Zaktualizowano: 2019, 16 października

Dlaczego te ostatnie kilka kilogramów są tak frustrujące

Skuteczna medycyna naturalna, styl życia i proces myślowy są najbardziej korzystne dla utraty wagi, zmniejszenia apetytu, zrównoważenia hormonów i poprawy energii.
Dlaczego te ostatnie kilka kilogramów są tak frustrujące
Zdejmij te ostatnie kilka funtów. Obrazy Shutterstock

Są szanse, że wykonałeś sporo pracy, aby poczuć się, jakbyś był na tych ostatnich kilku kilogramach, lub w jakiś sposób wkradły się, a teraz chcesz je wyłączyć, lub wypróbowałeś dieta, Suplementy, wykonywanie, porady od innych, ale waga nie ustąpi.

Ta liczba mogła nawet wzrosnąć!

Może to być również mylące po pozornie dobrych intencjach lub jeśli nie tak bardzo się zmieniło.

Ponadto przyrost masy ciała nie dzieje się po prostu z dnia na dzień (jest to bardziej prawdopodobne, że jest to niedobór wody, zły sen itp.), tak jak utrata masy ciała nie następuje tylko z dnia na dzień, na przykład, gdy pościmy przez jeden dzień. Jest to złożony efekt, który może zająć trochę czasu, z wyjątkiem tego, że nigdy nie wiemy, ile czasu zajmie, więc możemy przejść do innej strategii, zanim poprzednia faktycznie wpłynęłaby. A może mieliśmy rację.

Fizjologia komórek tłuszczowych

Komórka tłuszczowa ma co najmniej dziesięć różnych receptorów i sygnałów, mówiąc metaforycznie, że nie ma jednej odpowiedzi na utratę wagi.

Niektóre z nich obejmują:

  • witamina D
  • estrogen
  • hormon tarczycy
  • glukokortykoidy
  • insulina
  • białka zapalne
  • leptyna

co przekłada się na odgrywanie roli w odpowiedzi na stres, równowagę hormonalną, sygnały głodu, kontrola poziomu cukru we krwi, stany zapalne oraz metabolizm tłuszczów i cukrów[1].

Układ hormonalny (w tym komórki tłuszczowe) składa się z około 8 różnych narządów, z których każdy prowadzi co najmniej 3 różne rozmowy nie tylko między sobą, ale także z innymi organami w ciele.

To sumuje się wykładniczo, zwłaszcza gdy zaangażowane są inne narządy, a także nasza genetyka i ogólny styl życia, który może zmienić funkcje.

To, jak bardzo każda „rozmowa” wyraża siebie, może się różnić w zależności od osoby, stąd znaczenie tego, dlaczego to, co zadziałało dla kogoś, może nie działać w takim samym stopniu dla kogoś innego.

Tarczyca i metabolizm

The system endokrynologiczny obejmuje również tarczycę, główny organ kontrolujący wagę, a także ogólny metabolizm określający szybkość lub powolność procesów w całym organizmie.

Nasza tarczyca zarówno wpływa, jak i jest pod wpływem hormonów, takich jak estrogen i progesteron, trawienie, stres i stany zapalne, by wymienić kilka głównych sprawców, przy czym te dwa ostatnie obejmują szeroką gamę problemów, które mogą wystąpić poza układem hormonalnym.

Estrogen i przyrost masy ciała

Dominacja estrogenów, powszechny problem wśród mężczyzn i kobiet i główny winowajca tych dodatkowych kilogramów, może znacznie wpłynąć na funkcjonowanie tarczycy i innych hormonów, w których albo poziom estrogenu jest wysoki, albo są one normalne przy niskim progesteronie (naśladując wysoki poziom estrogenu stan).

Podwyższony poziom estrogenu może pochodzić z naszego środowiska, takiego jak produkty czyszczące i kosmetyczne, zanieczyszczenia, tworzywa sztuczne, a nawet tampony, a także z naszej niezdolności do pozbycia się tego, co zwykle produkujemy.

Zbyt dużo estrogenu powoduje wiązanie przez białko hormonu tarczycy, co w różnym stopniu spowalnia nasz metabolizm. Oba mogą pogorszyć jakość naszego zdrowie jelit i zdolność trawienia poprzez wyściółkę jelita i jakość bakterie jelitowe, z których część pomaga również w metabolizowaniu estrogenu. Dlatego brak równowagi może powodować recyrkulację estrogenu, powodując dodatkowy brak równowagi.

Poziom cukru we krwi i przyrost masy ciała

Oporność na insulinę lub subtelne problemy z poziomem cukru we krwi są również główną przyczyną tych dodatkowych kilogramów, ponieważ wysoki lub niski poziom estrogenu wpływa na sposób, w jaki komórka pobiera glukozę (cukier) jako energię, będąc mniej wrażliwą na insulinę.

Jeśli nie otrzymujemy potrzebnej nam energii, prawdopodobnie nie sięgamy po miskę brokuły dla energii.

Ponadto faktycznie zbadano, że korygowanie podstawowych problemów związanych z poziomem cukru we krwi może być nieco bardziej skuteczne w łagodzeniu przyrostu masy ciała i zaburzeń równowagi hormonalnej u kobiet w okresie okołomenopauzalnym / menopauzalnym.[2].

Obawy dotyczące testosteronu u mężczyzn i kobiet

Niski poziom testosteronu (może być metabolizowany do estrogenu - komórki tłuszczowe są częściowo odpowiedzialne za ten hormon) u mężczyzn jest również bardzo powszechne i może również powodować problemy związane z poziomem cukru we krwi.

