Zaktualizowano: 2020, 15 stycznia

Jak uniknąć przybrania na wadze podczas wakacji?

Wskazówki, jak zachować te dodatkowe kilogramy w tym okresie świątecznym.
Jak uniknąć przybrania na wadze podczas wakacji?
Trzymanie dodatkowych kilogramów na dystans podczas wakacji. Shutterstock / Obrazy

Ten sezon ma być wesoły!

W okresie świątecznym nasze zdrowie zwykle ustępuje miejsca przy wszystkich towarzyskich przyjęciach, uroczystościach, wspaniałym jedzeniu i większej liczbie świątecznych napojów.

Nasze harmonogramy robią się bardziej napięte i mamy tendencję do tracenia zdrowej rutyny nieco bardziej niż zwykle w tym miesiącu.

Jest jednak kilka wskazówek i trików, którymi chciałbym się z wami podzielić, aby te dodatkowe 6-15 funtów były z dala w okresie świątecznym.

Tak, zgadza się, 6-15 funtów to to, co przeciętny człowiek zyska w ciągu sezonu[1].

Oto jak tego uniknąć.

1) Bądź uwodniony

W miesiącach zimowych zazwyczaj nie chcemy zbytnio pić wody ani żadnych innych płynów. To jest główny powód, dla którego nasilają się przeziębienia i grypa i dlaczego nie czujemy się tak pełni energii.

Pamiętaj, że nasze ciało składa się w 80% z wody[2]. Nie kawa, latte, soki, koktajle czy pop, woda !!

Dobrze jest zachować zdrową równowagę i delektować się ulubionymi napojami w okresie świątecznym, jednak upewnij się, że codziennie wypijasz 8-10 szklanek wody. Uczyń to swoim priorytetem w ciągu dnia i zaplanuj, aby zawsze mieć pod ręką butelkę z wodą, którą będziesz mógł uzupełniać.

Pomoże to również w nadmiernym przyjmowaniu złych nawyków żywieniowych. Większość z nas myśli, że jesteśmy głodni, a czasami pragniemy. Picie większej ilości wody zredukuje oznaki głodu i zadba o Twoje ciało, nie wspominając o dodaniu ciału więcej energii.

Jeśli nie lubisz zwykłej wody, użyj naturalnych aromatów wodnych lub dodaj posiekane owoce lub cytryny. Zacznij cieszyć się smakiem.

2) Poście rano

Śniadanie Z Węglami

Spożywanie posiłku białkowego rano zapewni Ci energię na cały dzień. Obraz Shutterstock

Poszcząc rano, poziom insuliny jest najwyższy po dobrze przespanej nocy. Kiedy budzimy się i jemy obfite śniadanie z węglowodanami, może to spowodować, że organizm będzie przechowywać tłuszcz zamiast go spalać.

Nie jedz przez pierwsze kilka godzin (zapięcie) i pij poranną kawę lub herbatę i / lub wodę. Twój pierwszy posiłek w ciągu dnia powinien składać się wyłącznie z białka i naturalnych tłuszczów, unikaj porannych węglowodanów.

Twoje ciało od razu zacznie spalać tłuszcz na cały dzień i będzie z Tobą pracować.

Węglowodany należy dodawać przez cały dzień, kiedy organizm jest bardziej aktywny.

Oto kilka wspaniałych przykładów posiłków białkowych; koktajle proteinowe, koktajle do soków, twarożek, jogurt grecki, jajka lub omlet.

Czas jest najważniejszy dla ciała, a to da Twojemu ciału przewagę na rozpoczęcie dnia.

3) Unikaj węglowodanów lub ograniczaj porcje

Wiele produktów spożywczych na naszych rynkach, które znamy, nie jest tak korzystnych dla naszego zdrowia.

Większość z nich to węglowodany. Jeśli możesz uniknąć złych węglowodanów w swojej diecie lub spożywać mniejsze porcje w czasie wakacji, gwarantuję, że będziesz wyglądać niesamowicie i czuć się pobudzona.

Więcej energii jest tym, czego chcemy, prawda?

Kto nie lubi czuć się bardziej seksowny i mieć dla nich świąteczny blask. Staraj się skupić na jedzeniu kolorowych potraw, czystych źródeł białka i zdrowszych naturalnych tłuszczów.

Przez większość czasu na przyjęciach lub imprezach; opcji jest zawsze tak wiele i to jest możliwe.

Będziesz mieć dużo więcej energii, poczujesz się mniej wyczerpany i będziesz dużo lepiej spać.

4) Często podjadanie NIE jest złe!

Nie ma problemu, jeśli przygotowujesz się do kolacji w kuchni i jesz przekąskę!

Ludzie myślą, że jedząc często, przytyjesz. Jeśli jesz niewłaściwe jedzenie, tak, oczywiście. Jednak trawienie trawy przez cały dzień nie jest złą rzeczą.

Często podjadanie zwiększa metabolizm[3] a także zauważysz, że jesz mniej w porze kolacji. Jedz, dopóki nie będziesz zadowolony i do 80% pełnego. Przyzwyczaj się do niejedzenia, dopóki nie poczujesz, że brzuch pęknie.

Jeśli znowu jesteś głodny dwie godziny po obiedzie, to jest w porządku, oznacza to, że twój metabolizm działa. Przynieś zdrowe przekąski, po prostu nie przesadzaj.

