Zaktualizowano: 2019, 22 listopada

Zatrzymaj stres dzięki utrzymywaniu wagi

Proces odchudzania i utrzymywania go będzie ciężkim kopnięciem w tyłek.
Zatrzymaj stres dzięki utrzymywaniu wagi
Utrzymanie wagi. Zdjęcie - zdjęcie dostarczone przez autora

Wiele osób próbowało i przeszło przez proces utraty wagi, a niektórzy z nich osiągnęli swój cel. Niestety, wielu spośród tych odnoszących sukcesy ludzi przybiera na wadze. Dzieje się tak, ponieważ utrzymanie wagi jest trudniejsze niż jej utrata.

Oszacowano, że 10% osób, które osiągnęły swój cel utraty wagi, odzyskało wagę. Niektórzy nawet odzyskali wyższy procent utraconej wagi.

Odzyskanie wagi może być jednym z powodów, dla których niektórzy ludzie tracą nadzieję i rezygnują. Ten czynnik powoduje również u niektórych więcej stresu i problemów emocjonalnych. A z powodu tego błędnego koła niekontrolowany jedzenie stresu emocjonalnego może być nieuniknione.

Fakty te mogą nawet prowadzić do poważnych chorób lub dolegliwości. Zniechęcenie może stworzyć śliską ścieżkę powrotu do starych nawyków.

A Badanie Mówi, że deprywacja kalorii prowadzi do zmian w hormonach, metabolizmie i funkcjach poznawczych / uwagowych, które utrudniają realizację zachowań potrzebnych do utrzymania wagi.

Utrzymanie wagi wymaga dwa razy więcej poświęcenia niż utrata wagi. Wymaga zaangażowania i zdyscyplinowanej osobowości każdego dnia. Pozostań zdrowy i sprawny dla twojego dobrego samopoczucia to niemały wyczyn. Powinniście być poważni i zaangażowani.

Dlaczego „odzyskujemy” wagę?

W większości przypadków „nastawienie” jest kwestią numer jeden w kontroli wagi. Niektórzy chcą schudnąć na określoną okazję lub wydarzenie, a nawet do konkretnej garderoby.

Ta mentalność jest jednym z głównych powodów, dla których nie możesz utrzymać wagi. Pamiętaj, że waga, którą schudłeś, powinna być zrównoważona.

Ważny jest właściwy powód utraty wagi. Pomaga ci emocjonalnie wygrać bitwę i utrzymać koronę. Utrata wagi z niewłaściwych powodów może spowodować, że przybędziesz na wadze lub nawet zyskasz więcej niż straciłeś w przyszłości.

Oto kilka innych możliwych powodów niepowodzenia utraty wagi i utrzymania wagi:

  1. Nie ma czasu na ćwiczenia - Twój intensywny tryb życia utrudnia Ci utrzymanie rutyny lub harmonogramu. To dezorientuje organizm i może wpływać na proces utraty wagi.
  2. Twoja dieta ma zbyt wiele ograniczeń - Jeżeli twój dieta za bardzo Cię ogranicza, czasami powoduje głód. Problem polega na tym, że organizm będzie pragnął większej ilości energii, co prowadzi do głodu. Spowoduje to, że będziesz jeść więcej.
  3. Za bardzo koncentrujesz się na kaloriach - Ważniejsze jest skupienie się na prawicy żywność bogata w składniki odżywcze. Jedzenie orzechów ze zdrowym białkiem, pełnymi ziarnami i warzywami zapewni Twojemu organizmowi znacznie więcej energii niż przetworzony hamburger ubogi w składniki odżywcze.
  4. Brak uważności na swoje ciało - Zawsze zwracaj uwagę na to, o co prosi cię twoje ciało. Bądź obecny ze swoim ciałem, pozwól mu powiedzieć, czego potrzebuje. Naucz się słuchać.
  5. Dyscyplina i samokontrola - Jeśli masz zamiar przejść na określoną dietę, bądź skupiony i trzymaj się jej. Nie oszukujesz nikogo poza sobą „dniami oszustwa”. Zamiast tego znajdź alternatywę.
  6. Niezmieniony styl życia - Dobrze sobie radzisz z ćwiczeniami i dieta nie wystarcza. Jeśli nie zmieniłeś również swojego stylu życia, nadal wrócisz do starych nawyków i odzyskasz wagę.
  7. Niewłaściwe nastawienie, takie jak autosabotaż - Musisz mieć właściwe nastawienie. Jeśli coś poszło nie tak, nie wmawiaj sobie, że jesteś porażką. Zachowaj pozytywne nastawienie i zajmij się powtarzającymi się wzorcami samosabotażu.
brzuch czarno-biały

Brzuch czarno-biały - zdjęcie dostarczone przez autora

Utrata wagi i trzymanie się jej jest jak wiedza. Musisz ciągle się uczyć i kształcić. Musisz upewnić się, że otrzymujesz właściwe informacje od właściwych osób. Pomoże Ci to ustabilizować wagę i zapobiec jej nawrotom.

Aby utrzymać wagę, musisz być emocjonalnie i psychicznie świadomy tego, co sprawia, że ​​trzymasz się wagi. Stań przed lustrem i zadawaj sobie pytania.

Staraj się być jednym ze swoim ciałem i praktykuj uważność.

Oto kilka rzeczy, które warto sprawdzić:

Zawsze pamiętaj, że po utracie wagi gra się nie kończy. Twoim zadaniem jest powstrzymanie tego i musisz przejść przez kolejną fazę, która będzie wymagać i oczekiwać od ciebie więcej. Tracić na wadze to jedno, ale utrzymanie wagi to drugie. Proces będzie wymagał od Ciebie więcej czasu i cierpliwości.

Aby przez to przejść, musisz mieć silniejsze nastawienie i siłę woli. Musisz wdrożyć regularne nawyki.

Możesz skonsultować się z ekspert ds. odchudzania aby pomóc Ci w utrzymaniu wagi lub zacząć od podstaw:

sztanga sportowca akcji

Sztanga sportowca sportowego - zdjęcie dostarczone przez autora

Utrzymywanie wagi może być trochę uciążliwe, ale w rzeczywistości jesteś jedyną osobą, która może to zrobić. Wystarczy odrobina koordynacji umysłu i ciała, dyscypliny i organizacji.

Rób notatki i planuj z wyprzedzeniem. Możesz też sprawdzić mój szablon planu posiłków aby pomóc Ci budować zdrowe posiłki i utrzymuj swoją wagę.

Proces odchudzania i utrzymywania go będzie ciężkim kopnięciem w tyłek. To cię ugnie, a może złamie. Ale ogólnie, twoje nastawienie i zdolności emocjonalne będą odgrywać dużą rolę w utrzymaniu wagi.

Spróbuj nauczyć się, jak zachować spokój i stać na swoim miejscu w czasie wyzwań. Nie pozwól sobie na powrót do stare złe nawyki, takie jak emocjonalne jedzenie i trzymaj się go! Wdrażanie prostych, regularnych nawyków pozwoli Ci się tam utrzymać.

Autor

Andrea Caprio, CTNC, CCWC

Andrea jest certyfikowanym trenerem w zakresie żywienia transformacyjnego (CTNC) i trenerem zdrowia korporacyjnego (CCWC), specjalizacją w zakresie zdrowia układu pokarmowego i autoimmunologicznego

Podobne posty

Pokaż wszystkie