Zaktualizowano: 2019, 26 sierpnia

Jedzenie emocjonalne: dlaczego się dzieje i jak to zakończyć w 7 krokach

Oto 7 sposobów na powstrzymanie karmienia swoich uczuć.
Jedzenie emocjonalne: dlaczego się dzieje i jak to zakończyć w 7 krokach
Osoby, które jedzą emocjonalnie sięgają po jedzenie kilka razy w tygodniu lub częściej. Obrazy Shutterstock

Jako istoty ludzkie nieustannie szukamy dobrego samopoczucia. Jeśli czujemy się źle, bierzemy tabletki, aby złagodzić ból. Jeśli zrobimy sobie krzywdę, położymy na nim trochę lodu. Jeśli coś jest nie tak z naszym wzrokiem, kupujemy sobie okulary.

To ciągłe dążenie do dobrego samopoczucia jest naturalną odpowiedzią na nasze ciała; Niemniej jednak istnieją pewne mechanizmy radzenia sobie, które nie zawsze są przyjemne i bezpieczne.

Jeśli chodzi o radzenie sobie z emocjami, mamy zwykle potrzebę znalezienia szybkiego lekarstwa na nasze smutki.

Możesz to sobie łatwo wyobrazić.

Kiedy odczuwasz silny ból emocjonalny, po prostu chcesz, żeby się skończył, prawda?

Oczywiście nie wszyscy jesteśmy tacy sami i wszyscy reagujemy w inny sposób na nasze uczucia, ale jednym z najczęstszych mechanizmów radzenia sobie jest emocjonalne jedzenie.

Czym właściwie jest odżywianie emocjonalne?

Jedzenie emocjonalne jest mechanizmem, w którym jemy w odpowiedzi na emocje, a nie głód.

Może wystąpić pragnienie wygodnego jedzenia i są one zazwyczaj wysokokaloryczne, słodkie, słone, tłuste itp. Może to prowadzić do poczucia winy, przejadanie się, przyrost masy ciała.

Czy widziałeś siebie w takiej sytuacji?

Być może zauważyłeś, że im bardziej jesteś przytłoczony, tym więcej masz zachcianek, co prowadzi do błędnego koła przejadania się, pełnego wstydu i winy. Może wpłynąć na Twoje życie, firmę i zdrowie.

Możesz być narażony na stres i przytłoczenie, które często skutkuje zachciankami i emocjonalnym jedzeniem stresu.

To może prowadzić do nadwaga, niepokój, zmęczenie, utrata produktywności i wiele przewlekłych problemów zdrowotnych.

Wiem o tym nie tylko dlatego, że jestem ekspertem od żywienia emocjonalnego, ale dlatego, że byłem tam sam, jak wielu innych!

Krótko mówiąc, emocjonalne jedzenie to jedzenie ze swoimi uczuciami, a nie prawdziwym głodem.

Jedzenie wydaje się być szybkim lekarstwem na smutki lub zmęczenie.

Nic, czego nie naprawiłby słoik ciasteczek lub lodów czekoladowych, prawda?

Cóż, na początku jedzenie może być niesamowitym środkiem przeciwbólowym, ale konsekwencje nie są przyjemne.

Sarah Allen, psycholog specjalizujący się w zaburzeniach odżywiania, stwierdził: „Jak tylko zaczniesz szukać jedzenia, przestań. Pomyśl: „Czy jestem głodny? Czy potrzebuję jedzenia w żołądku, czy któryś z moich wyzwalaczy się wyłącza? Czego potrzebuję teraz? ”

Spróbuj zadać sobie te pytania za każdym razem, gdy poczujesz apetyt na jedzenie. Pomyśl tylko przez chwilę, czy musisz to jeść?

Czy to konieczne?

Jeśli jesteś wobec siebie szczery i zdajesz sobie sprawę, że nie jesteś głodny, przestań.

Wiem, że łatwiej to powiedzieć niż zrobić, ale przezwyciężenie emocjonalnego jedzenia jest rzeczywiście możliwe!

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak to zrobić.

Jak rozpoznać emocjonalne jedzenie?

Niektórzy mogą powiedzieć, że łatwo byłoby to zidentyfikować. Po prostu czujesz niewyjaśnioną chęć zjedzenia całego słoika z ciasteczkami po złym dniu w pracy lub jeśli twój kochanek cię odrzucił, prawda?

Cóż, może to być prawda, jednak większość ludzi nie jest w stanie zidentyfikować takich objawów, jak emocjonalne jedzenie.

Widzisz, jeśli chodzi o głód emocjonalny, dyskrecja, wstyd i zaprzeczanie są powszechnie postrzegane. Te uczucia zwykle blokują nasze myśli i nie pozwalają nam zaakceptować naszej rzeczywistości.

Właśnie dlatego tak wiele osób ma trudności z zaakceptowaniem faktu, że pożerają emocje.

W porządku, ale kto najprawdopodobniej zostanie pożeraczem emocjonalnym?

Ci, którzy przeszli traumę, przeżywają ekstremalny stres lub zmęczenie i nie wiedzą, jak sobie z tym radzić w zdrowy sposób, są najbardziej podatni na emocjonalne odżywianie, również osoby, które spożywają żywność w celu samoleczenia i samoregulacji nastroju, są również zagrożone.

Znajomość objawów może pomóc ci zidentyfikować, czy jesteś emocjonalny zjadacz lub nie.