5) Porozmawiajmy o alkoholu

Ciesz się wakacyjnymi koktajlami

W te święta pij mniej i jeszcze raz ciesz się towarzystwem ukochanej osoby. Obraz Shutterstock

Dla tych z nas, którzy lubią świąteczne koktajle i imprezy, ten jest dla Ciebie.

O tej porze mówimy na kaca. Cóż, jeśli pozostajesz nawodniony, jesz częściej i masz kilka koktajle powinieneś wyeliminować niektóre objawy kaca.

Staraj się trzymać czystych kolorowych napojów i alkoholu. Trzymaj się z dala od słodkich napojów i tych, które zawierają syropy.

Pij wodę między napojami, aby uniknąć odwodnienia i nadmiernego odurzenia.

Jeśli myślisz, że wypijesz mniej koktajli, pijąc piwo lub kieliszek wina, zrób to.

Jeśli obawiasz się, że nie chcesz pić na imprezie, a ludzie wywierają na Ciebie dodatkową presję, zamów wodę sodową z kawałkiem limonki. Ogranicz napoje i ciesz się towarzystwem bardziej.

6) Zajęcia w okresie świątecznym

Czas spędzić z rodziną, aby jak najlepiej go wykorzystać, planując zabawne zajęcia na świeżym powietrzu. Bądź zajęty, a także pozostaniesz w formie! To idzie ręka w rękę, prawda?

Niezależnie od tego, czy jesteś na plaży, czy na śniegu, zaplanuj coś, w co każdy może się zaangażować i bądź aktywny.

Mój syn i ja lubimy spędzać wakacje w górach. Lubimy kilka dni jeździć na snowboardzie, trochę tubing, wyciągać sanki i jeździć na łyżwach.

Może to będzie rok, spróbujesz czegoś nowego i bardziej odważnego w okresie wakacyjnym. Nie ograniczaj się do siedzenia w domu lub w pomieszczeniu. Spróbuj czegoś nowego w te święta.

7) Odstraszanie od stresu

Szczęście od rodziny i przyjaciół

Spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną może pomóc Ci uwolnić się od stresu. Obraz Shutterstock

Okres świąteczny może być mocno przesadzony. Rozumiem przez to, jak ciężko może to być dla naszego ciała i poziomu stresu.

Uważamy, że ludzie wokół nas mają pewne oczekiwania, jednak wszystko, czego potrzebujemy, to szczęście od rodziny i przyjaciół.

Widzimy wzrost ataki serca i problemy zdrowotne w tym czasie. Głównie z powodu dodatkowych wydatków, świątecznych przyjęć i jedzenia, oczekiwań, przed którymi się postawiliśmy.

Pamiętaj, że trochę idzie daleko.

Nie przepłacaj, nie rozgotowuj, nie pij za dużo, nie przesadzaj, nie komplikuj!

Odkryłem, że okresy świąteczne stają się coraz bardziej skomercjalizowane, ponieważ rynki zarabiają więcej pieniędzy, a Ty więcej wydajesz.

Przygotuj listę rzeczy, których potrzebujesz, a których nie chcesz, i trzymaj się tej listy.

Święta to spędzanie czasu z bliskimi, cieszenie się starymi i nowymi firmami, cieszenie się dobrym jedzeniem i tworzenie nowych wspomnień.

Bądź wdzięczny za to, co masz w życiu, a nie za to, czego nie masz.

Staraj się nie przesadzać i znajdź czas w swoim codziennym lub tygodniowym czasie na „swój czas”.

Idź na siłownię, do spa, zrób jogę / medytację lub napij się kawy, aby odetchnąć z przyjacielem.

Ciesz się sezonem, nie stresuj się.

Jeśli masz mało pieniędzy, rób prezenty zamiast kupować prezenty. Przygotuj się na okres świąteczny prosto i poproś o pomoc w razie potrzeby.

Spędzanie czasu z bliskimi to powód tego sezonu wakacyjnego.

Mam nadzieję, że wszyscy mają niesamowity okres świąteczny i odeszliście z kilkoma radami, których udzieliłam.

Pamiętaj, aby się nie zastanawiać, nie nadużywaj i nie ciesz się ludźmi wokół siebie. Może to być odwrócenie uwagi od wszystkich rzeczy, których naprawdę musimy unikać.

Szczęśliwych wakacji!

CZYTAJ DALEJ - Wykluczenie przyrostu masy ciała w dowolnym sezonie - siedem sekretów, które musisz znać

Referencje

[1] Perspektywiczne badanie przyrostu masy ciała w okresie wakacyjnym | NEJM https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM200003233421206
[2] Woda w tobie: woda i ludzkie ciało https://www.usgs.gov/special-topic/water-science-school/science/water-you-water-and-human-body?qt-science_center_objects=0#qt-science_center_objects
[3] Czy możesz zwiększyć swój metabolizm ?: MedlinePlus Medical Encyclopedia https://medlineplus.gov/ency/patientinstructions/000893.htm
Autor
Facebook Instagram

Ashley Veenstra, CPT

Ashley zdobyła swój status Pro w WBFF w 2014 roku, a teraz nadal koncentruje się na wydarzeniach Pro Fitness na całym świecie. Również będąc zawodowym sportowcem

Podobne posty

Pokaż wszystkie