Zaktualizowano: 2019, 22 listopada

Czy hormony odgrywają kluczową rolę w odkładaniu tłuszczu?

Czy hormony odgrywają kluczową rolę w odkładaniu tłuszczu?

Jeśli jesteś jednym z większości Amerykanów, którzy próbują schudnąć, wiesz, jak tłuszcz ma tendencję do przylegania do niektórych części ciała. Są one powszechnie nazywane „obszarami problemowymi”, a najczęściej występującym u mężczyzn jest obszar brzucha.

W przypadku kobiet obszarami problemowymi są zwykle uda, pośladki i ramiona. Wielu ekspertów uważa, że ​​ma to coś wspólnego z hormonami. W tym artykule przyjrzymy się bliżej roli hormonów w odkładaniu tłuszczu, a następnie wymienimy różne sposoby stabilizacji hormonów w celu optymalnej utraty tłuszczu.

Jaki jest związek między hormonami a odkładaniem się tłuszczu?

Biotyping stale zyskuje na popularności wśród pracowników służby zdrowia, dietetyków, dietetyków i trenerów osobistych. Wynika to po prostu z zasady, że zalecenia żywieniowe powinny być zindywidualizowane zgodnie z metabolizmem i określonymi cechami biochemicznymi osoby, aby pomóc w utracie wagi i poprawie ogólnego stanu zdrowia.

Jedną z takich form biotypowania opracował Charles poliquin. Opracował go, ściśle współpracując ze sportowcami i zbierając dane z badań śliny, moczu i krwi. Nazywa się to biosygnaturowym systemem modulacji, który polega na osiągnięciu redukcji tkanki tłuszczowej poprzez zrównoważenie poziomu hormonów.

Uważa się, że poliquin uważa, że ​​tłuszcz gromadzi się w niektórych częściach ciała z powodu określonych hormonów, które są nadprodukowane lub niedostatecznie wytwarzane przez organizm z różnych powodów. Istnieje również wiele badań wskazujących, że wyższy poziom tłuszczu w organizmie powoduje zaburzenia w produkcji hormonów prowadzące do chorób takich jak: cukrzyca, rak i choroba serca.

Odkładanie się tłuszczu 1

Oto sześć specyficznych typów hormonów, które powodują gromadzenie się tłuszczu w częściach ciała zgodnie z systemem modulacji biosygnatury:

  • Typ androgenów - Tłuszcz ma tendencję do gromadzenia się na ramionach i klatce piersiowej.
  • Typ tarczycy - Tłuszcz ma tendencję do gromadzenia się w okolicy żeber.
  • Rodzaj insuliny - Tłuszcz ma tendencję do gromadzenia się na biodrach i ramionach.
  • Rodzaj kortyzolu - Tłuszcz ma tendencję do gromadzenia się w okolicy brzucha.
  • Rodzaj hormonu wzrostu - Tłuszcz ma tendencję do gromadzenia się w okolicach kolan i łydek.
  • Typ estrogenu - Tłuszcz ma tendencję do gromadzenia się na pośladkach i udach.

Jakie są skuteczne wskazówki dotyczące stabilizowania hormonów?

  • Zmniejsz spożycie rafinowanych węglowodanów: Nadmierne spożycie prostych węglowodany jak biały ryż i cukier jest jedną z głównych przyczyn nadwagi i otyły Spożycie tych pokarmów powoduje gwałtowny wzrost poziomu glukozy we krwi, zwiększając poziom insuliny. Z czasem powoduje to gromadzenie się tłuszczu w bokach żołądka. Poznaj podstawy indeksu glikemicznego (IG) i unikaj spożywania pokarmów o wysokim IG zamiast białego ryżu i innych prostych węglowodanów, jedz brązowy ryż, makaron pełnoziarnisty i słodkie ziemniaki. Te pokarmy powodują powolny i stały wzrost poziomu glukozy we krwi, więc nie powodują skoku insuliny.
  • Dobrze się wyspać: Ciało reguluje poziom hormonów podczas snu. Potrzebujesz co najmniej sześciu godzin snu każdej nocy, chociaż niektórzy ludzie potrzebują więcej. Badania wykazały, że brak snu obniża również poziom testosteronu, co może powodować gromadzenie się tłuszczu w jamie brzusznej, klatce piersiowej i innych częściach ciała. Utrata godziny snu w nocy może podnieść poziom insuliny, powodując apetyt na jedzenie i zmęczenie następnego dnia. Stwórz i ściśle przestrzegaj harmonogramu snu, kładąc się spać i budząc się mniej więcej w tym samym czasie, a także uważnie monitoruj spożycie kofeiny, która może promować uwalnianie hormonu kortyzolu, powodującego odkładanie się tłuszczu w okolicy brzucha.
  • Cynamon: Cynamon to świetny sposób na doprawienie wszystkiego, łącznie z poranną kawą. Wykazano, że przyprawa pomaga spowolnić prędkość pokarmu opuszczającego żołądek. Pomaga to spowolnić tempo, w jakim glukoza dostaje się do krwiobiegu, a według badań opublikowanych w American Journal of Clinical Nutrition, może spowolnić szybkość wchodzenia glukozy do krwiobiegu nawet o 35%. Ustabilizowany poziom cukru we krwi zapobiega nadprodukcji insuliny, która sprzyja powstawaniu tłuszczu w jamie brzusznej.
  • Skoncentruj się na jedzeniu: Zawsze, gdy jesz, cała uwaga powinna być skupiona na tym, co robisz. Unikaj oglądania telewizji, korzystania z komputera, a nawet czytania książek. Badanie opublikowane w Journal of Obesity wykazało, że pomaga to obniżyć poziom kortyzolu, pomagając zmniejszyć tłuszcz brzuszny.

Must Watch - Cortisol: The Fat-Promotor Hormone

Wnioski

Hormony są ściśle związane z gromadzeniem się tłuszczu w niektórych częściach ciała. Jeśli zauważysz, że Twoja tkanka tłuszczowa ma tendencję do gromadzenia się w niektórych obszarach, być może będziesz musiał wprowadzić pewne zmiany w stylu życia, aby ustabilizować poziom hormonów. Obejmuje to lepsze odżywianie i kontrolowanie kalorii przy jednoczesnym zwiększaniu aktywności fizycznej.

W niektórych przypadkach może zajść potrzeba skonsultowania się z lekarzem w celu ustalenia, czy istnieje stan chorobowy powodujący problem hormonalny. Możesz także wypróbować wskazówki zawarte w tym artykule dotyczące stabilizacji poziomu hormonów.

Autor
Facebook Twitter

Evan Jensen, CPT

Evan Jensen jest znanym amerykańskim dietetykiem, dietetykiem i pisarzem o zdrowiu. Ma tytuł magistra dziennikarstwa, z więcej

Podobne posty

Pokaż wszystkie