Zaktualizowano: 2019, 21 sierpnia

Fakty, przyczyny, objawy, sposoby leczenia i nie tylko związane z nadwagą

Fakty, przyczyny, objawy, sposoby leczenia i nie tylko związane z nadwagą

Rozejrzyj się następnym razem, gdy będziesz w centrum handlowym, na imprezie sportowej lub na dużym publicznym spotkaniu. Na początku zauważysz tylko zwykłych, codziennych ludzi zajmujących się swoimi sprawami.

Ale przyjrzyj się bliżej, a zdasz sobie sprawę, że jest znacznie więcej osób, które są grube, z nadwagą i bez formy niż osoby o normalnej wadze.

Problemy związane z wagą i koszty opieki zdrowotnej stały się taką epidemią otyłość został w zeszłym roku przeklasyfikowany jako choroba przewlekła przez American Medical Association.

Przyjrzyjmy się bliżej temu ogólnokrajowemu problemowi:

Co oznacza nadwaga?

Jeśli nie podoba ci się to, co widzisz w lustrze, twoje spodnie nie pasują prawidłowo lub masz zadyszkę, wchodząc po schodach, prawdopodobnie masz nadwagę.

Przeprowadzenie własnej samooceny to dobry sposób na ustalenie, czy masz nadwagę i motywację do zmiany.

Ale jest też kliniczna definicja nadwagi lub otyłości. Opiera się na pomiarze wskaźnika masy ciała.

Ten pomiar to stosunek wzrostu do masy ciała używany do określenia wskaźnika masy ciała.

Pracownicy służby zdrowia używają standardu Body Mass Index, aby określić, czy masz kliniczną nadwagę lub otyłość.

Dowiedz się, jakie jest Twoje BMI za pomocą tego kalkulatora z National Heart, Lung and Blood Institute.

Jeśli Twoje BMI wynosi od 25.0 do 29.9, masz nadwagę. Jeśli Twoje BMI jest wyższe niż 30.0, jesteś otyły.

Prawie 70 procent wszystkich dorosłych w Stanach Zjednoczonych ma nadwagę lub otyłość, według Centers for Disease Control and Prevention.

Mężczyźni mają tendencję do gromadzenia nadmiaru tłuszczu w okolicach brzucha, a kobiety w okolicach bioder, pośladków i ud.

Biorąc pod uwagę płeć, więcej mężczyzn ma nadwagę lub otyłość (69.9%) niż kobiet (57.0%), zgodnie z danymi z 2012 r. Z systemu nadzoru behawioralnego czynnika ryzyka CDC.

Otyłość i nadwaga

Skąd wiesz, że masz nadwagę?

Możesz zacząć od uczciwego spojrzenia na siebie. Większość osób z nadwagą lub otyłością wie, że aby wyglądać i czuć się lepiej, musi pozbyć się tkanki tłuszczowej.

Obliczenie BMI zapewnia prawidłowy sposób sprawdzenia, czy masz nadwagę lub otyłość.

Możesz również skontaktować się z lekarzem w celu wykonania różnych testów, które mogą określić całkowity procent tkanki tłuszczowej.

Objawy nadwagi

Jeśli masz nadwagę lub otyłość, możesz doświadczyć różnych objawów, które wpływają na jakość Twojego życia.

Jeśli łatwo brakuje ci tchu, masz problemy z dopasowaniem się do ubrania, musisz kupić dwa bilety na podróż samolotem lub masz mnóstwo problemów zdrowotnych, powinny one służyć jako znaki ostrzegawcze, że musisz schudnąć.

Przyczyny nadwagi lub otyłości

Mieć nadwagę

Większość osób z nadwagą lub otyłością je dużo wysokokalorycznych i ubogich w składniki odżywcze pokarmów.

Na przykład w ciągu jednego roku przeciętny Amerykanin zjada 29 funtów frytek, 23 funty pizzy, 2.7 funta soli, 24 funty lodów i 53 galony sody, według National Health and Nutrition Examination Survey.

