Zaktualizowano: 2019, 17 sierpnia

Pocenie się i utrata tłuszczu: czy pocenie się pomaga spalać tłuszcz?

Pocenie się i utrata tłuszczu: czy pocenie się pomaga spalać tłuszcz?

Poćwicz się. Bez wątpienia słyszałeś już tę radę dotyczącą ćwiczeń. Niektórzy przysięgają, że jest to podstawowa zasada efektywnego ćwiczenia. Wejdź do dowolnej siłowni z bieżniami, rowerami stacjonarnymi i trenażerami eliptycznymi, a zobaczysz, że spoceni ludzie ciężko pracują.

W ciągu kilku minut intensywnego programu treningowego z masą ciała na zajęciach lub we własnym domu, będziesz się pocić z wysiłku. Pocenie się to ważny element ćwiczeń, który może pomóc spalić tkankę tłuszczową i kalorie, aby pomóc Ci schudnąć.

Z czego składa się pot?

Pot składa się głównie z wody i niewielkich ilości amoniaku, mocznika, soli i cukru. Twoje ciało też traci elektrolity poprzez pocenie się które są niezbędne w odpowiedniej ilości, aby wspomóc nawodnienie, funkcjonowanie mięśni i aktywność mózgu.

Dlaczego się pocisz?

Zacznij biegać, pedałować na rowerze lub próbować dotrzymać kroku instruktorowi Zumby, a Twoje ciało zacznie się nagrzewać. Kiedy temperatura ciała wzrośnie powyżej normalnej (stopni 98.6), podwzgórze w mózgu reaguje, nakazując mózgowi ochłodzenie.

Twój mózg następnie komunikuje się z resztą ciała i każe mu zacząć się pocić, aby obniżyć temperaturę ciała. Kiedy się pocisz, drobne kropelki przechodzą przez pory skóry. Gdy pot dotrze do skóry i zostanie wystawiony na działanie powietrza, zaczyna się ochładzać i odparowywać. Ten proces chłodzi skórę i pomaga obniżyć ogólną temperaturę ciała.

I to skuteczny sposób na odchudzanie. Podniesienie temperatury ciała poprzez ćwiczenia i pocenie się wymaga, aby organizm zużywał więcej energii do funkcjonowania. Ten proces nazywa się termogenezępomaga spalać kalorie z węglowodanów, tłuszczów i białek i służy do magazynowania tkanki tłuszczowej w celu uzyskania energii.

Jak promować pocenie się w organizmie?

Ćwiczenia to najczęstszy sposób promowania pocenia się w organizmie, aby pomóc spalić tkankę tłuszczową. Jednak to nie jedyny sposób. Omówimy osobno najlepsze opcje ćwiczeń promujących pocenie się.

Spędzaj czas w saunie

Oto kilka alternatyw dla ćwiczeń, które pomogą Ci się bardziej pocić:

  • Spędzaj czas w saunie
    Niektórzy ludzie zachęcają do pocenia się i niewielkiej utraty wagi, spędzając czas w sauna. W tym rozgrzanym środowisku pocisz się, a to zmusza twoje ciało do cięższej pracy, aby kontrolować temperaturę ciała.

    Maksymalna temperatura dla sauny to 194 stopni Fahrenheita oparte na standardach amerykańskich i należy wydawać tylko około Od 15 do 20 minut na raz w saunie.

    Sauny są na ogół bezpieczne dla większości ludzi, ale eksperci ds. Zdrowia zalecają unikanie saun, jeśli jesteś w ciąży, zażywasz leki lub masz inne problemy zdrowotne.

  • Przeczytaj także - Korzyści z sauny na podczerwień dla skóry

  • Noś dres
    Niektórzy ludzie decydują się na ćwiczenia w gumowany garnitur lub odzież który ogranicza parowanie potu. Bez bezpośredniego kontaktu potu z powietrzem praktyka ta podnosi temperaturę ciała i pomaga spalić więcej kalorii niż normalnie w lekkiej odzieży.

    Jednak nadużywanie tej praktyki może prowadzić do niebezpiecznych skoków temperatury ciała, które mogą spowodować uszkodzenie mózgu lub być śmiertelne.

  • Jedz pikantne potrawy
    Innym sposobem na podniesienie temperatury ciała jest przyprawianie potraw ostra papryka i przyprawy. Papryczki jalapeno, habaneros, pieprz cayenne i inne przyprawy dodają potrawom dużo smaku i ciepła. Jeśli kiedykolwiek zjadłeś gorące i pikantne danie, wiesz, że zaczynasz się pocić po pierwszych kilku kęsach.

    Spożywanie pikantnych potraw wprawia mózg w myśl, że musi się pocić, aby regulować temperaturę ciała. Po prostu uważaj na jedzenie ostrej papryki. Właściwie za dużo może poparzyć skórę lub usta, powodować problemy trawienne.

  • Pocenie się i ćwiczenia
    Najlepszym sposobem promowania pocenia się i utraty tłuszczu są ćwiczenia. I możesz osiągnąć spalanie tłuszczu podczas wykonywania prawie każdego rodzaju aktywności fizycznej. Chodzenie, jazda na rowerze, wioślarstwo, aerobik, mieszane sztuki walki, a nawet ogrodnictwo i sprzątanie domu z apetytem mogą pomóc Ci się pocić.

    Najskuteczniejsze ćwiczenia na utratę tkanki tłuszczowej rozpoczynają się krótką rozgrzewką, po której następuje bardziej energiczna aktywność, po której następuje okres uspokojenia. Staraj się ćwiczyć przynajmniej przez 30 minut dzień, aby utrzymać wagę, i 60 minut lub więcej dziennie, aby promować utratę wagi.

Podsumowanie

Kiedy się pocisz, oznacza to, że temperatura twojego ciała jest wyższa niż zwykle. Twój mózg kieruje Twoje ciało, aby zaczęło się pocić, aby ochłodzić sytuację. I to dobrze. Kiedy temperatura ciała jest podwyższona, spalasz więcej kalorii i tłuszczu, aby pomóc Ci schudnąć.

Autor
Facebook Twitter

Evan Jensen, CPT

Evan Jensen jest znanym amerykańskim dietetykiem, dietetykiem i pisarzem o zdrowiu. Ma tytuł magistra dziennikarstwa, z więcej

Podobne posty

Pokaż wszystkie