacz, niepokój, trudności w zasypianiu, drażliwość i uczucie przytłoczenia. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania w przypadku „Baby Blues” jest to, że są tymczasowe i szybko znikają.

Depresja poporodowa

Kiedy więc zaczyna się depresja poporodowa? Zwykle objawy zaczynają się jako „Baby Blues”, ale potem stają się bardziej intensywne, trwają dłużej i mogą zacząć przeszkadzać w codziennym życiu. Może wystąpić poczucie bezwartościowości, poczucie winy, niepokój, ataki paniki, izolacja lub uczucia, które chcesz skrzywdzić siebie lub innych. Nieleczone objawy mogą być długotrwałe.

Oto kilka alternatywnych sposobów na pokonanie depresji lub lęku:

1) Kwasy Omega 3 Fatty - Coraz więcej badań jest publikowanych, które pokazują, że dieta uboga w kwasy tłuszczowe Omega 3 prowadzi do tego Depresja. W czasie ciąży większość Kwasy tłuszczowe omega 3 jeśli nie wszystkie zjadane przez matkę są transportowane do płodu, aby wspomóc zdrowy wzrost i rozwój układu nerwowego.

Dlatego matki z niedoborem kwasów Omega 3 są bardziej narażone na rozwój depresji poporodowej. Oprócz dodawania suplementu Omega 3 do codziennej rutyny mogą również zwiększyć spożycie ryb, nasiona Chia i nasiona lnu, ponieważ zawierają one również Omega 3.

2) Witamina B2 lub ryboflawina - Ta witamina pomaga w konwersji węglowodany w glukozę jako paliwo dla organizmu. Niedobór Witamina B2 Może prowadzić do zmęczenie, osłabienie, depresja i wahania nastroju. Częstym objawem niedoboru witaminy B2 jest częste bóle głowy lub migreny. Mleko, migdały, jogurt, jajka, wątróbka wołowa, jagnięcina i łosoś to doskonałe źródła ryboflawiny.

Dieta

3) Dieta - Oprócz witamin i suplementów dieta odgrywa również kluczową rolę. Ważne jest, aby jeść częste, małe posiłki i całkowicie unikać pomijania posiłków, ponieważ może to spowodować spadek poziomu cukru we krwi i prowadzić do wahań nastroju.

Dla młodych matek pomocne może być utrzymywanie w całym domu „punktów żywieniowych” z płynami i przekąskami, aby mogły nawadniać się i uzupełniać energię między drzemkami i karmieniem. Należy również unikać pokarmów bogatych w cukier, aby zapobiec zbyt szybkiemu spadkowi glikemii. Ogranicz spożycie kofeiny, jak wykazano naturalnie obniżają poziom serotoniny.

4) Ćwiczenie - Jednym z najlepszych sposobów walki z uczuciem depresji lub lęku jest poruszanie się. Łatwiej powiedzieć niż zrobić, czasami ćwiczenia fizyczne mogą wydawać się ostatnią rzeczą, na którą ma ochotę, gdy ktoś ma depresję. jednak wykonywanie uwalnia endorfiny, naturalny związek chemiczny zapewniający dobre samopoczucie. Może to być również świetny punkt wyjścia do interakcji i oderwania myśli od wszelkich negatywnych myśli.

5) Wystaw się na światło - Niezależnie od tego, czy będzie to światło słoneczne, czy zainwestuj w pudełko do terapii światłem. Często wykazano, że terapia światłem jest skuteczna w leczeniu Sezonowe zaburzenia afektywne (SAD) kierując się logiką, że w okresie zimowym mniejsza ekspozycja na światło słoneczne powoduje zwrotny wychwyt serotoniny w neuronach, pozostawiając mniej wolnej serotoniny i prowadząc do depresji. Ten sam pomysł można odnieść do depresji poporodowej. Ekspozycja na światło może poprawić nastrój.

Medytacja

6) Medytacja - Wykazano, że medytacja uważności jest skuteczna w uczeniu jednostek, jak rozpoznawać ich myśli i stać się ich świadomymi bez reagowania na nie. Z tego powodu jest to świetny mechanizm radzenia sobie z lękiem i depresją. Uczy, jak być bardziej świadomym siebie i swojego otoczenia.

7) Poproś o pomoc - Myśl, że kobiety muszą to wszystko robić, doprowadziła do wielu uczuć nieadekwatności i winy. Możesz poprosić o pomoc, niezależnie od tego, czy chodzi o kontakt z przyjaciółmi i rodziną. Terapia poznawczo-behawioralna może być również pomocna w nauce innych strategii radzenia sobie.

Podsumowując, udowodniono, że połączenie różnych naturalnych strategii jest skuteczne w leczeniu przypadków depresji poporodowej i lęku. Osoby, u których występują objawy, powinny zasięgnąć porady OBGYN, położnej lub lekarza.

Kredyty obrazowe
Źródło zdjęcia: shutterstock.com
Inpost Image Credit: shutterstock.com
Autor
Facebook Pinterest Twitter Instagram

Nicolle Mallinson

RN

Nicolle Mallinson jest żoną, matką i pielęgniarką porodową. Posiada tytuł magistra administracji usług zdrowotnych i jest obecna

Podobne posty

Pokaż wszystkie