Szacuje się, że według CDC około 80 procent wszystkich dorosłych w USA nie otrzymuje zalecanych 30 minut ćwiczeń dziennie. Zamiast tego większość osób z nadwagą i otyłością spędza od 9 do 12 godzin dziennie siedząc w samochodzie, w pracy lub na kanapie.

Złe nawyki żywieniowe i brak ruchu są głównymi przyczynami epidemii otyłości w Stanach Zjednoczonych.

Jakie są zagrożenia dla zdrowia związane z nadwagą?

Ryzyko nadwagi

Jeśli masz nadwagę lub otyłość, masz zwiększone ryzyko chorób serca, udaru mózgu, cukrzycy, nadciśnienia, wysoki poziom cholesteroluwysokie trójglicerydy, bezdech senny, bóle stawów, artretyzmproblemy reprodukcyjne, Depresja, niektóre rodzaje raka i przedwczesna śmierć.

W rzeczywistości, choroba serca jest główną przyczyną śmierci w Stanach Zjednoczonych i powoduje śmierć prawie 600,000 300,000 osób rocznie. Według USA, kolejne XNUMX XNUMX zgonów można bezpośrednio przypisać otyłości

Departament Zdrowia i Opieki Społecznej. Szacuje się, że 26 milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych choruje na cukrzycę, chorobę, która zarówno może prowadzić do otyłości, jak i być spowodowana otyłością.

Jeśli masz nadwagę lub otyłość, pogorszy się jakość Twojego życia, a badania pokazują, że umrzesz wcześniej niż osoba o normalnej wadze.

Jak można zmniejszyć nadwagę?

Jeśli masz nadwagę lub jesteś otyły, zrzucenie zaledwie 10 do 20 funtów może znacznie zmniejszyć ryzyko chorób przewlekłych.

Jak więc to robisz? Badania pokazują, że 95 procent ludzi, którzy przestrzegają modnych diet lub na których polegają utrata masy ciała uzupełnia schudnąć, w końcu ją odzyskać.

Jeśli naprawdę chcesz schudnąć, musisz zmienić swoje nawyki żywieniowe i więcej ćwiczyć.

Większości ludzi trudno jest wprowadzić jednocześnie drastyczne zmiany i trzymać się ich. Więc zacznij od małych rzeczy. Zamiast pić wodę sodową, pij wodę.

A kiedy idziesz do sklepu, zaparkuj samochód na straganie najbardziej oddalonym od sklepu i idź.

Są to łatwe do podjęcia działania, które pomogą kontrolować spożycie kalorii i zwiększyć liczbę ćwiczeń.

Przyjrzyj się dobrze swojej diecie i zaplanuj spożywanie większej ilości niskokalorycznych owoców i warzyw.

Śledź zdrowe odżywianie roślin na bazie owoców i warzyw, orzechów i nasion, produktów pełnoziarnistych, niskotłuszczowego nabiału, chudego mięsa i ryb.

Get regularne ćwiczenia. American College of Sports Medicine zaleca co najmniej 30 minut ćwiczeń dziennie w celu kontroli wagi.

Ale jeśli chcesz schudnąć, powinieneś starać się ćwiczyć do 60 minut dziennie, aby uzyskać najlepsze wyniki.

Iść na spacer. Jedź swoim rowerem. Zdobądź karnet na siłownię i ćwicz kilka razy w tygodniu.

Możesz nawet zwiększyć swoją aktywność fizyczną, sprzątając dom tak szybko, jak to możliwe, pracując w ogrodzie lub wykonując inne czynności, które zwiększają tętno i metabolizm.

W niektórych przypadkach lekarz może przepisać leki pomagające kontrolować głód i pomagające schudnąć.

Dostępne są również opcje kosmetyczne, takie jak liposukcja, chociaż większość osób poddawanych takim zabiegom przybiera na wadze w ciągu roku.

Jak można zapobiec nadwadze?