Niektóre z najczęstszych to:

  • Nagły głód
  • W połączeniu z niepokojącą emocją
  • Obejmuje automatyczne lub roztargnione jedzenie
  • Nie zauważa ani nie przestaje jeść w odpowiedzi na pełnię
  • Poczucie winy z powodu jedzenia
  • Głód na określone jedzenie

DOTYCZY - Dlaczego Twoja dieta nie działa? Przyczyną może być emocjonalne lub napadowe objadanie się

Jak zatrzymać emocjonalne jedzenie? - Wypróbuj te wskazówki i zakończ emocjonalne jedzenie raz na zawsze

Chociaż ta podróż może wydawać się bardziej bitwą, istnieją sposoby na pokonanie emocjonalnego jedzenia w bezpieczny i skuteczny sposób.

Widzisz, emocjonalne jedzenie przejawia się w kilku warstwach. Nie wszystkie pierwotne przyczyny są takie same ani wszyscy emocjonalni pożeracze łakną jedzenia w ten sam sposób, dlatego tak ważne jest, aby zasięgnąć profesjonalnej porady lekarza lub trenera żywienia.

Tradycyjni lekarze często przepisują dwa popularne leki przeciwdepresyjne, Luvox i Zoloft, aby pomóc radzić sobie z emocjonalnym jedzeniem. Oba leki są znane jako selektywne inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny (SSRI), co według Mayo Clinic, „Blokują wchłanianie zwrotne (wychwyt zwrotny) serotoniny w mózgu, udostępniając więcej serotoniny (jednego z przekaźników chemicznych przenoszących sygnały między komórkami mózgowymi)”.

Chodzi o to, że istnieje wiele innych czynników, które odgrywają rolę w emocjonalnym jedzeniu, a pigułka po prostu nie wystarczy, aby zmienić ten niezdrowy mechanizm radzenia sobie.

Wielu ekspertów w dziedzinie zdrowia i żywienia skupiło się na znalezieniu sposobów zakończenia emocjonalnego jedzenia.

Po latach prób i badań eksperci ci odkryli, że nauka nie jest jedynym sposobem walki z nią, w rzeczywistości specjaliści od zdrowia psychicznego przez lata próbowali różnych podejść, takich jak terapia behawioralna, terapia poznawczo-behawioralna, dialektyczna terapia behawioralna, terapia akceptacji / zaangażowania i terapia poznawcza oparta na uważności.[1]

Pomimo takiego podejścia, podstawowym celem jest znalezienie właściwych sposobów zastępowania pożywienia jako mechanizmu radzenia sobie ze zdrowszymi nawykami.

Pokonaj emocjonalne jedzenie

Podejmij kroki, aby odzyskać kontrolę nad swoimi nawykami żywieniowymi i wrócić na właściwe tory. Obraz Shutterstock

Tutaj pokażę ci 7 skutecznych sposobów przezwyciężenia emocjonalnego jedzenia

Wielu moich klientów, którzy zmagają się z emocjonalnym jedzeniem, wypróbowało te wskazówki i osiągnęło doskonałe wyniki.

Są one całkowicie bezpieczne i naturalne, więc nie musisz się martwić o skutki uboczne.

1. Skupienie i akceptacja

Skupienie i akceptacja uczą ludzi, że akceptacja pojawia się, gdy przestają się opierać i znajdują lekcję, jaką daje życie w danym momencie.

2. Odpoczywaj wystarczająco

Dostając dobrej nocy snu jest wyzwaniem dla wielu ludzi. Skorzystaj z okresu głębokiego snu o 10:00 i 2:00 i budź się wypoczęty i wypoczęty każdego ranka. Wyrób sobie nawyk kładzenia się spać o regularnej porze, najlepiej przed 10:00 i wstawaj przed 6:00 każdego ranka.

3. Medytuj nad swoimi zachciankami

Kiedy ludzie medytują, poświęcają całą uwagę temu, co dzieje się teraz, lub pojedynczemu punktowi odniesienia.

4. Afirmacje

Afirmacje to zdania lub frazy, które wpływają na umysł na poziomie podświadomości. Mogą być negatywne (czasami nieświadomie) i powodować dysharmonię w naszym życiu lub pozytywne i podnoszące na duchu, aby inspirować, dodawać energii i motywować. Wybierz pozytywne afirmacje, aby osiągnąć sukces.

5. Rusz się

Zacznij od małych wykonywanie. Dobrym punktem wyjścia jest szybki spacer 2 razy w tygodniu przez 20 minut. Następnie poruszaj się do 3 razy w tygodniu przez 30 minut.

6. Twoja postawa znaczy wszystko

Studia medycyny Hopkinsa pokazują, że pozytywne nastawienie pozytywnie wpływa na zdrowie i samopoczucie. Ten optymizm jest kluczem do sukcesu zarządzanie stresem, co dodatkowo wiąże się ze skutecznym leczeniem.

7. Samokontrola

Samokontrola to umiejętność postępowania zgodnie z tonem sytuacji społecznych w celu zapewnienia odpowiedniego zachowania.

DOTYCZY - Emocjonalne lub napadowe objadanie się może być główną przyczyną niepowodzenia diety

Teraz, gdy masz już teorię, przejdźmy do działania!

Wiem, że trudno jest wypróbować wszystkie te wskazówki naraz.

Zalecam wprowadzenie jednego nowego nawyku do codziennej rutyny, dopóki nie poczujesz się komfortowo, a następnie przejdź do następnej wskazówki i tak dalej.

Chodzi o to, aby codziennie wprowadzać małe zmiany. Być może nie jest to magiczna pigułka, której pragniesz, ale zapewniam cię, że jest to bezpieczny i skuteczny sposób na styl życia wolny od zachcianek!

Autor

Andrea Caprio, CTNC, CCWC

Andrea jest certyfikowanym trenerem w zakresie żywienia transformacyjnego (CTNC) i trenerem zdrowia korporacyjnego (CCWC), specjalizacją w zakresie zdrowia układu pokarmowego i autoimmunologicznego

Podobne posty

Pokaż wszystkie