I odwrotnie, kobiety częściej mają wysoki poziom testosteronu (lub mogą wyglądać na wysoki, jeśli inne hormony są niskie), tak jak w przypadku zespołu policystycznych jajników (PCOS) lub nawet podobne do PCOS, jeśli wszystkie kryteria nie są spełnione, a także wiele inne hormony i zaburzenia równowagi cukru we krwi.

Wszystkie te różne czynniki mogą czasami sprawiać, że utrata wagi wydaje się być prawie liniowa.

Emocjonalna strona przyrostu masy ciała

Waga jest również przysłowiowa, jeśli chodzi o trzymanie się, niezależnie od tego, czy chodzi o emocje, czy o chęć zmiany pewnych wzorców, jako duchowe aspekty problemów z poziomem cukru we krwi (słodycz życia) i problemów hormonalnych (nasza podstawa i wszelka stłumiona złość / represja, ekspresji) mają tendencję do korelowania z tym, co reprezentuje nasza czakra korzeniowa, krzyżowa, a nawet gardła.

Hormony równoważące, podobnie jak życie, działają najlepiej w zdrowym zakresie i każdy może wyglądać inaczej dla każdego. Jednak każda zmiana może zostać przyjęta z entuzjazmem lub lękiem, ale w pewnym momencie ryzykujemy powrót do starych nawyków - a nasza waga lub historia wysiłków związanych z odchudzaniem może to odzwierciedlać.

Motywacja, której potrzebujesz

Odkrycie specyficznego dla Ciebie powodu, dla którego chcesz schudnąć - innymi słowy, „co to dla Ciebie oznacza?” Nazywa się wewnętrzna motywacja, potężny, nieubłagany powód, do którego zawsze będziesz wracać w chwilach, które uważasz za trudne (np. wydarzenia, imprezy).

I ten powód może się stale rozwijać zarówno podczas zmian, jak i blokad drogowych.

Możesz także chcieć przeczytać - 5 sposobów na zrównoważenie hormonów, utratę wagi i życie jak piórko

Ważne odżywianie i suplementy dla Twojego stylu życia

Zrozumienie związku między umysłem a ciałem między utratą ostatnich kilku kilogramów, a nawet ogólnie wagi, może pomóc w zrozumieniu, dlaczego wyniki mogą nie nastąpić w krótkim czasie, a nawet po jednym posiłku lub pigułce.

Posiłki wysokobiałkowe okazały się być bardziej sycące niż posiłki wysokowęglowodanowe lub wysokotłuszczowe i mogą dawać lepsze wyniki w zakresie utraty wagi w porównaniu do posiłków bogatych w węglowodany[3].

Weź pod uwagę co najmniej połowę swojej masy ciała w funtach, gramach białka lub nawet w stosunku 1: 1.

Białko jest również metaforycznie uziemieniem naszej ogólnej energii, zarówno energetycznej, jak i ograniczającej zachcianki do minimum.

Woda jest również bardzo ważna, ponieważ w 70% jesteśmy wodą, a komórki tłuszczowe zatrzymują wodę, gdy się kurczą, a pozostawanie nawodnione mówi im, że mogą „odpuścić”.

Brzmi znajomo?

Pragnienie i głód również mają ten sam sygnał dla naszego mózgu, więc możesz być spragniony.

Kurkuma jest świetną przyprawą do gotowania i / lub ogólnie suplementem, ponieważ pomaga zmniejszyć stan zapalny, wspomaga nasze hormony detoksykacyjne wątroby, zmniejsza apetyt i może pomóc nam skuteczniej spalać tłuszcz.

Proszę skonsultować się z doświadczonym lekarzem, jeśli chodzi o stosowanie suplementów, jakość i potencjalne interakcje zioła / leki / składniki odżywcze.

Twój długoterminowy plan trwałej utraty i utrzymania wagi
Utrata tych ostatnich kilku kilogramów oznacza zmianę czegoś, do czego już przywykłeś, i zachowanie spójności.

Zmiana jest tym, co robisz, a konsekwencja jest powodem. Dodaj do tego możliwość ciągłego poszerzania swoich myśli o zdrowiu, a wkrótce utrata wagi stanie się znacznie większa niż te ostatnie kilka kilogramów.

Plan wszystkiego może się różnić w zależności od osoby, ponieważ wszyscy mamy różne emocje, fizjologię, genetykę i styl życia. Suplementy może uzupełniać jedną lub dwie przeszkody, ale nie może być elementem na zawsze, gdy zmienia się Twoje życie.

Jesteśmy niesamowici jako istoty ludzkie, z możliwościami daleko wykraczającymi poza to, co możemy sobie wyobrazić, a praca z kimś może nie tylko spotkać Cię tam, gdzie jesteś, ale potencjalnie rozszerzyć twoją wizję na optymalne zdrowie i ogólne samopoczucie.

Bibliografia
1) Coelho, M., Oliveira, T. i Fernandes, R. Biochemia tkanki tłuszczowej: narząd endokrynologiczny. Archiwa nauk medycznych. 2013. 9 (2): 191-200. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3648822/
2) Carr, MC. Pojawienie się zespołu metabolicznego z menopauzą. Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. 2003. 88 (6): 2404-2411. https://academic.oup.com/jcem/article/88/6/2404/2845159
3) Noaks, M. Rola białka w kontroli wagi. Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition. 2008. 17 (Suppl 1): 169-171. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18296329
Autor

Dr Serena Goldstein, ND

Dr Serena Goldstein jest lekarzem naturopatycznym w Nowym Jorku i specjalizuje się w problemach hormonalnych, takich jak waga, niska energia, stres, PMS, pe

Podobne posty

Pokaż wszystkie