Można zapobiec nadwadze

Jeśli uda ci się uniknąć problemów z nadwagą, będzie o wiele lepiej. Formuła jest w rzeczywistości dość prosta.

Większość ludzi potrzebuje około 2,000 kalorii dziennie lub mniej, aby utrzymać swoją wagę. Więc ćwicz kontrolę kalorii i porcji, a pozostaniesz szczupła.

I uczyń ćwiczenia regularną częścią swojego życia.

Chociaż możesz być zajęty, ćwiczenia są niezwykle ważne dla zdrowia i zapobiegania przyrost masy ciała. Umów się na ćwiczenia tak, jak robisz to z klientem lub lekarzem.

Czy otyłość u dzieci jest problemem?

Tak. Dzieci z nadwagą mają 70 procent szans na nadwagę jako dorośli.

Oznacza to, że ich czynniki ryzyka chorób przewlekłych zaczynają się znacznie wcześniej. Według ostatnich danych CDC około 17 procent wszystkich dzieci ma nadwagę lub otyłość.

Przeczytaj także: Sekretne życie kobiety z obsesją na punkcie wagi - zwracanie się do dzieci na problemy z wagą

Zabiegi na nadwagę

Jeśli jesteś gotowy, aby schudnąć, zdrowa dieta i regularne ćwiczenia to pierwsza opcja leczenia, którą powinieneś wybrać.

Chociaż istnieje wiele modnych diet opartych na wyjątkowych paradygmatach żywieniowych i określonych ćwiczeniach, ostatecznym celem jest spalenie większej liczby kalorii niż spożywasz.

Zabiegi na nadwagę

Możesz również rozważyć przyjmowanie suplementów odchudzających oprócz zdrowego odżywiania i ćwiczeń jako opcji leczenia, aby zrzucić niechciane kilogramy.

W badaniu opublikowanym w International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism naukowcy odkryli, że większość suplementy odchudzające powodowały niewielką utratę wagi lub jej brak.

Jednak okazało się, że zielona herbata, błonnik i niskotłuszczowe suplementy mleczne przyczyniły się do niewielkiego przyrostu masy ciała

Jeśli nie uda Ci się schudnąć dzięki diecie, ćwiczeniom i suplementom, możesz również rozważyć operację odchudzania i zabiegi kosmetyczne jako opcje leczenia w celu usunięcia niechcianego tłuszczu.

Może to obejmować różne rodzaje liposukcji i operacji pomostowania żołądka.

Opinia eksperta

Otyłość i problemy związane z wagą znajdują się w krytycznym punkcie w Stanach Zjednoczonych. Znaczna część dramatycznego wzrostu kosztów opieki zdrowotnej wynika ze wzrostu otyłości.

A jednak w dużej mierze można temu zapobiec, przestrzegając zdrowej diety i regularnie ćwicząc.

Jeśli masz nadwagę lub otyłość, musisz zebrać siły, aby dokonać zdrowszego stylu życia, aby poprawić jakość życia i zdrowie. Zamiast mówić, że jutro zaczniesz nową dietę lub program ćwiczeń, przestań to robić i zacznij już dziś.

Wnioski

Utrata wagi i utrzymanie jej może być trudne. Ale to nie jest niemożliwe i warte wysiłku.

Niestety, większość osób z problemami z wagą musi być zmotywowana przez jakiś emocjonalnie naładowany pomysł lub doświadczenie, aby skłonić ich do zmiany.

Ale nie musi tak być. Nawet niewielkie zmiany w diecie i poziomie aktywności fizycznej mogą pomóc w powolnej utracie wagi.

A wszystko, co możesz zrobić, aby zapobiec przybieraniu na wadze i cukrzycy, pomoże Ci żyć dłużej i szczęśliwiej.

Autor
Facebook Twitter

Evan Jensen, CPT

Evan Jensen jest znanym amerykańskim dietetykiem, dietetykiem i pisarzem o zdrowiu. Ma tytuł magistra dziennikarstwa, z więcej

Podobne posty

Pokaż wszystkie